Fröken Småland skrev 2011-08-21 20:23:48 följande:
Lyftbygeln är det som ofta kallas bumperbar på andra vagnar, dvs bygeln som man kan lyfta vagnens överdel med och som barnet kan hålla sig i och som håller barnet på plats.
Om jag bara fick välja en vagn så skulle det bli en Frog. Men som tur var så behövde jag inte det

utan körde en Cameleon med Frogchassi. Absolut bästa kombon och jag vågar nog påstå att det var jag som smittade resten av tråden, det är många anhängare till Frog/Cameleon-hybriden numera
Men att köpa två vagnar och ympa ihop dem är såklart lite överkurs så jag skulle absolut satsa på en begagnad Frog - även om de är riktigt gamla nu de flesta - och eventuellt byta ut suffletten mot en Cameleonsufflett för Frog-suffletternas quiltade innerfoder är så gräsligt fula. För att en Cameleonsufflett skall sitta riktigt bra behöver man byta ut sufflettfästena men de kostar inte så mycket.
Var bor du för någonstans? Asereht tipsade ju om att det finns många snälla Bugga-förare ute i landet som gärna demar vagnen mot en fika
Hahha ja nu fick jag lite att fundera på =)
Jag bor i en liten liten håla i västa götaland. Men ligger till gränsen mot småland också!
Geckon är alltså inte lika bra då? Har möjlighet att köpa en med cam suflett för en rätt billig peng..
Men det är iofs ingen brådska så jag kan kolla efter en frog med =)
Så rent längdmässigt skulla alla tre passa lika bra ? Camen är sämst ??
Har jag fattat rätt ?? ;)