• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • C Elofson

Tänkte höra om någon har en Edge duo combi hemma som har lust att mäta madrassen som är i (för visst får man en madrass med? )

Jag ska nämligen sy egna sängkläder och behöver måtten för att kunna sy dra-på-lakan :)

• Minaliv

Alltså säger bara såhär, en Emmaljunga Classic med syskonsits är det bästa syskonvagnen som finns. Har 22 månander mellan barnen. Jag älskar den!

• epione

Köpte ju en Twin City Cross från 2009, och med den följde två mjukliftar och två åkpåsar. Hade tänkt sälja åtminstone en av varje, hur mycket tror ni jag kan lägga ut dem för? De är inte mycket använda.
    Hur vet man förresten om det är quadroliftar?

• stor grön drake
    Mynta skrev 2012-03-11 10:13:36 följande:
    Hej!

Jag behöver ett snabbt svar, kan man köpa sittdelen till City Cross separat, var gör man det och vad kostar den? Har blivit erbjuden att köpa en CC utan sittdel men med citykorg nämligen...    
    blocket är det ställe man kan hitta. Det verkar som folk börjar fatta att det finns en marknad för tex sittdelen fast chassit blivit påkört (exempel) och jag tycker det oftare kommer upp sittdelar. Alla sittdelar med easyfix passar det chassit du funderar på.
    emme 86 skrev 2012-03-11 12:55:44 följande:
    Ingren som har något tips ang min suflett?
    tyvärr, inte utan att typ sy några stygn genom båda lager tyg, och det lär ju inte bli snyggt
  • EhjärtarP
    hufo skrev 2012-02-23 09:46:09 följande:
    Vi har beställt en edge duo combi och jag har en peuguot 307 halvkompi och tar jag av hatthyllan får vagnen plats perfekt med liggdelen på. då Då edgen är större än CC så är jag gaska säker på att den bör gå in i bilen. Men åk och testa om ni har möjlighet!! :D
    Mätte igår om vagnen kan få plats, och med citykorgen kan det nog bli tajt. Men kan ju testa att ta av hatthyllan också. Kollat på hur peugot 307 ser ut och den ser inte större ut än ford focusen i bak så jag HOPPAS att det går. Ska åka till butik och be om att få prova idag :). Känns dumt att köpa en ny bil OM vagnen och liggdelen får plats i bagageutrymmet. Håller verkligen mina tummar och tår för att det ska gå..
  • stor grön drake
    EhjärtarP skrev 2012-03-12 13:38:32 följande:
    Mätte igår om vagnen kan få plats, och med citykorgen kan det nog bli tajt. Men kan ju testa att ta av hatthyllan också. Kollat på hur peugot 307 ser ut och den ser inte större ut än ford focusen i bak så jag HOPPAS att det går. Ska åka till butik och be om att få prova idag :). Känns dumt att köpa en ny bil OM vagnen och liggdelen får plats i bagageutrymmet. Håller verkligen mina tummar och tår för att det ska gå..
    tänk på att man dessutom minskar storleken om man tar lös ligg/sittdelen och sas lägger dem i varukorgen istället, på färdigt fällt chassi, för då blir chassit plattare och totalhöjden mindre
  • EhjärtarP
    stor grön drake skrev 2012-03-12 15:49:01 följande:
    tänk på att man dessutom minskar storleken om man tar lös ligg/sittdelen och sas lägger dem i varukorgen istället, på färdigt fällt chassi, för då blir chassit plattare och totalhöjden mindre
    Efter lite lirkande gick det att få in både chassit och liggdelen i bagageutrymmet :)! Vi tänkte inte till själva först så vi konstaterade först att nej det går inte att få in det i bagaget. Men kvinnan i affären tipsade om att vi kunde ställa chassit på högkant istället för att lägga det ner och sen då få plats med liggdelen framför chassit, och då gick det precis! Så det var tur att hon tipsade oss om att prova på lite olika sätt, annars hade vi nog inte ens testat. Nu slipper vi leta ny bil och bekymra oss över den utgiften :)!!
  • hufo
    EhjärtarP skrev 2012-03-12 13:38:32 följande:
  • acinna

Sambon har en Peugot 308, och han plockar av hjulen på ena sidan på vår CC för att få in den i bagaget.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5