• lillronya

Nova Star-tråden 6

Ännu en gång dags för en ny tråd där vi kan diskutera de fina kläderna från Nova Star!

Länk till en gammal tråd där det finns länkra till flera butiker som säljer NS.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40651564.html

Butiker som tillkommit efter listan gjordes:
    www.busloppan.se
    www.smavi.se
    www.klkids.se

Bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50807031.html

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Svar på tråden Nova Star-tråden 6
  • Viktorsmamma

köpte nu hem både slim och skjortan! så hoppas på fin post efter helgen!

tog dock 92 i slim, eftersom de i 86 va 3cm kortare innerbenslängd än tex. hans slimjeans i från pop. så nu hoppas ja de är fiina!

skjortan  kunde jag också ta 92 i! sjukt nog, den skjortan vi har hemma som är 49cm (krage-ner) i 98 går ner över rumpan (hela rumpan) och denna i 92 va 45.5cm (krage-ner) så hoppas den sitter snyggt!!!

• Viktorsmamma
    solouniko skrev 2011-04-28 22:05:45 följande:
    Ja då var dom ju nästan exakt lika gamla Och många som tycker Milla är "liten" Din tjej var ju en rikig mini Ja harem är ju lite större så 86 räcker gott och väl till Milla där, 92 skulle hon drunkna i! Men i "vanliga" NS funkar det nog, tyckte kamo satt fint i 92 om än liiite stora men de räcker ju länge Linnet är tokfint, har varit lite sugen på leggings med men vi drunknar i mololeggings nu och har lite svårt att hitta passande överdelar till. Nu är jag inne i en riktig NS/katvig period, det går i vågor
    min kille är ju som din, ny mätt 86cm och 11.7kg och blev 2½år i tisdags han är en mini med!
  • Doodies
    solouniko skrev 2011-04-28 22:05:45 följande:
    Ja då var dom ju nästan exakt lika gamla Och många som tycker Milla är "liten" Din tjej var ju en rikig mini Ja harem är ju lite större så 86 räcker gott och väl till Milla där, 92 skulle hon drunkna i! Men i "vanliga" NS funkar det nog, tyckte kamo satt fint i 92 om än liiite stora men de räcker ju länge Linnet är tokfint, har varit lite sugen på leggings med men vi drunknar i mololeggings nu och har lite svårt att hitta passande överdelar till. Nu är jag inne i en riktig NS/katvig period, det går i vågor

Men jag tycker kamobyxan satt perfekt! Skulle pösat till dom lite mer nertill .. jag gillar när det ligger lite över mudden. Jag viker alltid mudden dubbel också.

Fick hem harembyxan igår i storlek 80 men jag vet inte om jag tycker den är liten. Alltså den sitter väl bra men jag gillar när det hänger ner lite över mudden och på denna byxan tyckte jag mudden syntes väldigt mycket.

Köpte ju xl light i 86 och den var stor men hellre det så man slipper känna att dom blir små fort. Vet inte om jag vågar skicka tillbaka harembyxan utan att veta hur mycket det skiljer till en 86. Någon som har och ser hur mycket det är?

• Viktorsmamma
    Doodies skrev 2011-04-29 10:16:58 följande:

Men jag tycker kamobyxan satt perfekt! Skulle pösat till dom lite mer nertill .. jag gillar när det ligger lite över mudden. Jag viker alltid mudden dubbel också.

Fick hem harembyxan igår i storlek 80 men jag vet inte om jag tycker den är liten. Alltså den sitter väl bra men jag gillar när det hänger ner lite över mudden och på denna byxan tyckte jag mudden syntes väldigt mycket.

Köpte ju xl light i 86 och den var stor men hellre det så man slipper känna att dom blir små fort. Vet inte om jag vågar skicka tillbaka harembyxan utan att veta hur mycket det skiljer till en 86. Någon som har och ser hur mycket det är?

kan mäta harem innerbenslängden.

brb .-)
  • Buttelina
    bigpack skrev 2011-04-28 20:50:36 följande:

Jag ska köpa en ,NS hood tröja till min son på 6år, nu har han en strl 116 som börjar bli liten. Frågan är nu om jag ska ta en 120 eller 130? Är 120 som  den gammla 116 eller större? kanske 130 blir galet stort........

min son är 108cm och har i årets lila strl 120 och förra årets gröna 130 och gamla röda har han 122 och gamla turkosa 116. gillar när dom sitter lite stort...

strl 122

strl 116..

Kan fixa en bild när han har lila 120 och gröna 130 på sig
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Doodies
    Viktorsmamma skrev 2011-04-29 11:49:19 följande:
    ca 32.5-33cm är innerbenslängden (grenen ner till fotöppning längs med söm) i storlek 86!
    TACK!!
    Jag mätte den jag hade i 80 och det verkar faktiskt som det inte skiljer mer än kanske 3 cm högst.
    Har gjort en beställning i en butik i den staden jag bor och ska åka ner sen med min dotter och prova 86:an innan jag skicka tillbaka 80.
    Hur är slim i modellen? Köpte en sån också men eftersom det inte är mudd på den så tror jag 80 blir bra? Är dom också lite stora i storleken?
  • Doodies

Hemkommen med 2 par byxor. Ett par slim och ett par harem .. båda i 86. Slim måste ju vara små i storlekarna?? Fanns inte en chans att hon kunde ha en 80 (hon är 80 cm lång). Hon har ett uppvik men det är bara sömmen där nere som jag vänt upp.
    Och harem kändes inte särskilt stor heller. Önskar jag köpt en 86:a på mässan men men..
    Ska ta bilder snart :)

Svar på tråden Nova Star-tråden 6