Inlägg från: Lillstroem |Visa alla inlägg
  • Lillstroem

Bugaboo-tråd nr 21

thisissarah skrev 2011-07-31 19:19:40 följande:
    Köpte vagnen begad så är lite osäker på om jag fick nån instruktionsbok.
    Finns manualer på bugaboos hemsida annars. =)

Jag skrev tidigare om mitt gnisslande chassi och att det var otroligt trögt att få fast ramen på chassit...
    Fick tips om silikonspray och satte sambon på att spraya.
    Sagt och gjort, han sprayade men de blev ingen skillnad.=(

Men så fick jag för mig idag att jag skulle spraya lite mer (ok, MYCKET mer) hehe och överdoserade silikonspray lite här och var och tadaaaaaa nu klickar den fast på chassit hur lätt som helst!
    Upptäckte dock en annan sak mitt i allt grejande och det var att metallpinnen som går mellan fästena på ramen satt löst, eller den var förmodligen utdragen lite för mkt, misstänker att det också kan ha varit boven i dramat för jag tryckte ihop platsdelarna så mellarummet däremellan blev mindre och ja, det funkar ju klockrent nu.

Vet inte om jag ska tillskriva silikonsprayen hela succén eller om det kan ha varit den där pinnen som spökade (som alltså gjorde ramfästena liiiite för breda). Kan ju vara ett tips till andra om har samma problem att kolla så den inte glidit isär där!
  • Lillstroem

Är det någon här som har en bra bild på cerise och orange-kombo? =)

• Lillstroem
    Sara E skrev 2011-08-18 16:50:14 följande:
    Lillstroem, jag har en bild med cerise sufflett och orange liggdelslock. Kan ladda upp i kväll om du vill.
    Ja, tack gärna det! :)
  • Lillstroem
    Sara E skrev 2011-08-18 19:52:34 följande:
    Nu finns bild i bildtråden
    Tackar! Har skaffat en orange åkpåse nämligen, funderar på en cerise suflett nu också (har brun nu). Även om det blir höstfint med brunt och orange så är det kul med färg. Vi måste ju synas i vinter! :D
  • Lillstroem

Tror någon har tipsat tidigare om att använda såna där bordstabletter/underlägg i plast till varukorgen. De är tåliga men böjbara. =)

• Lillstroem
    Surkatt skrev 2011-08-24 22:04:02 följande:
    aaa... och så får man skarva ihop dem lite... Det är ju en ide... Om man tar dubbla och lägger omlott kanske och så limmar man lite.... 

Jaaa, hajk var mitt älsklingsprogram när jag var liten. Om nån undrade över mitt snudd på sjukliga intresse för att göra själv...
    Haha men de kan väl inte vara såå mkt för små?
  • Lillstroem
    Surkatt skrev 2011-08-24 22:11:02 följande:
    Spigg: Hahaha! Fasen, jag tycker att de borde ha gilla knappar  på familjeliv också... Ibland saknar jag verkligen dem!  

Lillstroem: Tror du inte? Jag tror kanske att plattan är lite längre än man tror... Fast jag är ju inte känd för att ha ett bra ögonmått...
    Näe det stämmer nog för varukorgen är alltid större än man tror. ;)

• Lillstroem

När har alla här bytt från ligg- till sittdel?
    Min lillskrutta är 4mån nu till veckan och hatar verkligen att åka vagnen när hon ligger ner. 
    Är det för tidigt att köra med sittdelen redan nu?

• Lillstroem
    standby skrev 2011-08-25 15:47:16 följande:
    Jag bytte vid 4 månader och kunde plötsligt ta promenader med bebis även när han är vaken!
    Låter toppen! Har iaf bytt nu efter lite bök och stök att få på metallringarna på sidorna.
    Ska prova den när hon har vaknat sen.

Men en fråga till, hela ramen är som lite ruckbar uppåt och neråt, inte mkt men ca 2-3cm går den att vicka. Ska det vara så?
    Känns som att den är lös och inte riktigt i läge men det är den ju.. och det är likadant i alla tre lägena. Märkte nog inte av det på liggdelen eftersom den har kardborre som sitter runt ramen på sidorna där den fäster i chassit.
  • Lillstroem
    Fröken Småland skrev 2011-08-25 16:25:14 följande:
    Det skall vara så, är en del av fjädringen *Fröken Smålands standardsvar*
    Jag misstänkte det.
    Har fattat att det är så med styret men aldrig tänkt på att ramen är lite ruckbar också. =)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21