• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-15 16:01:16 följande:
    Tack för bra erfarenheter. Jag har oxå tänkt att scooterna verkar en klumpig vagn om man då ska ha den ti affären o likn.
    Jag gillar heller inte paraplysulky hehe.
    Då ska jag spana efter en stabil sulky, är det spidern o softyn emmaljunga har då ?
    det jag undrar oxå e om där e bälte i dessa vagnar??? Det måste jag ha för sonen reser sig gärna i vagnen!
    japp softyn är den äldre modellen och spider den nya. 

Om jag inte minns helt fel så var det enbart midjebälte i spidern, är det i softyn. Har en krälsäl som också ställer sig upp, och han smiter ur midjebältet men på sulkyn finns det fästöglor för extern sele. Än har vi inte provat den vi har för det är först nu han har fattat att han kan ställa sig upp i sulkyn också. Får ta och testa.  
  • Eddam

Hej ni som kan detta med EL.. Har frågat förut men glömt svaret, en CC från -06 visst har den EasyFix?!

• sandqvist

Någon som vet om man kan köpa ett cc chassi endast och vad det kostar?

• Surkatt

Hum... har varit otrogen mot min Nitro med en bugaboo ett kort tag, men har nu sansat mej och insett att det är Nitron jag vill ha. Buggan ryker. Men, jag skulle väldans gärna köpa ny varukorg, min nitro är från -09 och den är värdelös. TYcker att den nya ser bättre ut. Vet någon vart man får tag på det och hur mycket det kan tänkas kosta?

Undrar också om bugga dynor  passar i emmaljungas sittdelar? Vore kul med något nytt när/om jag nu går tillbaka till min gamla vagn...  Har en svart Nitro och tycker att sittdlestyget är väldigt omysigt när man har en liten kille på inte ens fem månader, som inte vill åka i liggdel längre... 

• t0va
    Surkatt skrev 2011-07-15 20:24:28 följande:
    Hum... har varit otrogen mot min Nitro med en bugaboo ett kort tag, men har nu sansat mej och insett att det är Nitron jag vill ha. Buggan ryker. Men, jag skulle väldans gärna köpa ny varukorg, min nitro är från -09 och den är värdelös. TYcker att den nya ser bättre ut. Vet någon vart man får tag på det och hur mycket det kan tänkas kosta?

Undrar också om bugga dynor  passar i emmaljungas sittdelar? Vore kul med något nytt när/om jag nu går tillbaka till min gamla vagn...  Har en svart Nitro och tycker att sittdlestyget är väldigt omysigt när man har en liten kille på inte ens fem månader, som inte vill åka i liggdel längre... 

i babyaffärerna har de, om inte kan de beställa, jag fick en ny från babyland igår. Tror de ligger kring 150kr, våran gick på garantin. 
  • Madebyday

Surkatt:
    Stämmer som t0va säger, 150 kr för en ny varukorg.
    Jag beställde en ny på min BP butik och fick vänta ca en vecka, men det är värt, den är så mycket bättre :)

Sandqvist: rådet är att köpa en beg CC med sittdel och ev försöka sälja sittdelen på blocket el dyl. alternativt köpa vagnen ihop med någon som är på jakt efter en ny sittdel/sittdels klädsel. Ett sprillans nytt chassi kostar 3000kr (innan höjningen)
    Lycka till!

• Surkatt

Men det var ju kanppt några pengar alls!!! Hade väntat mej mer i klass med en femhundring... (som sagt, jag har en bugga nu, där kostar korgen typ 4-500) 

Toppen! DÅ ska jag ta mej iväg och beställa en sån. Förutom att den gamla modellenär dålig så var det dessutom någon (!) som lämnade en banan i korgen under vagnen när den rullades in i garaget sista gpngen innan snökaoset kom i höstas. Sedan låg den där och gosade till sig i... ganska många månader faktiskt. ÅS nu får jag inte rent korgen...

Tack för hjälpen!  

• sandqvist

Okej men hur gammalt ska man leta efter? Vill ju inte ha för slitet!

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5