Inlägg från: Tibell |Visa alla inlägg
  • Tibell

Bugaboo-tråd nr 21

Hmmm. Känner att jag inte fattar :( kan ingen ta en bild på hur det ska de ut ? Vilken inställning som är 10-15 kg?

Såg nu att ena däcket sitter helt löst på fästet.. Det går alltså rucka från sida till sida.
    Så nu måste jag beställa nya .. Osis ;)
    ( gubben tyckte vi skulle vänta tills senare )

• Tibell

Lindadjo : tack :) ska ringa och hör med dem om de kan beställa hem då!
    Kidzshop hade men inte på lager..då brukar det ta några veckor att få hem dem va ?

Skulle Iofs inte vara hela världen. Dessa funkar ju, men är rejält slitna och det ena hjulet sitter inte fast så det vickar från sida till sida när man kör ibland. Kan tänka mig att vagnen skulle gå ännu bättre med nya hjul.. Även om jag redan tycker den är toppen :)

Dottern gillar den också och ligger i detta ögonblick och sover i den :)

• Tibell

Ni som har lite äldre buggor.. Har era handtag blivit lite "spruckna" och sträva?

• Tibell

Åhh jag skulle vilja ha offwhite sufflet till min hel bruna vagn.. Har sett många vagnar med den kombon och det är sååå snyggt.
    Men frågan är om det är speciellt praktiskt ?

• Tibell

Ja alltså jätte farligt är det ju inte =) Inget som är sönder men liksom lite strävare. Men har ju kört emmaljunga läänge och det är ju en viss skillnad.
    Men förutom ett litet strävt handtag ser vagnen nästan helt ny ut. Inte det minsta solblekt =)
    Men det spelar ingen roll, för den är helt underbar att köra..TROTS att hjulen inte ens är hela ;)
    Men nu har jag beställt hem nya, hoppas jag slipper vänta allt för länge

Nu blev jag osäker på om det är sand eller offwhite jag sett de flesta har ? På kidzshop ser sanden så mörk ut, stämmer det med verkligheten ? Isåfall är det offwhite jag vill ha =)
    Men blir det lätt smutsigt ? Vill sååå gärna ha men har lite svårt att motivera gubben till ett köp av ny suflett ( och helts då sittdelsöverdrag med ) när vi redan har två super fina...
    Jag försökte fråga lite försiktigt om vi verkligen behövde vårat ljust beiga solsegel ( har en farmor som är en baddare på att sy ) men då gav han mig "låsa-in-frugan-på-psyket" minen, så jag släppte det rätt fort ;)

• Tibell

Telgebo : tack för svaret :) tycker också att det gör sig bättre på våren. Så till nästa vår kommer det finnas ett offwhite topset hemma hos oss..
    Längtar redan.

En till fråga. Hur svår/jobbig blir buggan att köra med vinterhjulen ?
    Funderar på om buggan ska få bli en shoppingvagn under vintern och låta em scootern ta över jobbet. Men sen jag började köra buggan är scootern såååå tung och otymplig ;)

• Tibell

Puffar lite för min fråga ;) nu när ni ändå är inne på vinterhjul

Fick hem de nya framhjulen idag. Och dem tillsammans med lite silikonspray där det knarrade lite så vips fick jag en helt ny vagn :)
    Jag trodde inte det var möjligt att få vagen ännu mer lättkörd.. Men det gick :)
    Så nu får det nog bli en promenad upp till dagis och hämta dottern!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21