Inlägg från: galojj |Visa alla inlägg
  • galojj

Bugaboo-tråd nr 21

En dålig bild...men ni ser ungefär hur den ser ut på insidan iallafall ...Ska leta efter ett annat roligt tyg och göra en till...var ju inte speciellt svårt, och somsagt...inte så roligt att ha massa bitmärken i bygeln. och roligt att ha något att byta med
  • galojj

Någon fler som upplevt att sufletten blivit statisk efter att den tvättats?

alltså, min son kan ju inte sitta i vagnen längre...hans 1dm långa hår står RAKT upp, och detta blev efter att jag tvättade vagnen!

• galojj

Nej, inget sköljmedel...har ju tvättat både sufletten och basen förut...men har heller inte lyckats med detta förut:-S

• galojj
    AnPa skrev 2011-05-10 20:46:16 följande:
    Galojj: prova att tvätta om den :)
    Idag när han satt i vagnen stod inte håret alls så ja hoppas det var något tillfälligt bara
  • galojj
    Sara E skrev 2011-05-10 22:25:24 följande:
    Har fortfarande inte köpt något regnskydd till vagnen. Men nu när sommar skurarna kommer så är det nog dags att skaffa ett tror jag.
    Just nu är det bara sittdelen som används. Vad finns det för regnskydd som passar på camen förutom bb´s egna?
    vi har ett från tullsa

vi hade både tullsas och bbs egna förut. vi valte tullsas eftersom det var smidigare, snygare och bättre enligt oss
  • galojj

Men, om det är 5kg per hack...då borde ju vagnen ta typ 25-30kg? för visst finns det väll typ 5-6 hack?
    är inte maxvikten lägre?
    Jag har en son som väger ca 12-13kg...ska jag alltså ha på 2:a eller 3:e hacket då?

• galojj

Tack för svaren:) Har läst om domdär 5 kg/hack förut. Och trodde jag hade räknat till 5 hack efter det...tyckte det kändes konstigt att dom gjorde för mer kg än vad man får köra i vagnen,men nu hänger jag med:D ett tag hade jag på jacket längst ut,tyckte det borde vara där då sonen är så tung:P men,det kändes fel och jag ändrade...vet inte vilket jack jag har nu 2: a eller 3:e iallafall:)

• galojj
    gavagai skrev 2011-05-15 14:29:58 följande:
    Storleksjämförelse pinne och ficka. Är inte pinnen för lång för fickan? eller tänker jag fel på något vis? (och på alla bilder ser det ut som om jag saknar fingrar; det gör jag inte Skrattande).

Sådär långa är mina pinnar oxå. dom sticker lixom upp bakom karborrebandet
  • galojj
    Renstjärna skrev 2011-05-22 21:44:50 följande:
    Tänkte be om hjälp i ståbrädedjungeln! Jag har en Cam till min 2,5 åring och nu ser det ut att vara syskon på G (ute i goood tid, men när man ska få shoppa tillbehör är det svårt att hejda sig).

Dottern blir 3 när syskonet kommer och tänkte köpa en ståbräda till henne. Vilken är bäst till en Cam? BB orginal? Tacksam för goda råd!
    Jag har bara testat bb egna och easyrider eller vad den heter...och jag tyckter faktiskt easyrider är bättre! vi sålde bb egna ganska snabbt!
  • galojj
    galojj skrev 2011-05-23 07:45:08 följande:
    Jag har bara testat bb egna och easyrider eller vad den heter...och jag tyckter faktiskt easyrider är bättre! vi sålde bb egna ganska snabbt!
    kan tilllägga att jag hade den äldre modellen av bbs egna, alltså den man kan ha pall på oxå(men den hade ajg itne)
  • galojj
    Steph skrev 2011-05-24 19:29:13 följande:
    kaos katastrof hjäälp...

Min bugga är i sönder.
    Broms vajjern har hoppat av, någon som vet hur man fixar??

kram

yoursoulmates.blogg.se/
    Det vaar inga som helst problem att byta vajer på min cameleon...gå till en cykelaffär,  dom hjälper dig om du känner dig osäker:)
  • galojj
    magicadespell skrev 2011-05-24 19:27:03 följande:
    Har en brio happy 2010 nu, men söker efter en nättare vagn till min 10 månaders lagom till sommaren. Han är rätt biffig nästan 11 kg...tror ni att jag ska satsa på en bugaboo frog/cameleon? Han är 72 cm lång. Tänkte väl iallafall få ut ett års användning av vagnen? 
    Min 4 åring sitter bra i camen
    han är 95cm lång och väger 14kg
    tycker din son borde kunna sitta ett tag till, även fast han  är lite större i storlek än vad min var vid den åldern
    Vi använder camen  till våran 2åring som väger 13kg och är strax över 80cm lång
  • galojj
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-27 19:51:35 följande:
    smet in i heron i dag, 3 sommar sufletter fanns de då, en marin, en offwhite och en svart. och en vit skin skötväska. de va de hela 10%rabatt på alla vagnar och bilstolar.

själv köpte jag 3 bokstäver för 1 kr st haha 
    åh, jag skulle velat ha den offwhitea!!!
  • galojj

Är det någon skillnad på måtten ihofälld på en bee och bee+?

HAr en cameleon nu, men vill ha en mindre vagn. tycker ju att bee+ är så mycket snyggare, men been är ju billigare:-P

Skulle ni satsat på en bee+ ändå?
    Barnet är 2 år och åker inte speciellt mycket vagn igentligen. därav att jag vill ha en mindre vagn i bilen än camen

• galojj

Någon som kan svara på om det är någon skillnad på bee och bee+ i storlek? ihopfällda? Vi har en 2 åring och jag blir galen...vet inte vad vi ska ha för vagn till han!!! Nu har vi en cam,men tycker den känns för stor då han inte åker så jätteofta. Vagnen ligger alltid i bilen,och känns onödigt att ha en så stor vagn där när den sällan används. Men vill gärna kunna ha han vänd mot mig

• galojj
    Tant Pruselius skrev 2011-07-18 16:48:15 följande:
    Och jag skulle släppt bee och behållt frogen - mer ombonad och möjlighet till terränghul gör den outstanding ! Galojj - jsg har haft både bee och bee+ när vår stora tjej var 2,5 (95-98cm) så var hon förstor för bee på längden och vingarna i klädseln gjorde den för trång. Sålde och köpte en + där har hon växa marginal på kanske 5cm minst och är nu 100cm. Ihopfälld har jag ingen aning på måtten då vi är på semester och vagnen hemma ..med till robinsonön är pt'n
    Tack för svaret!
    Jag tycker ju bee+ är sååå mycket snyggare...men frågan är om jag vill lägga ut så mycket pengar på en vagn som inte används så mycket?!:-S

fMen, kan inte komma på att det finns så mycket fler vagnar som skulle passa oss ju....tror faktiskt att been skulle passa oss bra!
    Min grabb är visserligen bara 87cm änsålänge
  • galojj

Nu har jag letat reda på lite info själv..
    tänkte jag skulle dela med mig om någon annan var intresserad av det

Bee    88*43*31 - 9kg
    Bee+  85*45*32 - 8.5kg

• galojj

Hur högt är styret när man har det på lägsta på camen? Någon som vet?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21