• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Bobbylina
    Hoppetossan 79 skrev 2012-03-22 19:11:48 följande:

Vi bor lantligt och jag tycker inte det är några problem att ha nitron. Vänta tills ni har flyttat och känn på det!

Ja det kan man ju iof oxå göra, älskar ju vagnen!
  • Hemlighet

ÄNTLIGEN!!!
    Imorgon får jag hämta ut min nya nitro city i färgen charleston Skrattande
    Men bebis har inte kommit ut än, men jag kommer nog smygköra den lite med dottern Tungan ute

• Uliise
    stor grön drake skrev 2012-03-22 18:23:30 följande:
    Det beror på hur gammal den är, är den nitad vid leden (mitt i) får du gå till butik , finns det skruvar är det bara att dra åt. räcker det inte att dra åt får man skruva upp och lägga en bit tex liggunderlag/filttyg/gummi mellan yttersidan och den vita distansbrickan.

insidan på ett -01 fäste, de har inte ändrat principen vad jag sett på mina isärskruvningar (6 olika vagnar/modeller/tillverkningsår)
    Exakt den här bilden höll jag på och leta fram förut idag, tog "visa endast" inlägg från dig Wingtear (ja du heter det i min värld ;) ) och höll på i en halvtimme innan jag hittade den... Du har skrivit alldeles för myycket! :P

Men tyvärr förstod jag inte hur man kulle få isär fästet. Min sambo har hållit på med vår sufflet 08 utan resultat, det är som att den bara dras åt
    Majken 100421
  • fridajonsson

I morgon den 23e kommer den nya Limited Edition upp på Emmaljungas hemsida!

Den heter Nice, är i white letherette som bas och med det rutiga Capri-tyget som detalj. Vita chassin med svarta hjul på samtliga, undantadet Edge & Mondial.

Men nytt till Modial är att man kan köpa chassi med läderklätt handtag istället för de vanliga i skumgummi!     

• Moi 1

Hoppetossan 79: Har du tvättat sufletten på white crocen någon gång? Hur lyckades du i sånt fall? Färgcombon på vagn/fotsack blev ju riktigt bra.

När började ni använda själva nitro ( sittdelen ) till era barn?

Upplever att min lilla smalis drunknar i den.

• Hoppetossan 79
    Moi 1 skrev 2012-03-22 22:21:09 följande:
    Hoppetossan 79: Har du tvättat sufletten på white crocen någon gång? Hur lyckades du i sånt fall? Färgcombon på vagn/fotsack blev ju riktigt bra.

När började ni använda själva nitro ( sittdelen ) till era barn?

Upplever att min lilla smalis drunknar i den.

Nej. Jag har inte tvätta den. bara haft den en vecka ungefär. men den är ju bara att torka av. har fått någon enstaka smutsfläck och bara tagit lite blött papper och torkat med. den är ju i "skinn".

Det är klart att det hade varit roligare med en i samma färg men nu fanns ju inte det så då fick det bli denna.

Vi köpte denna till vår 11 månaders som är 72 cm och väger drygt 8 kg. man får göra det lite ombonat. det jag tycker är jobbigt den är att jag upplever att hon sitter långt ner i denna jämfört med min uj. till äldsta dottern bytte vi till sitter vid ca 8 månader och till sonen något tidigare tro jag.
  • Hoppetossan 79
    Bobbylina skrev 2012-03-22 20:04:40 följande:
    Ja det kan man ju iof oxå göra, älskar ju vagnen!

Vi har visserligen mest asfalt men just nu är det mer grusväg ;) men det är inga problem. har även kört den på gräs utan problem. Den har vi en del riktigt grova grusvägar men dem har jag inte testat än.
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2012-03-22 20:50:46 följande:
    Exakt den här bilden höll jag på och leta fram förut idag, tog "visa endast" inlägg från dig Wingtear (ja du heter det i min värld ;) ) och höll på i en halvtimme innan jag hittade den... Du har skrivit alldeles för myycket! :P

Men tyvärr förstod jag inte hur man kulle få isär fästet. Min sambo har hållit på med vår sufflet 08 utan resultat, det är som att den bara dras åt
    Då kan du veta nästa gång att den finns bland mina bilder under rubriken "emmaljunga detaljer" ooops.... 93 sidor Skäms jag pratar för mycket irl också om det är någon tröst?

beköver ni en insexnyckel på var sida kanske? eller hålla i den platta skruvändan med en tång? Tyvärr lite för långt bort för att jag ska kunna komma och hjälpa
  • Johnsson

Vill sååå gärna ha en City Cross i Forrest Green tyget,men dom verkar inte vara så lätta att hitta i Skåne :(

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5