Inlägg från: galojj |Visa alla inlägg
  • galojj

Bugaboo-tråd nr 21

Sjukhus Mamman skrev 2011-03-29 12:51:27 följande:
    haha
    jag tycker att du är bra på att ljuga.
    För när jag köpte min första cam hade den sandbas, den sandbasen stämde inte överens med den som jag sen såg.
    Jag kontaktade då bugaboo och frågade och fick typ detta svar "Den basen du har är en av dom lite äldre till cameleon, vi har fått byta levernatör av tyg (eller om de va tyg leverantören som bytte leverantör, och sen kom en lång förklaring om varför som jag inte minns). pga. detta så förekommer det små skillnader på vissa av färgerna. skillnaderna är små och ska enligt vårt tycke endast synas om man granskar dom två noga.
    men det är ingen skillnad i hållbarhet eller så!

Jag tyckte dock att skillnaden var jätte stor för just som du säger så va de tyget grövre och såg nästan nopprigt ut.
    så jag antar att det är just detta som galojj råkat utför, en nyare bas och en äldre 
    aha, då kanske det är så istället då:-P
    Vet du när dom bytte leverantörer? skiljer nämligen bara någon månad mellan chassina...fast, å andra sidan kan man ju ha bytt bas på ena vagnen någon gång...det vet jag ju förstås inte
  • galojj
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-29 13:00:53 följande:
    du får helt enkelt släppa en billigt till bohus
    Hihi, ja sambon min blev ju inte sådär superglad när jag kom hem med en till vagn här om dagen:-O Hade ju igentligen bara tänkt byta ut chassit...men blev vist lite mer "reservdelar" än så:-P
    värsta är ju att jag sittar här och tycker att det är bra att ha saker:-O
    Detta trodde jag aldrig om mig:-P Har ju tyckt ni varit lite smått galna i denhär tråden när ni pratat om alla tillbehör ni har till era buggor
  • galojj
    bohusbebis skrev 2011-03-29 13:02:56 följande:
    JA JA JA!! *hoppar*     Jag bor ju inte i civilisationen s.as... så snabba fynd i sthlm går bort... föräldrarna som bor där är lite trötta på mina vagnar....
    Hehe, ja...förstår det! Har en syster i stockholm som jag inte vågar fråga längre:-P Det är tur vi "bara" har 15 mil dit

Men, får jag för mig att göra mig av med en...då vet jag ju vart jag ska vända mig
  • galojj

Någon som varit med om att själva sittdynan åker upp helatiden? Känns nästan som att basen sitter för spänt runt ramen på något vis.

• galojj
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-31 11:32:16 följande:
    en fråga; När ni har eran cam i fullt liggläge, lutar den bakåt då? Det känns som om huvudändan är längre ner än fötterna? Ska det vara så?
    så har det varit på alla mina oxå...har ocå funderat över det
  • galojj
    Stumpelottan skrev 2011-04-01 19:29:25 följande:
    Hej på er!
    Jag håller på och väljer vagn och här verkar ju experter finnas på bugaboo!
    Jag väljer mellan Bugaboo Cameleon, Teutonia Cosmo och Brio Go
    Ang Cameleon:
    Den verkar ha massor av bra egenskaper så jag är rätt sugen på den men jag har några funderingar (som jag inte hittat svar på i er FAQ-tråd så jag ställer dem här)

Hur upplever ni att det funkar man inte kan lägga barnet plant i sittdelen, alltså att barnet är i "sittställning" med benen även om man fäller ner fullt?

Hur tycker ni att varukorgen fungerar? Är det svårt att komma åt och stoppa i grejer när man har liggdelen på vagnen? I övrigt är den bra att packa i eller stör man sig på pinnen i mitten?
    Min son sover bättre i en ergonomisk sittdel, än om han ligger plant i en vagn! Han vägrar tom sitta i en "vanlig" sits numer...bara ergonomiskt som gäller för han:-O

Hur varukorgen funkar med liggdel vet jagi nte, då vi aldrig har använt vagnen med liggdel.
    men, med sittdelen på funkar det bra tycker jag...gillar att man lixom kan dra åt den så den "stängs" och pinnen i mitten har aldrig varit ivägen.
  • galojj

är det meningen att en gecko suflett ska passa rakt på en cameleon??

• galojj
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-07 08:34:27 följande:
    Nej gecko är mindre och har andra suflett bågar!
    Tack för svaret!
  • galojj
    galojj skrev 2011-04-07 09:11:50 följande:
    Tack för svaret!
    Då är det inte jag som är dum i huvudet iallafall
  • galojj

Ni som sytt egna Sufletten,vad har ni använt för tyg? Var till tygaffären idag,det ända dom hade var markistyg,enfärgat eller randigt...kändes lite trist

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21