• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • zasata
    Xgirl83 skrev 2011-11-19 09:11:28 följande:
    Jag inser att jag behöver köpa någon overall till dottern. Är det någon som hunnit testa sin FIX eller Outwear-overall ännu och kan säga om de verkar bra och vattentäta? Kan få en FIX för 500:- med rabatter så det är ju helt ok, men är rädd att den är så dålig som testet visade. Den andra (som finns i grön eller röd) känns smidig men tivlar på om den verkligen är vattentät.
    Jag hade FIX förra året, supper bra till min son som övade på att gå.. vilket gjorde att han satt/kröp mkt.

Dottern har i år Bamse, jättenöjd än med! 
  • LindaBell

Tack för svar ang "kommer snart". Nu en fråga kring det här med Lindexstorlekar som ju även jag upplever är små. Min dotter är 3 år och har 98/104 i klädet nu, klänningar och tunikor brukar jag köpa i 104. Kanske jag ska köpa de tunikor/ klänningar jag väntar på ska komma istl 110??? Eller blir de på tok för stora? Vet ej skillnaden på Lindex 104 och 110, skiljer det mycket?

• LindaBell

En ytterligare klädesgråga gäller dock HM. hittade en sån fin beige klänning med hästhuvud på för ett tag sen, fanns bara en 86/92 kvar i min stad. Närliggande städer har kompisar kollat i och även där ej rätt storlek. Personalen sa at det var en poppis klänning så FÖRMODLIGEN skulle de få hem men visste ej säkert och ej när. Nån som sett denna nånstans i 98/104??

• Lycka 1
    anette 81 skrev 2011-11-19 20:14:09 följande:
    [email protected]

Gick tyvär inte att skicka.

Man var tydligen tvungen att skicka till fem adresser på en och samma gång. Jag har redan skickat till två och trodde att jag kunde gå in och skicka till tre till men det gick tydligen inte.

Jag väntar paket från lindex nu så snart kommer jag få fem nya rabatter, jag skickar till dig då    
  • Lantani

Beställde lite kläder till julafton igår:
     http://www.lindex.com/se/barn/pojk-86-122-cl/troejor-skjortor/6646188/Skjorta/?styleId=18161388
    Är de fint med vanliga typ nova star jeans till eller de blir förmycket vardags på julafton?

http://www.lindex.com/se/barn/flick-86-122-cl/toppar-tunikor/6635239/Tunika/?styleId=17739223

http://www.lindex.com/se/6658973/?styleId=18865924Sen de till lilltjejen
    Tyckte det var superfint iallafall, hoppas de är lika fint i verkligheten :P

Alvin 081114 och Alice 100807
  • anette 81
    Lycka 1 skrev 2011-11-20 07:58:12 följande:
    Gick tyvär inte att skicka.

Man var tydligen tvungen att skicka till fem adresser på en och samma gång. Jag har redan skickat till två och trodde att jag kunde gå in och skicka till tre till men det gick tydligen inte.

Jag väntar paket från lindex nu så snart kommer jag få fem nya rabatter, jag skickar till dig då    
    har du provat fix overallen i år?
  • Lycka 1
    anette 81 skrev 2011-11-20 08:35:34 följande:
    har du provat fix overallen i år?

Nej inte än. Den hänger så fint i garderoben och väntar
    Funderar du på att köpa en? 
  • Rocktroll

Liten fråga om strumpbyxe storlek på h&m. Beställde dom nya glittriga som kommit in i strl 86/92 men blir det för litet för min tjej som är 90 cm lång? 98/104 låter ju gigantiskt och jag vill inte att det korvar sig upptill. Tänkte så man hinner byta storlek innan det skickas om det behövs.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • anette 81
    Lycka 1 skrev 2011-11-20 08:41:04 följande:

Nej inte än. Den hänger så fint i garderoben och väntar
    Funderar du på att köpa en? 

men verkar som m det är sämre material i år.
    Har du lust o mäta innerbenslängden o armlängden på overallen i 116 novali skulle ha 
  • anette 81

ingen annan som har lust o skicka en 50:-till mig ?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11