RobzMarley skrev 2012-01-30 20:13:08 följande:
vad blir det på kidzshop? hur vet man vilka delar man behöver???
När jag kollade i höstas landade det på ca 7500 för bara sittvagn (priserna kan såklart ha ändrats). Gå in och kolla och räkna ihop. De har skrivit "Del1" "Del 2" osv så man vet vad som behövs...
SötaSarah skrev 2012-01-30 20:25:46 följande:
Blir det mycket billigare i delar? Tänker även då folk säljer delar begagnat och sådär som är fina, är det väldigt krångligt att få ihop dn bra? :)
Ja, mkt billigare än helt ny i Sverige (skiljer inte mkt mellan delar och handla utomlands).
När jag köpte min cameleon köpte jag den ny från Holland, men skulle jag beställa nu skulle jag inte tveka att köpa begagnat eller i delar...
Ett tips om du ska köpa begagnat eller plocka ihop en egen vagn är att gå till butik och provköra ordentligt, prova fälla, använda bromsen, reglera lutning osv, så du vet hur den ska kännas när den är ny.. då vet du också om något är knas när du köper begagnat.
Valutakurser tycker jag är enklast att kolla på bankernas hemsidor och inte typ Forex för de har "dyrare" kurser än övriga bankerna oftast. Jag kollade iofs där innan jag skulle beställa och blev positivt överraskad när det dragits betydligt mindre pengar på kortet. =)