Inlägg från: Lillstroem |Visa alla inlägg
  • Lillstroem

Bugaboo-tråd nr 21

SötaSarah skrev 2012-01-30 20:42:14 följande:
    Nån som har koll på vad frakten kostar på pramworld? Hittar inget :S Fanns ju för 7900 kr ungefär där, då inkl babyskydd vilket jag inte behöver men kan ju iofs spara det till nästa barn som förhoppningsvis kmmer inom 2 år typ. Så är väl lika bra! :D Annars får man väl sälja den.
    Har aldrig beställt därifrån själv men tror de tar betalt/kolli..  Säkrast är att maila och fråga dem. =)
    Själv beställde jag från babycare.nl i Holland och vet fler som beställt från t.ex Babytrader.eu.
  • Lillstroem
    SötaSarah skrev 2012-01-30 21:32:13 följande:
    Billigat på babycare om man ändå inte behöver bilstol som medföljer på pramworld! :) Vad kostade frakten från babycare??
    22 euro, så typ 200kr. Och de har 5% discount om man beställer för över 800 euro.. så om du ska ha några tillbehör blir de typ gratis. =)
  • Lillstroem
    SötaSarah skrev 2012-01-31 08:02:48 följande:
    Åh vet inte hur jag ska göra! Har ju en emmaljunga city cross nu, väldigt stabil och bra. Men ganska osmidig, jobbigt att svänga med 4 fasta hjul och ganska stor bak i våran lilla bil. En bugga är ju betydligt mindre när man fällt skulle jag tro och smidigare. Men överallt läser jag att den är så himla ostabil om man t ex går promenader osv :S Det oroar mig lite! Och att den är jättejobbig att fälla ihop... Kan inte bestämma mig om jag ska byta eller inte! :) Upplever ni buggorna som väldigt ostabila?
    Näe, den är inte ostabil eller svår att fälla men jag tycker den tar rätt stor plats i bagaget, särskilt med liggdelen på.
    Den blir 90cm på längden så den går t.ex inte in med kortsidan mot sätena framför i vår bil (Kia Ceed Kombi) men den blir väldigt platt å andra sidan med sittdelen på och så kan man luta den den mot stolsryggarna (längs med) och ha massor med plats kvar.
    Du får gå en sväng där du bor och ser du någon med en bugaboo får du fråga allt du behöver veta! Fråga om du får provköra lite osv. =)
  • Lillstroem

Ok..
     En fördel med buggans liggdel är ju att man KAN göra den väldigt platt om man behöver =) Man kan ta bort pinnarna som stagar upp den på kortsidorna och knäppa loss två kardborreband så sjunker den ihop och tar pytteliten plats istället! Kanske inget man orkar göra varje gång man ska in i bilen med den men om man vet att man ska packa mycket så ör det toppen!

• Lillstroem
    Bling1975 skrev 2012-02-01 17:21:26 följande:
    Har precis köpt en bugaboo cam men inte hämtat den ännu. Hoppas det är ok att ställa några frågor.

Om bebisen sover kan man enkelt lyfta av liggdelen och ta med in och ställa någonstans eller är sidokanterna mjuka så den sjunker ihop?

Vet ni om det finns någon som säljer mönster till suffletten? Vill gärna prova att sy en egen och är lite otålig.
    Kan svara på en del i alla fall...
    Det går jättebra att ta loss liggdelen och ställa den på golvet, den har två hårda pinnar på gavlarna som stagar upp den + att man sätter fast långsidorna med kardborre runt fästen på ramen så den kan inte säcka ihop.

Suflettfrågan har jag ingen aning om men hoppas det dyker upp någon annan som vet!
  • Lillstroem
    22Maj2012 skrev 2012-02-02 19:21:41 följande:
    Har kikat innan på babytrader.eu men nu hittar jag inte cameleon någonstans på sidan :(
    Märkligt!
    De kanske har slutat som återförsäljare av Bugaboo. Verkar ju som att alla tillbehör och allt är bortplockat också.
    Men lite märkligt är det för jag mailade i måndags och frågade när de skulle få in Bee igen på lager och fick då svar att de skulle komma inom ca 4v.
    På hemsidan har de ju lagt mycket krut nu på Joolz istället. Får väl se vad som händer... vore ju konstigt att de svarade så ifall de inte ska fortsätta sälja.
  • Lillstroem
    Strangely skrev 2012-02-05 11:52:04 följande:
    hejsan på er!
    funderar på att beställa en Cam från ett företag i Tyskland.
    Någon som vet hur man får reda på om denna vagn är fejk eller äkta?
    står det något serie nummer på chassit ?
    mvh Nina

Det du kan göra i förväg är att kolla så företaget i fråga är en oficiell Bugaboo-återförsäljare på bugaboo.com.
    Tänk på att de kanske inte bara är online-företag så sök på orten där butiken ligger så hittar du den förhoppningsvis. =)
  • Lillstroem
    Fashionista1 skrev 2012-02-10 21:22:46 följande:
    Hej har två frågor, funderar på att köpa en Bugaboo Cameleon för första gången och tänkte beställa en från www.babycare-nl. 
    - Är det någon som har beställt därifrån som vet om dom är bra?
    - Är 8500:- för komplett vagn,myggnät, uvskydd, sommarsufflett och frakt, ett bra pris?

Vore supertacksam för svar!
    Jag har beställt vagn därifrån och har frågat rätt mkt via mail och alltid fått bra, snabba svar därifrån.
    Jämfört med nypris i Sverige är 8500:- ett bra pris, men det har du säkert redan räknat ut.
    Nackdelen är ju att du eventuellt måste stå för frakten OM du måste reklamera ngt och de vill se skadan men det är ju ändå några tusen det skiljer så jag tycker det är värt att ta den "risken". =)
  • Lillstroem
    enlitenbitkaka skrev 2012-02-19 13:51:24 följande:
    Vad är det för silikonspray man ska använda?
    Finns på t.ex biltema eller på bensinmacken. På biltema heter det bara "Silikonspray"..
  • Lillstroem
    enlitenbitkaka skrev 2012-02-20 06:32:39 följande:
    Ok tack Och det sprayar jag på de "rörliga" delarna?
    Ja, du kan spraya det överallt UTOM på handtaget (alltså där du reglerar höjden på handtaget). Det var någon som skrev här i tråden tidigare att de hade råkat ut för glidande handtag efter en sväng med silikonspray där.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21