• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:46:46 följande:
    Ja ska vi prata bra och dåliga barnkläder så låt mig då inte gå in på fodrad galon. *ryser*
    Hehe, ja vår dotter är 16 månader och ska inte gå på förskola förrän om 1 år, så hon klarar sig säkert med det denna vintern..

Jag säger inte att ull är dåligt, men jag ser inte riktigt meningen med det heller när man bor allra älngst ner i södra Sverige.
  • älskarlivet81

Eller fodrad glaonbyxa vet jag inte om det är, men fodrad överdragsbyxa i alla fall.. Är inte riktigt galonmaterial.

• mianf

Vågar man lägga in flera ordrar för att använda samma rabatter flera gånger?

• Loppan boppan
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:47:14 följande:
    Ja just, en sån overall är ungefär en sådan jag beställde till sonen, fast i ull då. Himla smidigt!

Vi hade en Reima ulloverall förra året, smidiga ja
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • imsel

Ull är ju ett superbra plagg Skrattande
    Men min son är lite känslig.. Precis som jag, så vi kan inte ha ull utan att det kliar (och det finns vissa som är stickigare än andra. Kände tex på Pierre robert, de kändes jättemjuka. Silkesull finns det ju också)
    Så vi använder isåfall funktionsunderställ i polyester. Ungefär lika bra. Kanske inte lika varmt dock.

Jag tror inte jag kommer ha underställ på honom särskilt ofta på dagis.
    Det är mer om man ska vara ute mer än nån timme. 
    Om vi åker till "byn" då man åker skoter eller pimplar eller så, då kommer det användas.
    Det och antingen ullfrottéoverall (ska köpa) eller fleece, och sen vinteroverallen.

Men jag bor ju långt upp i norr där vi oftast har typ -20 grader hela vintern.        

april 09 kom min bebbe
  • snoozen
    imsel skrev 2011-09-29 16:36:21 följande:
    Ull är ju ett superbra plagg Skrattande
    Men min son är lite känslig.. Precis som jag, så vi kan inte ha ull utan att det kliar (och det finns vissa som är stickigare än andra. Kände tex på Pierre robert, de kändes jättemjuka. Silkesull finns det ju också)
    Så vi använder isåfall funktionsunderställ i polyester. Ungefär lika bra. Kanske inte lika varmt dock.

Jag tror inte jag kommer ha underställ på honom särskilt ofta på dagis.
    Det är mer om man ska vara ute mer än nån timme. 
    Om vi åker till "byn" då man åker skoter eller pimplar eller så, då kommer det användas.
    Det och antingen ullfrottéoverall (ska köpa) eller fleece, och sen vinteroverallen.

Men jag bor ju långt upp i norr där vi oftast har typ -20 grader hela vintern.        
    Ullfrotté är super! Hade ullfrottéoverallen från Polarn o pyret till minstingen förra året. Mjuk och inget stickig eller så. Passar även i år så det blir till att ha den i sovpåsen på dagis, hoppas ju på en något varmare vinter i år!
  • sarsparis

Underställ har vi aldrig någonsin använt på sonen, trots att det var riktigt kallt vissa dagar i vintras här på västkusten, dessutom känns -10 kallare än -20 i Norrland här. Han har bara haft vanliga kläder, pop overall, hestra vantar, varm mössa och ecco kängor och har aldrig någonsin frusit. Så några underställ köps inte här så länge han inte fryser.

• AochJsMamma

Ull är hekt klart bäst enligt mig! Andas, värmer, transporterAr bort fukt etc. Har fleece oxå men ullställen används mest. vi har både som lager 1 och lager 2, beroende på användningsonråde. I år är dock Pops ullfrotte overall i största stl för liten, har öven tvådelat men vill gärna ha en oveall igen, så smidigt. Ska spana in Reimas.

• Boosse

Hur används underställ igentligen, som ett lager under vinteroverall?

• Skytten75

Finns det någon rabattkod hos Lindex eller H&M? Tack på för hand!

Isabelle 060821 och Nellie 080722
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11