• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • mamma Linder

Den jag har mailet på var också mycket fint skick, bara lite använd för hon hade två vagnar. Liggkorgen, sittdel, vinter åkpåse, våtpåse, 2000

• KossanMuu
    mamma Linder skrev 2012-03-30 18:22:07 följande:
    Den jag har mailet på var också mycket fint skick, bara lite använd för hon hade två vagnar. Liggkorgen, sittdel, vinter åkpåse, våtpåse, 2000
    oj det var billigt! Beror klart på var man bor också, ja och hur bra man är på att förhandla förstås De annonser som fanns här i närheten låg nitron på runt 4000 kr för 09or och 10or, fanns inga fler ozone ute så kunde inte jämföra pris med den. Men det var ju synd att jag inte hitta en för 2000 :D
    ♥ 14 februari 2010 ♥ BF 19 oktober 2012 ♥
  • Grodan91

Tänkte beställa en Edge Silver Check med Classic chassi idag men den färgen är tydligen helt slut! :( Bebisen kommer inte förrän i Juli och jag tyckte det kunde vara lagom att beställa nu så man skulle hinna få vagnen men det var tydligen försent ändå. Blä.

Någon som sett ifall denna vagn finns inne i någon butik någonstans i Sverige? Har ringt alla butiker runt Göteborg utan napp... Mycket tacksam för all hjälp som kan fås :)

• yodi

någon som har provat emmaljungas genomskinliga regnskydd? är det något att ha?

• Uliise

Grodan: Jag vet en tjej som säljer sin, den har Classic chrome chassi

Majken 100421
  • momster

Yodi. Vi har de genomskinliga regnskyddet. Tycker tyvärr de är lite hårt men håller absolut vagnen torr inte de minsta fuktigt. Barnen ser ut genom de bättre. Så är nog en smak sak. Men jag tycker de är bättre än de regnskyddet som följer med vagnen.

• UnderYtan

Är det dumt att byta ozone mot en scooter s? Dottern blir två år nu och jag har börjat vända henne framåt. Vi har en scooter hemma på gården som jag tycker mycket om men behöver en swivelhjulsvagn i övrigt. Jag har alltså en ozone redan men jag är less på att det är jobbigt att ändra liggläge och jag tycker inte om sufletten. Min ozone köptes ny 2011, använd i 10 månader.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • älskarlivet81
    UnderYtan skrev 2012-04-01 07:58:56 följande:
    Är det dumt att byta ozone mot en scooter s? Dottern blir två år nu och jag har börjat vända henne framåt. Vi har en scooter hemma på gården som jag tycker mycket om men behöver en swivelhjulsvagn i övrigt. Jag har alltså en ozone redan men jag är less på att det är jobbigt att ändra liggläge och jag tycker inte om sufletten. Min ozone köptes ny 2011, använd i 10 månader.
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?

Vi har en nitro, vänder vår tvååring framåt ibland men skulle aldrig byta den mot en annan vagn, framför allt inte scooter s eller liknande vagnar. Det är ju nästan samma vagn vi redan har, men ett stort minus - att man bara kan ha den framåtvänd.
  • yodi
    älskarlivet81 skrev 2012-04-01 09:40:24 följande:

Vi har en nitro, vänder vår tvååring framåt ibland men skulle aldrig byta den mot en annan vagn, framför allt inte scooter s eller liknande vagnar. Det är ju nästan samma vagn vi redan har, men ett stort minus - att man bara kan ha den framåtvänd.

jag gillar scootern men ett annat minus med den är suffleten inte går så långt fram.
  • UnderYtan
    älskarlivet81 skrev 2012-04-01 09:40:24 följande:

Min dotter vill börja åka framåt nu så jag är inte längre i behov av att vända sitsen.
    Och Nitro och Ozone har samma chassi men för övrigt är dom ju olika på flera avgörande punkter vilket gör att det inte går att jämföra nitro vs scooter på samma sätt som ozone vs scooter (enligt mig).

Ozonen har en liten sufflett vilket Nitron inte har. Ozonen har en rem därbak med vilken man ändrar ryggläget och den är hundra gånger jobbigare än att ändra läget på en scooter där man bara drar upp ryggstödet och sen fäller. Jag vet inte hur den är på nitron men jag tycker att den är jobbig. Anhöriga har jättesvårt att ändra läget också och på det hela taget blir det tröttsamt då det på en dag kan bli många i och ur bilen då jag måste fälla ryggen. Suffletten på Scooter tycker jag är mycket bättre också. Den känns större och mer stabil samt har fickor vilket jag tycker är kanon. 

Jag har tyckt om min ozone jättemycket förutom just sufletten och ändringen av liggläget.      
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5