• lillronya

Nova Star-tråden 6

Ännu en gång dags för en ny tråd där vi kan diskutera de fina kläderna från Nova Star!

Länk till en gammal tråd där det finns länkra till flera butiker som säljer NS.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40651564.html

Butiker som tillkommit efter listan gjordes:
    www.busloppan.se
    www.smavi.se
    www.klkids.se

Bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50807031.html

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Svar på tråden Nova Star-tråden 6
  • lottizm
    sesssan skrev 2011-05-01 11:31:29 följande:
    Dom är stora i stl..men jag har en liten knubbis, med jätte knubbiga lår, hon har faktiskt 92 på sina, stora men det är ju muddar så hon kommer säkert kunna ha dom även nästa år när bebishullet försvunnit mera. hon är runt 80 cm, men skulle lätt kunna ha 80 eller 86 på dom med, men 92 funkar det med.
    tack för hjälpen!
  • lillronya
    bigpack skrev 2011-04-29 22:00:23 följande:
    Tack snälla, då måste jag ta 130 utan tvekan, han är ju ca 117, men smal.
    Nu har jag inte läst hela er storleksdiskussion men vill tillägga att min snart elvaåring som är 134,5 cm har rosa hooden i 122 och den lila nya i 130...
    Den rosa är förståss på gränsen till för liten nu men funkar.
    Bara så att du har något att jämföra med.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Buttelina
    lillronya skrev 2011-05-01 14:12:35 följande:
    Nu har jag inte läst hela er storleksdiskussion men vill tillägga att min snart elvaåring som är 134,5 cm har rosa hooden i 122 och den lila nya i 130...
    Den rosa är förståss på gränsen till för liten nu men funkar.
    Bara så att du har något att jämföra med.
    hehe samma strl som lillebror beror på hur man vill att det ska sitta
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Viktorsmamma
    lottizm skrev 2011-05-01 10:38:16 följande:
    sitter fortfarande och velar med presentkortet på Babyshop funderar på wct-byxorna, vilket storlek ska jag ta till en knubbis som kommer vara ca 80-82 cm lång när de ska användas? har kollat i bildtråden men blir inte så mycket klokare ändå.
    ja skulle ta 86, min Viktor som är 86cm lång har 86 i sina (98 i jacka) då har han  lite kortare underkropp dock.

• lottizm

Tack, då tar jag 86.

Hur stor skillnad är det på harem och denim xl? Är xl mycket bredare än harem?

• Viktorsmamma
    lottizm skrev 2011-05-01 20:41:42 följande:
    Tack, då tar jag 86.

Hur stor skillnad är det på harem och denim xl? Är xl mycket bredare än harem?
    vi har harem i 86 och xl i 92, enlig webshoppen när ja skulle beställa var XL ca 1-2cm kortare än harem i 86, därför tog vi 92.

tycker "bredheten" är densamma xl är möjligen lite bredare men de är mest sillnad på tyget och sättet de sytts på tycker jag.
  • Doodies

Min dotter är 80-81 cm lång och jag har tagit 86 på alla byxor. Mest för att jag gillar att det är baggy och att hon ska ha dom länge. Slimbyxan var ju enormt liten så där satt 86 perfekt .. finns inte ens växtmån i dom.

Vi har slim, harem(ljus+mörk) och denim xl light. Hellre för mycket fluff än för lite :)

Svar på tråden Nova Star-tråden 6