• 79maria

Vi som har barn med spalt del 15

Dags för ytterligare en ny tråd! Här samlas vi som har barn med LKG (Läpp- käk- och gomspalt) och diskuterar operationer, hjälpmedel, framsteg och allt annat som har med våra små spaltisar att göra

Välkomna hit, gamla som nya!

Adrian och Gabriels mamma
  • Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15
  • Majamamma

Tack Mollymajs! Allt gick jättebra, fort gick det men vi hann till sjukhuset så det gick bra! Vi har inte bestämt något namn än, tycker det är så svårt den här gången. Tar gärna emot förslag! En träff i vår vore ju jättekul, då har vi det lite lugnare också så vi har möjlighet att komma!

• Vädtkustmamma

Grattis Majamamma! Bor ni kvar ute på öarna? Måste vara lite halvstresseigt att passa färjan med värkar!

• OneOfAKind

Idag ringde de från vårt sjukhus inne i Kalmar och meddelade att vi har fått en tid för någon slags genomgång av vad som kommer hända efter att vår lilla tjej kommit till världen. 1 juli ska vi in till läkaren som är LKG-ansvarig på Länssjukhuset i Kalmar. Ska bli intressant att se vad hon har att säga, känns som jag läst på en hel del innan men man har säkert frågor när det väl kommer till kritan. Undra om hon kan svara på vart vi kommer hamna på för sjukhus för alla efterföljande operationer för i Kalmar gör de dem ju inte!

• Mollymajs
    OneOfAKind skrev 2010-06-15 20:16:32 följande:
    Idag ringde de från vårt sjukhus inne i Kalmar och meddelade att vi har fått en tid för någon slags genomgång av vad som kommer hända efter att vår lilla tjej kommit till världen. 1 juli ska vi in till läkaren som är LKG-ansvarig på Länssjukhuset i Kalmar. Ska bli intressant att se vad hon har att säga, känns som jag läst på en hel del innan men man har säkert frågor när det väl kommer till kritan. Undra om hon kan svara på vart vi kommer hamna på för sjukhus för alla efterföljande operationer för i Kalmar gör de dem ju inte!
    Va skoj att ni tillhör Kalmar Det gör vi med. Vart bor ni? Vi bor i Mönsterås. De har ett jätte bra LKG team på länssjukhuset. Vi fick jätte mkt hjälp av de när Ella födes. De har en barnläkare. ssk, banmorska, logoped och en öroläkare som är specieliserade på just LKG. Så ni kommer blir väl bemötta.
  • Mary Jo
    OneOfAKind skrev 2010-06-15 20:16:32 följande:
    Skönt endå att dom ringer och att ni kommer få en genomgång. Även fast inte bebisen är född har man ju många frågor som snurrar och det är verkligen toppen att träffa läkare som kan svara på allt! Stort Lycka till!:)
  • JJL

Nu ligger min lillprins på operationsbordet. Känns helt otroligt att det blev av innan sommaren och allt.

Tyvärr har pappan legat hemma i matförgiftning hela natten så jag sitter här ensam på sjukhuset och väntar. Tur att det finns dator och internet annars hade jag nog gått sönder!

• Mary Jo
    JJL skrev 2010-06-16 09:15:47 följande:
    Nu ligger min lillprins på operationsbordet. Känns helt otroligt att det blev av innan sommaren och allt.

Tyvärr har pappan legat hemma i matförgiftning hela natten så jag sitter här ensam på sjukhuset och väntar. Tur att det finns dator och internet annars hade jag nog gått sönder!
    Stort lycka till!Skönt att det blev av nu!:)

----

har tagit bort tejpen på Vilja´s läpp igår och det var sååå himla fint. 16 dagar efter op! alla stygn förutom 2 var borta.
    Finns en bild i mitt galleri om ngn vill se
  • The Maria
    Mary Jo skrev 2010-06-16 09:20:34 följande:
    Stort lycka till!Skönt att det blev av nu!:)

----

har tagit bort tejpen på Vilja´s läpp igår och det var sååå himla fint. 16 dagar efter op! alla stygn förutom 2 var borta.
    Finns en bild i mitt galleri om ngn vill se
    Det ser jättefint ut! :)
  • Majamamma
    Vädtkustmamma skrev 2010-06-14 18:42:07 följande:
    Grattis Majamamma! Bor ni kvar ute på öarna? Måste vara lite halvstresseigt att passa färjan med värkar!
    Vi bor kvar på öarna men flyttar i sommar, till Ytterby/Kungälv. Det var verkligen stressigt med färjan den här gången, vi fick tränga oss före i kön och tvinga oss på en färja som egentligen var full! Puh, det vill jag inte göra om...
  • idamarja

huff, tror ja måste ringa lkg-avdelningen i morgon o höra lite med dom. n-j slöt läppen i slutet av februari, då sa dom att det kan ta upp till 6 månader innan svullnaden lagt sig helt o det ser "normalt" ut. men han ser ju inte ut att ha nog med hud i överläppen (han har dubbelsidig total lkg)
    så ja förstår inte hur det ska kunna växa till sig, men förhoppningsvis är det bara ja som inte fattar, men på sidan e det ju så mkt hud men dom kan ju inte gå ihop med varandra. för nu har han fått tänder i överkäken så nu fattar ja vad som e upp o ner på käken, o tänderna dom pekar rakt ner som vanligt, men överdelen av käken är blottad forfarande precis som innan operationen...

o det blir ingen op. före augusti nu...lite trist att han ska behöva vänta så himla länge :/

Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15