• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Semlan10
    Minaliv skrev 2012-03-11 21:24:44 följande:
    Alltså säger bara såhär, en Emmaljunga Classic med syskonsits är det bästa syskonvagnen som finns. Har 22 månander mellan barnen. Jag älskar den!
    Tack för svar! Hur är syskonsitsen när den inte används? Har sett att man kan fälla fram den, är den i vägen då eller funkar det bra? Tänker att syskonsitsen kan vara väldigt praktisk för att t.ex. hämta och lämna på förskolan, men under dagen när den inte används vill man ju kunna ha ögonkontakt med bebisen som ligger ner!
  • epione

Det är rätt hemskt vad vissa Blocket-annonsörer tror sig få för sina vagnar. Ibland undrar jag om de bara är blåögda och inte har någon aning om priser eller om de försöker lura någon. Nu finns det t.ex. en Emmaljunga Duo Edge ute i Luleå för 4900:- , det står ingen årsmodell men det syns ju på bilden att den är från 2005 eller tidigare eftersom den inte har Easyfix. Helt sjukt!

• emme 86

Vad tror ni man kan få för en syskonvagn från -04 med fotsack o parasoll?
    Väldigt fint skick!

• JoWiAn

Jag har funderat på att sälja vår city korg direkt när vi slutar använda den. Borde ju få mer för den då än om man väntar tills man slutar använda sittvagnen? Vad tror ni?
    Får man mer för limited färgerna?

• fridajonsson
    JoWiAn skrev 2012-03-14 12:10:13 följande:
    Jag har funderat på att sälja vår city korg direkt när vi slutar använda den. Borde ju få mer för den då än om man väntar tills man slutar använda sittvagnen? Vad tror ni?
    Får man mer för limited färgerna?
    Prova!

Får du inte de du vill ha för den kan du ju alltid vänta tills de är dags att sälja hela vagnen. VI hade en vanlig svart korg och fick 1500.- vilket jag tycker var bra :) 
  • stor grön drake

smygklämde på en mondial med classic chrome chassi och vit läderklädsel idag, men fy vad fult med den fint arbetade sufletten och sen den jättefula "gratisfootsacken", samma hemska påsmodell som min edge hade, men i läder då. sänkte verkligen vagnens utseende, fattar inte hur de har tänkt där faktiskt...

• Minaliv
    EhjärtarP skrev 2012-03-12 13:38:32 följande:
    Mätte igår om vagnen kan få plats, och med citykorgen kan det nog bli tajt. Men kan ju testa att ta av hatthyllan också. Kollat på hur peugot 307 ser ut och den ser inte större ut än ford focusen i bak så jag HOPPAS att det går. Ska åka till butik och be om att få prova idag :). Känns dumt att köpa en ny bil OM vagnen och liggdelen får plats i bagageutrymmet. Håller verkligen mina tummar och tår för att det ska gå..
    Eller fäller ihop chassiet och ställer den på högkant/sidokant då får liggdelen plats framför utan några problem. Jag har dock lastnät i min bil som ser till att innehållet i bagaget stannar i bagaget vid en kollision. Något som alla barnfamiljer borde ha i sina bilar dock..
  • Minaliv
    Semlan10 skrev 2012-03-13 08:04:50 följande:
    Tack för svar! Hur är syskonsitsen när den inte används? Har sett att man kan fälla fram den, är den i vägen då eller funkar det bra? Tänker att syskonsitsen kan vara väldigt praktisk för att t.ex. hämta och lämna på förskolan, men under dagen när den inte används vill man ju kunna ha ögonkontakt med bebisen som ligger ner!
    Då skruvrar på sidorna och fäller fram den. Supersmidigt!
  • Hoppetossan 79

Hej! Har precis köpt en nitro men saknar fotsack till den. Har ringt runt lite men inte hittat någon. Är det någon här som har tips på vårt jag kan få tag på en fotsack i färgen White croc? Typ sett den i en fyndkorg någonstans? Undrar även om någon vet om det är samma färg på White croc och White leatherette?

• EhjärtarP
    Minaliv skrev 2012-03-14 21:16:05 följande:
    Eller fäller ihop chassiet och ställer den på högkant/sidokant då får liggdelen plats framför utan några problem. Jag har dock lastnät i min bil som ser till att innehållet i bagaget stannar i bagaget vid en kollision. Något som alla barnfamiljer borde ha i sina bilar dock..
    Ja precis, så vi gjorde :). Skrev i ett annat inlägg att vi fick tips av kvinnan i affären att göra så och då fick vi plats med vagnen och citykorgen :), en stor lättnad!!
    Ja lastnät är nog något alla borde ha egentligen, vare sig man är barnfamilj eller inte pga säkerheten :).
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5