• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • pp08

Lite skumt ang. dessa nya billiga overaller. Någon som har kontaktat Linde?. Vet att det var aktuellt för ett tag sedan med stöldgods på Tradera och det var minst lika farligt att köpa "nya" varor till skämtpris som att sälja dessa. Det "Måste" nästan vara något fel; står inte att det är andra hands sortering eller så. Lindex FIX overallerna tillverkas väl förmodligen in Kina; så det kan vara någon som har sytt fler än original beställningen och säljer vid sidan om. Dock lite dumt att sälja till Sverige i så fall, där Lindex finns.

Köper man overallen på Lindex med någon form av rabattkupong blir det inte så mycket dyrare än Tradera köpet. Och då har du ju kvitto och "återköp" eller bytesrätt på kläderna.

♀ 090619
  • pp08

Kollar man dessutom på säljaren, då är det bara nya märkeskläder.....

♀ 090619
  • Silverhaj76

Ja vågar nog inte köpa trots bra priser. Orkar inte bli åtalad för häleri ... Men visst, priset är bra!

• Xgirl83

Jag hade inte köpt de overallerna, risken är stor att det är stöldgods eller annat fuffens.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Merde
    Silverhaj76 skrev 2011-09-28 08:59:30 följande:
    Är det någon som vet nåt om de billiga FIX overaller på T? Som skickas från Shangai eller nåt? Är det nåt att öita på eller kan det vara stöldgods?
    Jag personligen skulle snarare gissa på att det är andrahandssortering ifrån en fabrik/fabriker i Kina. Det är ju inte direkt konstigt om säljaren väljer att utelämna den informationen heller om man säger som så.
  • Sophie81

Är det någon som vet var man kan köpa enfärgade strumpor till barn, gärna i 5 pack och med flera olika färger. Jag har kollat på Hm men hittade inget. På lindex hemsida hitta jag inga strumpor alls??

• Novallie
    Silverhaj76 skrev 2011-09-28 08:59:30 följande:
    Är det någon som vet nåt om de billiga FIX overaller på T? Som skickas från Shangai eller nåt? Är det nåt att öita på eller kan det vara stöldgods?
    Också reagerat på, de säljer ju även pop-vantar. visserligen blir man sugen på och köpa till det låga priset men känns inte bra. Vet inte om det e någon andrahands sortering, hälleri, varumärkesstöld(plagiat kopior), osv.
    Verkar som de fått endel possitiva omdömmen i varje fall. Men någon som försökt ta kontakt med säljaren och fråga?
    H född 091017
  • sarismaris
    Sophie81 skrev 2011-09-28 14:04:23 följande:
    Är det någon som vet var man kan köpa enfärgade strumpor till barn, gärna i 5 pack och med flera olika färger. Jag har kollat på Hm men hittade inget. På lindex hemsida hitta jag inga strumpor alls??
    Lindex har (iaf i butik) 5-pack enfärgade i olika färgkombinationer. 79,50 kr. Dom brukar jag köpa! Bra om man köper mycke andra kläder på Lindex, för då brukar man alltid ha strumpor som passar till färgmässigt!
  • Sophie81
    sarismaris skrev 2011-09-28 14:27:07 följande:
    Lindex har (iaf i butik) 5-pack enfärgade i olika färgkombinationer. 79,50 kr. Dom brukar jag köpa! Bra om man köper mycke andra kläder på Lindex, för då brukar man alltid ha strumpor som passar till färgmässigt!
    precis såna behöver jag Har du sett de på hemsidan? Hittar inte! Annars får jag väl köpa i butik vid tillfälle.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11