• lillronya

Nova Star-tråden 6

Ännu en gång dags för en ny tråd där vi kan diskutera de fina kläderna från Nova Star!

Länk till en gammal tråd där det finns länkra till flera butiker som säljer NS.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40651564.html

Butiker som tillkommit efter listan gjordes:
    www.busloppan.se
    www.smavi.se
    www.klkids.se

Bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50807031.html

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Svar på tråden Nova Star-tråden 6
  • Doodies

Köpte xl light idag i storlek 86. Dom var nästan i samma längd som harem strl 80. Skiljde kanske någon cm högst och dom satt skitsnyggt. Hon kommer kunna ha dom läääänge :)

En annan fråga .. har era barn på sig NS kläder eller tex molo till dagis? Eller har ni det bara hemma?

• solouniko
    Doodies skrev 2011-04-27 18:00:25 följande:
    Köpte xl light idag i storlek 86. Dom var nästan i samma längd som harem strl 80. Skiljde kanske någon cm högst och dom satt skitsnyggt. Hon kommer kunna ha dom läääänge :)

En annan fråga .. har era barn på sig NS kläder eller tex molo till dagis? Eller har ni det bara hemma?
    Milla har alla sina kläder på dagis, och ja i hennes garderob finns det i stort sett bara NS, Molo och Katvig Lite lindex velour och leggings med såklart, men allt används på dagis och inget har då blivit förstört eller fläckigt än så länge. Iaf inte mer än vad det kan bli hemma

Fick min post från babyshop idag, såå fint Sambon älskade kamobyxorna och jag tyckte med de var riktigt fina IRL. Lägger in bild i BT
    Milla 090316 ♥ Bebis maj 2011 ♥ solouniko.blogg.se
  • Doodies
    solouniko skrev 2011-04-27 18:06:18 följande:
    Milla har alla sina kläder på dagis, och ja i hennes garderob finns det i stort sett bara NS, Molo och Katvig Lite lindex velour och leggings med såklart, men allt används på dagis och inget har då blivit förstört eller fläckigt än så länge. Iaf inte mer än vad det kan bli hemma

Fick min post från babyshop idag, såå fint Sambon älskade kamobyxorna och jag tyckte med de var riktigt fina IRL. Lägger in bild i BT
    Åh kul .. får gå in o kolla bilden. Skulle tagit en på dottern idag när vi var ute i solen med nya kläderna .. men insåg att min kameramobil inte skulle hinna med hennes tempo.

Är skitnervös när jag släpper iväg henne till dagis med märkeskläderna för att det ska bli fläckar och jag inte ska kunna ta bort dom.
    Väntar också på paket från babyshop. Ett par harem och en molotröja.
    Hoppas på imorgon :)
  • Viktorsmamma
    Doodies skrev 2011-04-27 18:00:25 följande:

vi använder allt på dagis, vi har 90% pop, nova star. sen lite lindex/kappahl/molo osv. kör med vannish i varje maskin för säkerhetsskull
  • Doodies
    solouniko skrev 2011-04-27 18:06:18 följande:

Vilka fina kläder! Var kamobyxorna till dottern? Tycker dom är skitfina men är osäker på om jag vågar köpa dom till dottern. Vet inte riktigt vad jag ska ha till ...
    Min dotter är en cool tjej och absolut ingen prinsessa .. gillar både könsneutrala kläder men även sucker för supersöta molo så jag har svårt att hitta kläder som kombinerar detta.

• solouniko
    Viktorsmamma skrev 2011-04-27 19:15:29 följande:
    vi använder allt på dagis, vi har 90% pop, nova star. sen lite lindex/kappahl/molo osv. kör med vannish i varje maskin för säkerhetsskull
    Samma här, slänger alltid i en skopa vanish för säkerhetsskull och inget har blivit "förstört" ännu varken hemma eller på dagis
    Doodies skrev 2011-04-27 20:27:32 följande:

Vilka fina kläder! Var kamobyxorna till dottern? Tycker dom är skitfina men är osäker på om jag vågar köpa dom till dottern. Vet inte riktigt vad jag ska ha till ...
    Min dotter är en cool tjej och absolut ingen prinsessa .. gillar både könsneutrala kläder men även sucker för supersöta molo så jag har svårt att hitta kläder som kombinerar detta.

Tack! Jo, jag slog till på kamobyxorna till henne tillslut. Är egentligen inte superförtjust i kamo oavsett kön Men tycker dom är supersnygga faktiskt och tänker mig att hon ska ha nått rosa till Milla är inte heller direkt super rosa eller så "tjejig" utan har lite av varje, älskar NS kombinerat med katvigs randiga tröjor men även molo och annat Tror det får bli kamo premiär imorgon så jag ska försöka fota då, men tycker absolut du ska köpa dom
  • Doodies
    solouniko skrev 2011-04-27 20:35:43 följande:
    Samma här, slänger alltid i en skopa vanish för säkerhetsskull och inget har blivit "förstört" ännu varken hemma eller på dagis
    Doodies skrev 2011-04-27 20:27:32 följande:

Tack! Jo, jag slog till på kamobyxorna till henne tillslut. Är egentligen inte superförtjust i kamo oavsett kön Men tycker dom är supersnygga faktiskt och tänker mig att hon ska ha nått rosa till Milla är inte heller direkt super rosa eller så "tjejig" utan har lite av varje, älskar NS kombinerat med katvigs randiga tröjor men även molo och annat Tror det får bli kamo premiär imorgon så jag ska försöka fota då, men tycker absolut du ska köpa dom
    Är dom stora i storleken som harembyxan är? Är även sugen på slimbyxan :)
    Hur ska detta gå?? Kommer bli ruinerad!! :D
  • solouniko
    Doodies skrev 2011-04-27 21:05:23 följande:
    Är dom stora i storleken som harembyxan är? Är även sugen på slimbyxan :)
    Hur ska detta gå?? Kommer bli ruinerad!! :D
    Alla våra NS jeans har vi 86 på men tog 92 nu i kamobyxorna, så inte alla bli för små samtidigt Vi har slimbyxorna i 86 men anvnder de inte ännu, blir nog mer sommarbyxa här då dom inte funkar lika bra under skalkläder när dom inte har mudd. Men helt klart skitsnygga
  • Viktorsmamma
    solouniko skrev 2011-04-27 21:30:31 följande:
    Alla våra NS jeans har vi 86 på men tog 92 nu i kamobyxorna, så inte alla bli för små samtidigt Vi har slimbyxorna i 86 men anvnder de inte ännu, blir nog mer sommarbyxa här då dom inte funkar lika bra under skalkläder när dom inte har mudd. Men helt klart skitsnygga
    du får gärna visa kort på hur byxorna sitter (harem i 86 och slim i 86) är sugen på slim, men min grabb är jätte smal så vet inte om de kommer sitta snyggt!! så visa gärna + hur lång&vikt på ditt barn
Svar på tråden Nova Star-tråden 6