Inlägg från: Lillstroem |Visa alla inlägg
  • Lillstroem

Bugaboo-tråd nr 21

Månsi skrev 2012-02-20 09:36:05 följande:
    Har ni verkligen inga bra tips ? :/
    Många handlar till sina buggor från kidzshop, de har mycket delar, extra klädslar osv.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "tips till egna gjorda sidor"?

Menar du tips på sidor med folk som syr eget eller vad tänkte du? =)
  • Lillstroem
    Månsi skrev 2012-02-20 10:31:51 följande:
    ja precis till folk som syr själv  :)
    Googla: 32gå, mamma på vift, peccolina (på facebook), Ditten&Datten (finns här på familjeliv) =)
  • Lillstroem
    Månsi skrev 2012-02-22 10:00:18 följande:
    Upptäckde i dag att skummet på min buga har glidigt ? är det något som går på garantin ??
    el tips på att få upp det igen ?? 

Det är bara att styra tillbaka det.=)
    Men kolla så det inte är skadat eller sprucket nånstans, sånt ska ju såklart gå på garantin på en ny vagn!
  • Lillstroem

Milno: Gul klädsel till Cam har funnits i fleece om jag inte minns fel.. dock aldrig i canvas.

• Lillstroem
    Sommaren12 skrev 2012-03-05 20:18:29 följande:
    Mmm jag har provat att lyfta den i butiken och den är ju inte så tung men det är ju lättare med mjuklift som man kan bära tätt intill kroppen. Kan man ha mjuklift i?
    Om jag inte minns fel så tror jag babyproffsens egna mjuklift, Babytravel, ska funka i camen, h´Har aldrig provat själv dock.. men det är ju bara att prova olika i butik så ser du ju vilken som kan funka. Om du kommer måsta bära vagnen varje dag så skulle jag nog ha satsat på mjuklift iaf. =)
  • Lillstroem
    flisolis skrev 2012-03-07 12:40:35 följande:
    Varför kan man inte byta till vinterhjul på en bee+ , någon som vet???
    Därför att Beet i första hand kanske lämpar sig som extravagn snarare än allroundvagn att använda på vintern.
    Och som tur är finns ju andra vagnar som kanske passar bättre på vintern och i terräng än just Bee.
    Cameleon, Frog och Donkey till exempel! ;)
  • Lillstroem
    Min älskade dotter skrev 2012-03-13 10:00:48 följande:
    Hej! En fråga till er med cameleon, när bytte ni till sittdelen?? Hur stora va era barn, alltså längd och vikt...? Min dotter är snart 11 månader men väldigt väldigt liten för sin ålder...
    Jag bytte kring 5mån för att dottern då var tokig på att ligga ner i vagnen. Hon satt hyfsat själv redan då men körde mest på viloläget till en början. Storleksmässigt är hon en medelbebis, hon vägde kring 6kg då.. längden minns jag inte. =)
    Det du kan gå efter är ju hur bra din dotter sitter och hur stabil hon är i ryggen.
    Har hon bålstabiliteten för att sitta eller åka i viloläge så går det nog jättebra att byta.
  • Lillstroem
    mamma Linder skrev 2012-03-14 20:35:26 följande:
    Får man bara slänga in en fråga här?
    jag är gravid och har tänkt köpa en begagnad Bugaboo, det jag undrar är: Är det bumper på cameleon, frog och Gecko? För dom är väl typ ganska lika varandra?
    Klicka in på FAQ som du hittar i trådstarten så har du jämförelse mellan modellerna. :)
  • Lillstroem
    M y skrev 2012-04-07 21:28:52 följande:
    Ok, men vad ska man ha istället? Han är för mig liten bebis ( 6 mån.) För visst kan det vara kallt på kvällarna även vår/sommar - tid.
    En filt eller täcke räcker nog på sommarkvällarna även om de är svala och en mössa på huvudet såklart.

En bekant testade i sin vagn förra sommaren då det var 12 grader i luften, alltså en kall dag för att vara på sommaren, men det var ändå 22 grader i liggdelen där hennes son låg! Och då hade hon bara lagt ner termometern i liggdelen, inte mätat spec nära bebis eller så.
    Tänk då hur supervarmt det blir när det är 23 grader i luften...
    Man behöver oftast mkt mindre kläder än man tror och det är lättare att lägga på en eller två extrafiltar om det skulle behövas. =)
  • Lillstroem
    RobzMarley skrev 2012-04-13 06:51:34 följande:
    Så beställt från babycare.nl. ;)

Tror det tar ca 2 veckor. Ngn som vet????

Jag har beställt därifrån.. har tagit ca 5-6 arbetsdagar om de haft grejerna på lager! =)
  • Lillstroem
    RobzMarley skrev 2012-04-19 10:50:00 följande:
    Någon annan som vet om babycare.nl?

Det jag beställde finns inne.

Beställde den 12 april.

De har inte dargit pengarna än.

Och de svarar inte på mina mail.

:(

vi flyttar om två veckor och hoppas verkligen att den kommit innan dess så det intre blir klödd..
    Testa maila till dem på både sales@babycare.nl och till order@babycare.nl
    Jag hade också mailat flera ggr till sales-adressen men inte fått svar.. skrev till den andra adressen och fick svar på typ 5min! Tror de har ngt fel på den andra och automatiska kontaktformulär på sidan !
  • Lillstroem
    ziingo skrev 2012-05-21 20:22:56 följande:
    Kanar dynan så man måste dra upp den, eller sitter den bra på plats?
    Den nya dynan har en "ficka" högst upp som man trär över ramen på vagnen och så har man ju grendelen på selen som man trär igenom vid sitsen så den kan inte röra sig så mkt. =)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21