• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Loppan boppan
    LindaBell skrev 2011-11-19 23:39:40 följande:
    Tack för svar ang "kommer snart". Nu en fråga kring det här med Lindexstorlekar som ju även jag upplever är små. Min dotter är 3 år och har 98/104 i klädet nu, klänningar och tunikor brukar jag köpa i 104. Kanske jag ska köpa de tunikor/ klänningar jag väntar på ska komma istl 110??? Eller blir de på tok för stora? Vet ej skillnaden på Lindex 104 och 110, skiljer det mycket?

Dotter 3 år 8 månader 15,9 kilo kan ha 110 på tunikor... Dom är lite för vida vid axlarna men 104 sitter precis så det köper vi inte. Har även 110 på leggings. Helt sjukt...
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • Loppan boppan

Herregud vi har 11 grader varmt här nu. Vad händer?? Vinteroverallen kanske aldrig kommer till användning Obestämd

• Pigelinen

Har tittat på denna klänning ett tag http://www.lindex.com/se/6601845/?styleId=18039158 och skulle köpa den nu i veckan när jag ska in till stan, men så var jag på barndop nu idag och ett barn hade den och nä... tyckte inte alls att den uppfyllde mina förväntningar i verkligheten... absolut inte för 349kr, så nu blir det nog någon fr HM istället. EL kanske Åhlens. Den var så hur ska jag säga, sladrig??? VAr tvungen att kolla flera gånger innan jag verkligen såg att jo det var samma klänning som på sidan. Tråkigt när de inte är som man har förväntat sig.

• Moonis
    Pigelinen skrev 2011-11-20 19:00:21 följande:
    Har tittat på denna klänning ett tag www.lindex.com/se/6601845/?styleId=18039158 och skulle köpa den nu i veckan när jag ska in till stan, men så var jag på barndop nu idag och ett barn hade den och nä... tyckte inte alls att den uppfyllde mina förväntningar i verkligheten... absolut inte för 349kr, så nu blir det nog någon fr HM istället. EL kanske Åhlens. Den var så hur ska jag säga, sladrig??? VAr tvungen att kolla flera gånger innan jag verkligen såg att jo det var samma klänning som på sidan. Tråkigt när de inte är som man har förväntat sig.
    Så kände jag med HMs mimmiklänning. Är mer som en billig maskeradklänning än den verkade vara på bilden.
     http://www.hm.com/se/product/96874?article=96874-A
  • star67

nähe årets klänningar var inte så fina och absolut inte värde sitt pris, min syster skickar en till min dotter från usa . men finns inte så mycket fin även  vanliga klänningar tex att man ha när man ska till stan eller på besök i jul och nyår??.

• Xgirl83
    anette 81 skrev 2011-11-20 15:12:53 följande:
    men verkar som m det är sämre material i år.
    Har du lust o mäta innerbenslängden o armlängden på overallen i 116 novali skulle ha
    Ja jag såg just att det nu står "vattenavvisande" istället för "vattentät". Kanske de helt enkelt varit så dåliga så de varit tvugna att ändra.. Känner mig tveksam, kan kanske lika gärna köpa en billigare overall om den ändå inte är vattentät.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Wilmis07

Jag tror att det stått vattenavvisande hela tiden på hemsidan,det är på lappen på overallen som det står att den är vattentät. Kan ha fel iof

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Loppan boppan
    Rocktroll skrev 2011-11-20 08:46:41 följande:
    Liten fråga om strumpbyxe storlek på h&m. Beställde dom nya glittriga som kommit in i strl 86/92 men blir det för litet för min tjej som är 90 cm lång? 98/104 låter ju gigantiskt och jag vill inte att det korvar sig upptill. Tänkte så man hinner byta storlek innan det skickas om det behövs.

Min dotter 98 cm kan inte ha 98/104 på toh för stora
  • Tullemi

Vi köpte strumpbyxor till dottern idag. Hon är 106-107 cm och jag tog 110/116 (jäkla dubbelstorlekar) och de var lååånga . Hade räckt med 98/104 men det lät så litet.....jaja så kan det bli.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Pigelinen

Fattar nada... mäte just dottern som är drygt 3år eftersom jag ska köpa en klänning på Åhöens imorgon och jag mätte bröstmåttet, tycker att det är ju de viktigaste när man ska köpa en ärmlösklänning. Men hon mäter 50-51cm på bredaste ställer och enligt denna tabel så är hon då inte änns 1år??? Nog at thon är smal men ändå? Vad köper ajg för storlek då??? Hon är typ 95cm lång.
    http://www.ahlens.se/barn/storleksguide/

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11