• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • älskarlivet81
    UnderYtan skrev 2012-04-01 10:39:32 följande:
    Min dotter vill börja åka framåt nu så jag är inte längre i behov av att vända sitsen. Och Nitro och Ozone har samma chassi men för övrigt är dom ju olika på flera avgörande punkter vilket gör att det inte går att jämföra nitro vs scooter på samma sätt som ozone vs scooter (enligt mig). Ozonen har en liten sufflett vilket Nitron inte har. Ozonen har en rem därbak med vilken man ändrar ryggläget och den är hundra gånger jobbigare än att ändra läget på en scooter där man bara drar upp ryggstödet och sen fäller. Jag vet inte hur den är på nitron men jag tycker att den är jobbig. Anhöriga har jättesvårt att ändra läget också och på det hela taget blir det tröttsamt då det på en dag kan bli många i och ur bilen då jag måste fälla ryggen. Suffletten på Scooter tycker jag är mycket bättre också. Den känns större och mer stabil samt har fickor vilket jag tycker är kanon.  Jag har tyckt om min ozone jättemycket förutom just sufletten och ändringen av liggläget.      
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?

Ok, ja efter det du skriver kanske ni ska byta. Själv tycker jag det är kanon att kunna välja,åt vilket håll dottern sitter eftersom hon inte vill sitta framåtvänd alltid.
  • t0va
    UnderYtan skrev 2012-04-01 10:39:32 följande:
    Min dotter vill börja åka framåt nu så jag är inte längre i behov av att vända sitsen.
    Och Nitro och Ozone har samma chassi men för övrigt är dom ju olika på flera avgörande punkter vilket gör att det inte går att jämföra nitro vs scooter på samma sätt som ozone vs scooter (enligt mig).

Ozonen har en liten sufflett vilket Nitron inte har. Ozonen har en rem därbak med vilken man ändrar ryggläget och den är hundra gånger jobbigare än att ändra läget på en scooter där man bara drar upp ryggstödet och sen fäller. Jag vet inte hur den är på nitron men jag tycker att den är jobbig. Anhöriga har jättesvårt att ändra läget också och på det hela taget blir det tröttsamt då det på en dag kan bli många i och ur bilen då jag måste fälla ryggen. Suffletten på Scooter tycker jag är mycket bättre också. Den känns större och mer stabil samt har fickor vilket jag tycker är kanon. 

Jag har tyckt om min ozone jättemycket förutom just sufletten och ändringen av liggläget.      
    är det fel på din vagn om det är svårt att ändra läge på ozonen, det är ju jättelätt, jag skulle aldrig ha bytt till en scooter om jag hade ozone. Dels så är den enbart framåtvänd och i vissa miljöer är det väldigt skönt att ha de bakåtvända, sen är förvaringen bättre på ozone, och framförallt är bygeln högre. Vi har problem med att bygeln är låg på scooter så sonens fötter fastnar i den. Skitdåligt.

mer stabil, är det vanliga scooter du tänker på nu?

Ang. suffletten så kan man sätta på extra solskydd, håller med dig om att den är dålig.
  • yodi
    Kasihi skrev 2012-04-01 16:01:31 följande:
    Hur svårt är det att ändra nitron så barnet sitter framåt?
    inte svårt alls, bara att "klicka" loss sitsen och sedan vända på den och "klicka" fast den igen.
  • Kasihi

Tack för svar Yodi. Går det alls att förklara var man klickar i och ur?

• stor grön drake
    Kasihi skrev 2012-04-01 22:10:49 följande:
    Tack för svar Yodi. Går det alls att förklara var man klickar i och ur?
    Man trycker in ett handtag på var sida, precis vid barnets "armstöd" så att äga, och lyfter upp. Sedan vänder mn den och passar in pinnarna i hållen och trycker lite på den så det klickar på båda sidor.
  • Tallbarr12

Hej,
    Såg (mha sökfunktionen) att ni har pratat lite om vinterhjulen till Nitro City/Ozone. Någon som testat med dom och kan säga hur lätta/svåra de är att byta och hur fjädringen blir med de hjulen på?

• Familjen L

Vi har en Scooter till sonen. Jätte nöjda är vi. Toppen vagn, men nu till regn skyddet. Det går på, men sen fastnar det där suffletten är fast hakad i styret. Regnskyddet går då inte ner över hela suffletten i bak. Hur får man på regnskyddet? Det satt annars rätt, då kika ber luckan var där den skulle. Annars är vi som sagt riktigt nöjda med vår silver check scooter

• Minaliv
    Familjen L skrev 2012-04-04 21:31:17 följande:
    Vi har en Scooter till sonen. Jätte nöjda är vi. Toppen vagn, men nu till regn skyddet. Det går på, men sen fastnar det där suffletten är fast hakad i styret. Regnskyddet går då inte ner över hela suffletten i bak. Hur får man på regnskyddet? Det satt annars rätt, då kika ber luckan var där den skulle. Annars är vi som sagt riktigt nöjda med vår silver check scooter
    Det finns som en ficka i regnskyddet med kardborre. I det hålet ska handtaget in och sen så stänger du den igen det när det sitter mot tyget/sufletten. Så går regnskyddet att sätta på plats och sitter prima. Förstår du vad jag menar?

Jag förstår att du är nöjd med din SilverChech Scooter, det är jag också! Skrattande
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5