Inlägg från: Lillstroem |Visa alla inlägg
  • Lillstroem

Bugaboo-tråd nr 21

En bekant har köpt en långhårig dyna från köpbarnvagn.se, 70X30cm med hål för selen som kändes riktigt mysig.

• Lillstroem
    annat82 skrev 2011-09-13 14:50:46 följande:
    Knappa 4 månader. OCh då hade det varit ganska rejäla protester mot liggdelen nästan en månad. Hon ville absolut inte ligga ned
    Samma här. Bytte strax före 4 månader efter många och långa protester i liggdelen.
    Det har blivit bättre men vagnen är fortfarande ingen favorit, tyvärr. =/
  • Lillstroem

telgebo: Hur mkt du måste bädda beror nog på hur varm bebis du får. =) Ett tips är att känna fram på bröstet på bebben och bak i nacken, är det lilla pyret varmt där så är det tillräckligt varmt och det ska inte vara så varmt att det blir svettigt om huvudet t.ex.
    Tycket det låter som att du bäddat mysigt, med liggdelslocket stängt är det ju dessutom vindskyddat och filten/täcke är ju lätt att ta av/på beroende på hur kallt det är ute. Det blir mkt varmare än man tror i liggdelen!

Vår tjej är snart 5mån men kommer ha åkpåse i sittdelen och så bara jacka på henne nu till en början, eventuellt täckisar, sen så blir det overall och så ha en filt med de dagar det är superkallt ute (vilket inte är så många, som tur är). Har inte börjat med åkpåsen ännu dock utan har bara fårskinn i sittdelen än så länge och en filt att lägga över.

• Lillstroem
    Äntligen dax skrev 2011-10-02 15:59:09 följande:
    Hej!

Jag chansar och slänger in en fråga här istället för att starta en ny tråd. Ni behöver såklart inte svara om ni tycker att jag tränger mig på i er tråd. Jag har nämligen blivit helt frälst i Bugaboo och vill ha en cameleon till vår tvåa som kommer i januari. Finns det någon här som köpt sin vagn via någon utländsk nätbutik och kan ge en referens? Jag har kikat lite på nätbutiker i Holland och hittat priser mellan 765-899 Euro vilket är betydligt billigare än i Sverige men känner mig lite feg så det skulle vara skönt med lite tips
    Jag handlade från babycare.nl och det funkade fint... Snabb leverans och bra mailkontakt, hyfsat billig frakt, har beställt lite mer saker därifrån sen och har bara gott att säga om dem.
  • Lillstroem
    Äntligen dax skrev 2011-10-02 16:07:56 följande:
    Tack för svaret! Har hört fler här på FL som handlat därifrån så det verkar ju faktiskt som en sida man skulle våga sig på. Priset ligger för närvarande på 849 Euro så det är ju helt klart billigare än i Sverige.
    De har ju 5% discount på allt över 750 euro så man kan säga att frakten blir gratis därifrån.

Vet inte hur valutakursen ser ut nu men det är nog bra att jämföra med t.ex pramworld och se om det går att hitta billigare.

När vi beställde så fick vi vagn + vinterhjul inkl frakt för 7700sek men nu har euron blivit dyrare och även grundpriset på vagnen.

En annan butik är ju babytrader.eu, de tar 799 för vagnen nu.
  • Lillstroem
    Äntligen dax skrev 2011-10-07 19:08:19 följande:
    Det här ni skriver om glidande handtag, är det på äldre vagnar eller bör man oroa sig även på nya vagnar? Har ju beställt min från Holland så det känns lite drygt om det blir en massa reklamationsärenden. Vore en annan sak om man bara kunde knata iväg till babyproffsen och reklamera.
    Ett enkelt sätt att undvika att råka ut för glidande chassi är att ta tag under fästena, på den fasta delen av handtaget, så du inte sliter i den rörliga delen, om man nu absolut måste dra i trappor vill säga. =)

Rätta mig om jag har fel (det är ok), men jag tror det var vanligast med glidchassin precis när bugaboo bytte från skruvar till snäppfästen, och att de nu blivit betydligt bättre och mindre risk för glidande...

Isa73: En bugga med vinterhjul är som vilken 4-hjuling som helst i snö, dvs ganska besvärlig om det inte är renplogat. :P
    Dock så tycker jag personligen att den är lite svårare att styra med de små hjulen låsta (och med vinterhjul då antar jag) eftersom den är lite klurig att vicka på då handtaget går så rakt upp jämfört med andra vagnar som är betydligt lättare att vicka på när man ska svänga osv.
    Tror det är en sak jag kommer störa mig på i vinter, eller så använder jag de små hjulen när det är bra plogat och struntar i att gå ut i djupsnö, då är det ändå inte kul att styra vagn :P
  • Lillstroem
    Minnie7 skrev 2011-10-07 19:59:32 följande:
    Lillstroem: tack för ditt svar. Då kan jag iaf lugna sambon att den skulle vara sämre än vanliga fyrhjulingar
    Tror de är ganska lika, fördelen om det är mycket snö är ju att buggan är betydligt lättare än andra vagnar så om hjulen står stilla och man får dra den fram i snön så väger den bara en bråkdel av vad andra vagnar gör. =P
  • Lillstroem

Köpt av privatperson men fick ändå välja färger? Den privatpersonen kanske hade ett helt lager med falska buggor att sälja?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21