• 79maria

Vi som har barn med spalt del 15

Dags för ytterligare en ny tråd! Här samlas vi som har barn med LKG (Läpp- käk- och gomspalt) och diskuterar operationer, hjälpmedel, framsteg och allt annat som har med våra små spaltisar att göra

Välkomna hit, gamla som nya!

Adrian och Gabriels mamma
  • Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15
  • Mary Jo
    fru kiwi skrev 2010-06-02 17:42:13 följande:
    hej! tittade in på din blogg! helt rörd av det superfina resultatet! grattis och va skönt att operationen är över!
    Tack! ja vi är jättenöjda!! tack så mycket!
  • Vädtkustmamma

Lite kuriosa: På Elsas dagis har den en av fröknarna en son i 35-40-årsåldern som är född med spalt. Hon tycker självklart att det är jättespännande att följa Elsas utveckling med operationer, tal osv. Varje gång jag träffar henne (nästan) så påpekar hon hur fin läppen är och att ärret knappt syns. Hennes son har odlat mustasch för att gömma sitt ärr... Det värsta är dock när hon berättar om tiden då han opererades. Då fick de lämna honom ensam på sjukhuset i 1 vecka! 

Annars flyter livet på bra hos oss!

Välkomna alla nya förresten!!!

• leadbelly
    Mary Jo skrev 2010-06-01 18:44:15 följande:
    Nu är Vilja opererad! Dom gjorde läppen och näsan samtidigt. Det gick jättebra.. det var lite jobbigt när hon sövdes men gud vilken liten kämpe jag har! Hon har pratat och skrattat hela sjukhusvistelsen med undantag för när hon behövde mer alvedon! Känns skönt att det är gjort..

Ni får gärna kolla min blogg om ni vill se när hon är nyopererad!
    www.underbaravilja.blogg.se
    Vad fin hon är! Hoppas det går bra med läkning och återhämtning. Barn har ju en bra förmåga att glömma och gå vidare snabbt. Tack för ditt tidigare svar (de sista  raderna föll bort på mitt inlägg ?) Kram
  • Mary Jo
    leadbelly skrev 2010-06-03 09:44:44 följande:
    Vad fin hon är! Hoppas det går bra med läkning och återhämtning. Barn har ju en bra förmåga att glömma och gå vidare snabbt. Tack för ditt tidigare svar (de sista  raderna föll bort på mitt inlägg ?) Kram
    Tack så mycket! Läkningen verkar gå jättebra. Hon har mindre ont idag iaf! skönt Ja,ingen fara lycka till nu!:)
  • JJL
    Nu är Vilja opererad! Dom gjorde läppen och näsan samtidigt. Det gick jättebra.. det var lite jobbigt när hon sövdes men gud vilken liten kämpe jag har! Hon har pratat och skrattat hela sjukhusvistelsen med undantag för när hon behövde mer alvedon! Känns skönt att det är gjort..

Åh vilket fint resultat. Härligt!

Vi har varit på inskrivning idag och träffat alla inblandade. Nu är det nedräkning till operationen på onsdag. Jag håller alla tummar jag kan för att Leo håller sig frisk.

Idag somnade han utan napp till middagsvilan så jag inser ju att han egentligen inte behöver den längre. Funderar på att ta bort den redan nu så är det en mindre stressfaktor för mig efter operationen.
  • Mary Jo
    JJL skrev 2010-06-03 13:47:27 följande:
    Åh vilket fint resultat. Härligt!

Vi har varit på inskrivning idag och träffat alla inblandade. Nu är det nedräkning till operationen på onsdag. Jag håller alla tummar jag kan för att Leo håller sig frisk.

Idag somnade han utan napp till middagsvilan så jag inser ju att han egentligen inte behöver den längre. Funderar på att ta bort den redan nu så är det en mindre stressfaktor för mig efter operationen.
    Tack så mycket! Vi är jättenöjda. ska bli kul sen när man får ta bort tejpen Lycka till på operationen!!
  • Josemi

Hej!

Jag och Vilma har precis varit hos öronläkaren... allting såg bra ut eller som hon sa:
    det var ingenting som var alarmerande. Sen sa hon att trumhinnorna var lite tjocka, vad betyder det??? Jag frågade flera ggr vad det innebar men fick inget svar så ni kanske kan hjälpa mig?!

• lkgj

Sicken söt tös ni ha:) blev ju bra efter op:)
  • Mary Jo
    lkgj skrev 2010-06-03 21:01:20 följande:
    Sicken söt tös ni ha:) blev ju bra efter op:)
    Tack,vad snällt!!
  • OneOfAKind

sofianordstrom: Läste precis din blogg, Vilja är ju så grymt söt!! Hon var en liten ängel redan innan operationen

Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15