• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:30:19 följande:
    Ok, använde fel ord, menade handtvätta. Och i mina ögon är det lättare än att hålla på med all tvätt. Går ju på 5 minuter, och eftersom vi kommer ha åtminstone två undersäll kommer jag inte göra det varje kväll. Och om man inte orkar göra det nån kväll kan de ha vilken annan tröja som helst nästa dag utan att de dör.

Nu tycker jag det räcker med denna diskussionen, jag har inget behov alls av att försöka "försvara" mitt val så detta känns bara dumt.
    Oj, handtvätta så ofta?  Hade jag aldrig orkat med och säger som ovanstående, trist att klä barnet likadant varje dag hela vintern ju!

Vill bara tillägga att jag är så glad att vi har handtvättningsprogram på maskinen! Fast jag vill inte tvätta för ofta för det.
  • Loppan boppan
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:33:17 följande:
    Om det är ganska kallt på hösten kan man ha ullunderställ, fleece/ull, och sen skalkläder. Det är ju smidigare än en overall. Sen har i alla fall vi haft en hel del dagar senaste två vintrarna som varit riktigt kalla, trodde det varit så i större delen av landet?? Jag har inte överdrivet mycket kläder på barnen, men JA om det är mer än -10 grader så har jag mer än bara vanliga kläder och overall.

Börjar kännas dumt detta.
    Oj förlåt! Såklart ska du inte behöva försvara dig. Det va inte min mening att det skulle låta så, verkligen inte. Jag va bara nyfiken liksom

Är det kallare än minus 10 har jag fleece underställ över dom vanliga kläderna fast nu beställde jag en smart fleeceoverall på stadium

http://www.stadium.se/mode/juniorklader/ytterplagg/112424/everest-k-m-flc-overall

Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • Xgirl83
    älskarlivet81 skrev 2011-09-29 15:33:27 följande:
    Oj, handtvätta så ofta?  Hade jag aldrig orkat med och säger som ovanstående, trist att klä barnet likadant varje dag hela vintern ju!

Vill bara tillägga att jag är så glad att vi har handtvättningsprogram på maskinen! Fast jag vill inte tvätta för ofta för det.
    Ja vi har också handtvättsprogram på maskinen så det kan jag naturligtvis använda.

Återigen - det står er helt fritt att göra som ni vill och jag skiter högaktningsfullt i vilket, så ni kan sluta försöka övertyga mig om att jag "har fel". Jag tycker ull har så himla bra egenskaper, så lite handtvätt/tvätt på ullprogrammet på maskinen gör mig inget alls! Om man däremot inte tycker att ull är så bra, så förstår jag såklart att man tycker det känns onödigt att behöva tvätta dem. Man kan såklart även köpa många ulltröjor för att slippa handtvätt.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:33:17 följande:
    Om det är ganska kallt på hösten kan man ha ullunderställ, fleece/ull, och sen skalkläder. Det är ju smidigare än en overall. Sen har i alla fall vi haft en hel del dagar senaste två vintrarna som varit riktigt kalla, trodde det varit så i större delen av landet?? Jag har inte överdrivet mycket kläder på barnen, men JA om det är mer än -10 grader så har jag mer än bara vanliga kläder och overall.

Börjar kännas dumt detta.
    Vad då börjar kännas dumt? Jag bara styällde en fråga ju!

Vi har oftast inte så kallt som -10 och har vi det är det någon enstaka dag. Kommer inte köpa skalkläder till min dotter (hon är 16 månader), men hon har ett par fodrade galonbyxor som åker på om det är lite småkallt och fuktigt.
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:37:46 följande:
    Ja vi har också handtvättsprogram på maskinen så det kan jag naturligtvis använda.

Återigen - det står er helt fritt att göra som ni vill och jag skiter högaktningsfullt i vilket, så ni kan sluta försöka övertyga mig om att jag "har fel". Jag tycker ull har så himla bra egenskaper, så lite handtvätt/tvätt på ullprogrammet på maskinen gör mig inget alls! Om man däremot inte tycker att ull är så bra, så förstår jag såklart att man tycker det känns onödigt att behöva tvätta dem. Man kan såklart även köpa många ulltröjor för att slippa handtvätt.
    Jag försöker inte övertyga om något, tråkigt att du känner så. Jag är uppriktigt nyfiken!
  • Xgirl83
    älskarlivet81 skrev 2011-09-29 15:39:39 följande:
    Jag försöker inte övertyga om något, tråkigt att du känner så. Jag är uppriktigt nyfiken!
    Nyfiken? Känns som att du bara vill säga emot mig så mycket det går.
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:42:34 följande:
    Nyfiken? Känns som att du bara vill säga emot mig så mycket det går.
    Det får stå för dig, för så är det inte...
  • Xgirl83
    älskarlivet81 skrev 2011-09-29 15:39:08 följande:
    Vad då börjar kännas dumt? Jag bara styällde en fråga ju!

Vi har oftast inte så kallt som -10 och har vi det är det någon enstaka dag. Kommer inte köpa skalkläder till min dotter (hon är 16 månader), men hon har ett par fodrade galonbyxor som åker på om det är lite småkallt och fuktigt.
    Ja ska vi prata bra och dåliga barnkläder så låt mig då inte gå in på fodrad galon. *ryser*
  • Xgirl83
    Loppan boppan skrev 2011-09-29 15:37:16 följande:
    Oj förlåt! Såklart ska du inte behöva försvara dig. Det va inte min mening att det skulle låta så, verkligen inte. Jag va bara nyfiken liksom

Är det kallare än minus 10 har jag fleece underställ över dom vanliga kläderna fast nu beställde jag en smart fleeceoverall på stadium

www.stadium.se/mode/juniorklader/ytterplagg/1...
    Ja just, en sån overall är ungefär en sådan jag beställde till sonen, fast i ull då. Himla smidigt!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11