Inlägg från: Lillstroem |Visa alla inlägg
  • Lillstroem

Bugaboo-tråd nr 21

Hej

Har försökt titta i FAQ men inte hittat svaret och 21 trådar med typ 1000 sidor att leta igenom är inget alternativ, så jag frågar istället. =)
    Hur gör ni med skötväska?
    Har läst att man inte kan hänga den på handtaget för att det blir för tungt, men det låter konstigt tycker jag, så hur gör ni?  Ska den hänga på något särskilt sätt då för man inte ska råka ut för att garantin inte gäller ifall ngt skulle hända med chassit?

Sen en till sak, är det någon som beställt från babycare.nl eller babytrader.eu och hur har det i så fall fungerat?

• Lillstroem
    rosenkind skrev 2011-02-21 17:28:37 följande:
    Min vagn kom NU!
    Rena julafton! MEN det funkar inte så bra med en 3 årig hjälpreda...verkar vara många delar...så jag får snällt vänta en halvtimme tills min man kommer hem...
    Visst hade du beställt från babycare.nl?
    Hur lång tid tog det för dig att få hem den??

Jag beställde min förra tisdagen men den är inte skickad ännu, väntar med spänning på ett mail som säger att den är skickad!
  • Lillstroem
    rosenkind skrev 2011-02-21 21:32:50 följande:
    Lillstroem: det stämmer, jag beställde på fredagkväll veckan före dig så du borde få den de närmaste dagarna men märkligt att de inte skickat den ännu? Min skickade de i början av förra veckan, har haft TNT koden så jag kunnat följa med var den varit. Hann tyvärr inte sätta ihop den nu ikväll, det blir imorgon när tjejen är på dagis. Men hittills är jag helnöjd med babycare :)
    Ja, jag tycker också det var lite märkligt men de har inte heller dragit några pengar och så länge de inte gjort det utan att ha skickat så är det ok. Har inte BF förrän i maj så de har ett tag till på sig. =)
  • Lillstroem

Den onödigt sena leveransen från babycare.nl har fått sin förklaring!
    Terränghjulen var restade  och beräknad inleverans är imorgon och sedan ska allt skickas...
    Wiiiieeehooo! :D

• Lillstroem

Armani: Förutsatt att det är lika på cameleon och frog så är fjädringen så att det är längst in man börjar och arbetar sig utåt ju tyngre barnet blir, och ja, 5kg/hack, alltså barn+eventuell väska. =)
    Har precis plockat ihop en ny cameleon och haft instruktionerna framme.... alltså inifrån och ut!

• Lillstroem
    mammageno skrev 2011-03-31 12:23:47 följande:
    Smygläser lite här och går och funderar på en camelon... jag undrar en sak dock; det går inte att köpa bara sittdelen ny utan man får liggdel med? Stämmer det?
    Sedan är jag nyfiken på var man kan hitta bästa priset på en ny CAM jag har kört pricerunner men ibland vet ni om det finns specialerbjudande bättre, där står ord priset bara.. bor i Göteborg kan tilläggas!
    Jag beställde ny från babycare.nl, blev ca 7700kr inkl frakt.
    Kontakten med dem har gått smidigt och från det att vagnen skickades tog det 3dgr att få hem den! (Skickades en tisdag fick den på fredag).. Nu står den bara och väntar på att bli använd med bebis i!
  • Lillstroem
    mammageno skrev 2011-03-31 19:57:36 följande:
    Jag har fastnat i byta vagn träsket tyvärr...är nöjd med bee'n men den går ju inte i vinter..,

Jag har kollat babycare och hittar bara vagnar från 8000 ngt (800€) ?!
    På kidzshoppen hittar jag bara med liggdel, är skitkass på detta tydligen
    Ja, 849 (minus 5% discount på priset) + frakt.. och så kostar euron drygt 9kr så ja, det landar på strax under 8000 inkl frakten.=)
    Om du bara behöver en sittdel kanske det är billigare att beställa delar från kidzshop dock.
  • Lillstroem

Jag har en liten fundering:
    Är det någon som vet ifall Elodie-regnskydden funkar på cameleon?
    Gillar inte riktigt original-skyddet som följer med...

• Lillstroem
    AnPa skrev 2011-04-18 12:23:27 följande:
    Elodie regnskyddet är väl som tullsas i modellen? Isf borde det passa kanon :)
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-18 12:28:43 följande:
    Om man söker bilder på Google så ser man bild på en CAM med ett sådant regnskydd. Det ser ut att passa perfekt !
    Tackar! Ska bara rådgöra med sambon vilket han tycker är finast.:D
  • Lillstroem
    AnPa skrev 2011-04-18 12:39:21 följande:
    Det prickiga är ju SÅ fint!
    Problemet är att alla är fina och jag kan inte bestämma mig! :P
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21