Inlägg från: Lillstroem |Visa alla inlägg
  • Lillstroem

Bugaboo-tråd nr 21

Pramworld är officiell återförsäljare för bugaboo så har du köpt den därifrån behöver du inte oroa dig.=)

Jag sparade kartongen utifall att den ska säljas och skickas nånstans i framtiden....

• Lillstroem
    Minnie7 skrev 2011-10-14 06:39:01 följande:
    Tar ni av lyftbågen när ni sätter i och tar ur barnet? Är det meningen?
    Nu när vi bytt till sittdel så får den ofta sitta kvar (eller jag låter den sitta, sambon vill ta bort den). Har man sittdelen inställd på halvlut så går det bra att skjuta in barnet under. =)
    I liggdelen var den mest i vägen men ändå ganska bra att ha där för att hänga en tunn filt över/skydda mot solen.
  • Lillstroem
    Sweetheartno1 skrev 2011-10-19 10:37:45 följande:
    Hallå hallå!
    Nu ligger det en "dark grey" CAM på blocket !
    "mycket fin vagn o ovanligt fin färg"
    Det är samma människa (och förmodligen samma vagn) som sålde en "Black" tidigare (med en bild på en Denim-vagn).
  • Lillstroem
    saandi skrev 2011-10-24 20:34:58 följande:
    Någon som har erfarenhet av elodie details regnskydd på en cam? Hit eller diss?
    Jag har ett sånt, det funkar finfint. Är stort nog att täcka hela liggdelen och kommer i en fin liten väska  som går att fästa på ramen eller chassit med kardborre.
    Skiljer nog inte så mkt i utförande mot t.ex Tulsas som är betydligt billigare men Elodie har ju många fina mönster som livar upp en regnig dag ;)
  • Lillstroem
    stierna21 skrev 2011-11-01 10:50:12 följande:
    Har de slutat med båda dvd:n & "flärparna" på alla nya cameleon el bara på special edition, ngn som vet?
    Jag köpte cam i våras, fick ingen dvd bara en bunt med böcker. =)
  • Lillstroem
    FrökenFräken11 skrev 2011-12-01 09:54:50 följande:
    Lindadjo: Måste kolla upp det där med pinnen! Det var min man som satte ihop vagnen så han kanske har gjort något fel?
    Min vagnpinne satt också väldigt löst till en början men jag tryckte bara fast/ihop den igen och nu sitter den där den ska, inte stenhårt, men den lossnar inte iaf.
    Kolla så plasten verkligen är hel för den ska inte lossna stup i kvarten. =/
  • Lillstroem
    RocketQueen skrev 2011-12-03 21:45:30 följande:
    En fråga till experterna: Är det nån som har köpt sin bugga ny från någon utländsk sida? Har förstått det som att det kan bli ganska mycket billigare då. Men det skulle kännas tryggare att köpa från en sida som någon har goda erfarenheter ifrån. Har gett upp tanken på att köpa en begagnad och vill nu tvunget ha en ny

Ledsen om jag ställer en fråga som det finns något tydligt svar på här någonstans, har ärligt talat inte letat igenom den här enormt långa tråden Men i så fall ber jag om ursäkt!
    Jag beställde från babycare.nl och de kontakter jag haft med dem hittills har funkat bra. Har visserligen inte haft några problem med vagnen men finns ingen anledning att de inte skulle sköta det också bra.
    Fler har skrivit att de handlat från babytrader.eu  och att det också fungerat problemfritt med kontakter och reklamationer.
    Den största nackdelen är att man eventuellt får bekosta returfrakt om t.ex chassit skulle gå sönder, men det är en liten summa i förhållande till vad vagnen kostar så jag tycker det är värt att köpa vagn från utlandet.
    Den lokala barnbutiken får man se till att stötta på annat sätt där det inte skiljer flera tusen kr i pris. =)
  • Lillstroem

¨Öglan i plattan är nog för att kunna fästa en sele i den. =)

• Lillstroem
    SötaSarah skrev 2012-01-30 08:59:45 följande:
    Åh är så sugen på en bugga! Men vill helst ha en ny och det kostar ju EN DEL! :/ Var är en komplett bugga billigast??
    Billigast är att beställa utomlands, t.ex via Pramworld i England eller Babytrader i Holland eller så kan du beställa den i delar och bygga ihop själv från t.ex Kidzshop här i Sverige. =)
  • Lillstroem
    RobzMarley skrev 2012-01-30 20:13:08 följande:
    vad blir det på kidzshop? hur vet man vilka delar man behöver???
    När jag kollade i höstas landade det på ca 7500 för bara sittvagn (priserna kan såklart ha ändrats). Gå in och kolla och räkna ihop. De har skrivit "Del1" "Del 2" osv så man vet vad som behövs...
    SötaSarah skrev 2012-01-30 20:25:46 följande:
    Blir det mycket billigare i delar? Tänker även då folk säljer delar begagnat och sådär som är fina, är det väldigt krångligt att få ihop dn bra? :)
    Ja, mkt billigare än helt ny i Sverige (skiljer inte mkt mellan delar och handla utomlands).
    När jag köpte min cameleon köpte jag den ny från Holland, men skulle jag beställa nu skulle jag inte tveka att köpa begagnat eller i delar...
    Ett tips om du ska köpa begagnat eller plocka ihop en egen vagn är att gå till butik och provköra ordentligt, prova fälla, använda bromsen, reglera lutning osv, så du vet hur den ska kännas när den är ny.. då vet du också om något är knas när du köper begagnat.

Valutakurser tycker jag är enklast att kolla på bankernas hemsidor och inte typ Forex för de har "dyrare" kurser än övriga bankerna oftast. Jag kollade iofs där innan jag skulle beställa och blev positivt överraskad när det dragits betydligt mindre pengar på kortet. =)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21