• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Loppan boppan
    Silverhaj76 skrev 2011-09-28 08:59:30 följande:
    Är det någon som vet nåt om de billiga FIX overaller på T? Som skickas från Shangai eller nåt? Är det nåt att öita på eller kan det vara stöldgods?

Har beställt därifrån. Tror fabriken ligger där... Vet inte om det är lagligt dock men dom har det nog inte fett heller så man kan ju överväga vad som är rätt egentligen
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • busigsysterJenny

Ang kläderna som skickas från Shanghai. Antingen är det stöldgods eller kopior. Det där råkar de flesta märken utför

• Xgirl83

Jag hämtade ut paket idag med bl a ullunderstället till dottern. Fick då i butiken veta att det även kommer ullunderställ till vuxna. Fanns på lager men de hade inte hunnit plocka fram dem än. Ifall någon är intresserad, jag tänker i alla fall köpa om priset är ok.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • busigsysterJenny
    Xgirl83 skrev 2011-09-28 20:42:04 följande:
    Jag hämtade ut paket idag med bl a ullunderstället till dottern. Fick då i butiken veta att det även kommer ullunderställ till vuxna. Fanns på lager men de hade inte hunnit plocka fram dem än. Ifall någon är intresserad, jag tänker i alla fall köpa om priset är ok.
    grymt! Ullunderställ skulle jag gärna vilja ha!
    avigt.blogg.se/ - om att få rätsida på vardagen
  • VinterLycka

Går det kombinera rabatter på lindex hemsida ännu eller har de fixat "buggen"?

• Xgirl83
    busigsysterJenny skrev 2011-09-28 22:05:49 följande:
    grymt! Ullunderställ skulle jag gärna vilja ha!
    Precis, jag med! Dessutom sa butikschefen, som är vår granne, att hon hört att underställen (just då pratade hon om dem för barn) tydligen skulle vara väldigt bra. Dock hade de inte kommit in i butik än så jag fick nöja mig med dem jag beställt åt dottern i webshopen.

Angående storlekarna på underställen så har dottern 92/98 i Lindex kläder (hon är kanske 92 cm och smal) och jag köpte stl 98/104 och de var lite stora. Så jag tyckte de var normala i storleken, inte små i alla fall som jag var rädd för.
  • Loppan boppan

Är det bara jag som inte kör med underställ? Har ni det under dom vanliga kläderna då till tex dagis? Blir det inte väldigt varmt med dubbelt inne isf?

Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • Xgirl83
    Loppan boppan skrev 2011-09-29 15:07:58 följande:
    Är det bara jag som inte kör med underställ? Har ni det under dom vanliga kläderna då till tex dagis? Blir det inte väldigt varmt med dubbelt inne isf?
    Nej nej, istället för vanliga kläder. Och eftersom ull är ett naturligt funktionsmaterial så är det väldigt bra till att reglera kroppsvärmen. Fungerar alltså både ute och inne (ett tunt ullunderställ alltså).
  • Xgirl83

Använder ull även eftersom bomull inte är så bra att ha närmast kroppen när det är kallt. För om det blir blött eller fuktigt (av t ex svett) så kyler det ner kroppen, vilket inte ull gör.

• älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:10:46 följande:
    Använder ull även eftersom bomull inte är så bra att ha närmast kroppen när det är kallt. För om det blir blött eller fuktigt (av t ex svett) så kyler det ner kroppen, vilket inte ull gör.
    Fast ull är ju otäckt och stickigt? Eller är inte ullunderkläder det? Kan t.ex. inte ha polotröja och så.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11