• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    Hoppetossan 79 skrev 2012-03-14 21:32:10 följande:
    Hej! Har precis köpt en nitro men saknar fotsack till den. Har ringt runt lite men inte hittat någon. Är det någon här som har tips på vårt jag kan få tag på en fotsack i färgen White croc? Typ sett den i en fyndkorg någonstans? Undrar även om någon vet om det är samma färg på White croc och White leatherette?
    färgen är väll ganska samma, men materialen är olika. Det är ett sjå med footsackar till utgådda färger, jag gav upp med min jungle och sydde en egen, hittade inte perfekt färg och lyckades klanta mig med mönstret men numera har vi en kul footsack till nitro crossen

• Hoppetossan 79
    stor grön drake skrev 2012-03-15 10:09:36 följande:
    färgen är väll ganska samma, men materialen är olika. Det är ett sjå med footsackar till utgådda färger, jag gav upp med min jungle och sydde en egen, hittade inte perfekt färg och lyckades klanta mig med mönstret men numera har vi en kul footsack till nitro crossen

Ja, jag är lite frustrerad kan man säga för jag tycker att crocen är mycket snyggare än leatheretten. Men det stör mig något fruktansvärt att jag inte har någon fotsack till. Ännu mer stör det mig att en av dem jag ringde till sa att hon trodde att crocen var en limited edition och att det i så fall ingick fotsack till den. Där jag köpte min vagn hade de två croc sittvagnar kvar men inga tillbehör. Jag får väl visserligen glädja mig åt att jag fått min vagn riktigt billigt.

Funderade också på att sy en men tänker att jag ändå inte får det jag verkligen vill ha i så fall.
    Så funderar på om jag ska köpa en svart istället. Den har ju vita linjer på också och jag har svart skötväska.

Det jag funderar på är hur du fäster din fotsack i vagnen? Svårt att hitta tryckknappar som matckar skulle jag tro?
  • stor grön drake
    Hoppetossan 79 skrev 2012-03-15 11:18:22 följande:
    Det jag funderar på är hur du fäster din fotsack i vagnen? Svårt att hitta tryckknappar som matckar skulle jag tro?
    Inte alls, det är helt vanliga rockknäppen (det står så på förpackningen) som jag köper i tygbutiken. här finns på nätet: www.viking.se/tryckknapp-kraftig-modell-svart-2721.html
    Bara att slå i, passar perfekt. enda skillnaden är att det inte står Emmaljunga på dem
  • yodi

är det någon här som vet om det går att sy om klädslar till sittdelar med äldre fästen till att passa sittdelar med dom nya fästena?

• yodi

sen är det bara jag eller finns det lite emmaljunga vagnar ute på blocket?

• UnderYtan

Hur tvättar man footsacken? Det står handtvätt på den. Det är bara en pyttesmutsfläck på den men jag vågar inte börja gnida hur som helst/med vad som helst innan jag vet.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • stor grön drake
    yodi skrev 2012-03-15 15:16:02 följande:
    är det någon här som vet om det går att sy om klädslar till sittdelar med äldre fästen till att passa sittdelar med dom nya fästena?
    du behöver inte sy om alls, förutsatt att klädseln iaf är gjord på 2000-talet.
    (klickbara bilder så blir de större)
    IMG_6518.JPG IMG_6516.JPGedgen med

Du behöver sy fast en bit snedslåband eller en vändsydd tygbit (vad du råkar ha närmast till hands helt enkelt) och ett rockknäppe och låter man bli att använda då svart tråd på turkost så synns det knappt (synns inte endå med barn i). Istället för att knäppa i ramen/easy fix fästet knäpper man klädseln i klädseln, bandet behövs så att man når runt fästet vid den övre knappen. Bandet döljs helt av fästet, på bilden en -01 aquamarine klädsel på ett -06 sportchassi.
  • stor grön drake
    yodi skrev 2012-03-15 15:18:09 följande:
    sen är det bara jag eller finns det lite emmaljunga vagnar ute på blocket?
    Det har varit trögt på vagnfronten hittills i år, men jag tror på vagn-boom i april, både på köp och säljar sidan.
    UnderYtan skrev 2012-03-15 16:05:02 följande:
    Hur tvättar man footsacken? Det står handtvätt på den. Det är bara en pyttesmutsfläck på den men jag vågar inte börja gnida hur som helst/med vad som helst innan jag vet.
    man kan tvätta allt i maskin, 40 grader och skontvätt, men för en fläck hade jag testat en vanlig våtservet eller att blöta fläcken och gnugga den med olivtvål och skölja ur.
  • stor grön drake
    yodi skrev 2012-03-15 17:36:09 följande:
    stor grön drake : tack så mycket
    enda detaljen är att fotstödsklädseln inte passar, de nya vagnarna har bara en ram, jämfört med de gamla med steg, som är lite bredare än vad de gamla var. Det går att få dit, men det blir som inget innuti och hänger innanför ramen på sidorna (man ser lite på min vagnbild, jag vände orginalklädselns fotstödsklädsel upp och ner och drog den "nya" ovanpå, funkade bra.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5