• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • UnderYtan
    stor grön drake skrev 2012-03-15 17:26:39 följande:
    Det har varit trögt på vagnfronten hittills i år, men jag tror på vagn-boom i april, både på köp och säljar sidan.

man kan tvätta allt i maskin, 40 grader och skontvätt, men för en fläck hade jag testat en vanlig våtservet eller att blöta fläcken och gnugga den med olivtvål och skölja ur.

Tack för svaret :) Jag ska prova att gnuga lite med en våtservett bara då.
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • tne

Hej

Jag undrar om nån har koll på Scooter s. Jag har vart så inne på att köpa en sådan. Har haft scooter innan å vart nöjd...men tycker det hade vart kanon med snurr hjul! Men så pratade jag med en säljare som säljer ett annat märke. han klankade så klart (kanske) ner denna vagn helt. Sa att snurrhjulen gick skeft. Alltså ett i luften. och att den inte ens blev godkänd i vissa länder. Så nu undrar jag om jag vågar köpa en? Tycker ju den är så fin

• Hoppetossan 79
    UnderYtan skrev 2012-03-15 16:05:02 följande:
    Hur tvättar man footsacken? Det står handtvätt på den. Det är bara en pyttesmutsfläck på den men jag vågar inte börja gnida hur som helst/med vad som helst innan jag vet.

Jag har tvättat två emmaljunga vagnar i maskin. Har tvätta alla delarna i 40 grader. De blir som nya! Jättefina. Efter tvätt och tork så har jag impregnerat med imprex spray.
  • Hoppetossan 79
    stor grön drake skrev 2012-03-15 13:28:47 följande:
    Inte alls, det är helt vanliga rockknäppen (det står så på förpackningen) som jag köper i tygbutiken. här finns på nätet: www.viking.se/tryckknapp-kraftig-modell-svart-2721.html

Bara att slå i, passar perfekt. enda skillnaden är att det inte står Emmaljunga på dem

ok. vad bra! får se om jag syr något. det blev att jag köpte ett grått på rean. får se om jag beställer ett vitt sen (har varit och jämfört i butik och det var samma färg på den nya vita).
  • Hoppetossan 79
    tne skrev 2012-03-17 20:51:11 följande:
    Hej

Jag undrar om nån har koll på Scooter s. Jag har vart så inne på att köpa en sådan. Har haft scooter innan å vart nöjd...men tycker det hade vart kanon med snurr hjul! Men så pratade jag med en säljare som säljer ett annat märke. han klankade så klart (kanske) ner denna vagn helt. Sa att snurrhjulen gick skeft. Alltså ett i luften. och att den inte ens blev godkänd i vissa länder. Så nu undrar jag om jag vågar köpa en? Tycker ju den är så fin

min uppfattning är att alla vagnar med två snurrhjul fram reagerar så. jag har haft flera st. blå en urban jungle syskonvagn. är det ojämnt underlag kan ett hjul hamna i luften en liten stund. just nu har jag en nitro - samma med den. Man får väga för och nackdelar. det är så mycket lättare att köra en vagn med snurrhjul. men de är inte lika stabila som en traditionell fyrhjuling. sen har jag även kört urban jungle i fyra år som är trehjulig och även om den är mindre stabil än en fyrhjuling har den aldrig vält. Däremot vinglat till någon gång.
  • EvaM

Har nu letat som en galning men kan inte hitta på nätet...
    Är på jakt efter katalog för 2002 men det verkar lönlöst... Någon som har den på datorn eller som länk så skulle jag bli väldigt glad att få ta del av den Glad 

Har inhandlat en begagnad 02 som ska färgas in med panduros färg. Färgen är beställd men kommer inte förrän torsdag Rynkar på näsan 

• stor grön drake
    EvaM skrev 2012-03-20 15:28:03 följande:
    Har nu letat som en galning men kan inte hitta på nätet...
    Är på jakt efter katalog för 2002 men det verkar lönlöst... Någon som har den på datorn eller som länk så skulle jag bli väldigt glad att få ta del av den Glad 

Har inhandlat en begagnad 02 som ska färgas in med panduros färg. Färgen är beställd men kommer inte förrän torsdag Rynkar på näsan 
    Kom ihåg att ta före och efter bilder!
    Och vill du veta vilken färg din vagn har nu, så posta en bild här (det finns nästan alltid någon som vet) eller maila Emmaljunga och fråga dem, de brukar tydligen vara ganska snabba att svara på sånt.
    Men det har postats en massa kataloger tidigare i tråden (som PDF) men jag har ingen av dem sparad på denna dator och att du inte har lust att söka igenom 1111 sidor förtår jag faktiskt
  • MissR

Någon som vet när man kan se emmaljungas nya färger?

Jag vet att dom inte kommer ut i butik och på deras hemsida förrän till sommaren. Men i fjor kunde man se dom på någon annan sida mycke tidigare.

Någon som kommer ihåg hur tidigt?     

• Uliise

För två är sedan fick vi länken till en specialsida menad enbart för återförsäljare, den kom ut i början på juni. Ifjol var det babyproffsen Jönköping som läckte bilder från Emmaljungas visning för återförsäljare, det var i mitten på juni.Bilderna på Emmaljungas hemsida kom i juli.

Majken 100421
  • EvaM

stor grön drake: Jag har lyckats hitta ganska många men inte så långt tillbaka som 2002

Ska ta före och efter-bilder!

Glad 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5