Inlägg från: galojj |Visa alla inlägg
  • galojj

Bugaboo-tråd nr 21

Mamma till Rasmus skrev 2011-03-19 12:56:13 följande:
    Nu har jag äntligen bestämt mig!! Det blir en cam! Men nu är frågan ska jag köpa en från -09 eller ska jag köpa en äldre med det gamla chassit?? Snälla kom med era åsikter!
    Vingmuttrar skulle jag säga. Det nyare chassit är nog snäppet snyggare, men jag tycker det känns bättre att köpa ett chassi som är glidsäkert

När jag själv skulle köpa en cam tyckte jag många föreslog just det chassit med vingmuttrar....och jag ser faktiskt inget negativt alls med det chassit
  • galojj

Nu har jag bestämt mig för att behålla min cam...
    Satt och räknade lite förut, och kom fram till att jag sammanlagt betalat 800kr för min vagn med det finaste topsettet och vinterhjulen...får ju inte så mycket mer och bättre för dom pengarna direkt!
    Visserligen skulle mna ju kunna sälja buggan och få några tusen att köpa en annan vagn med...men vet itne vad det skulle vara ju!
    Men, jag har kommit fram till att det inte är så himla bökit att fälla ihop och lägga vagnen i bilen nu när jag gör på ett annat sätt

Så, nu ska jag åka och kolla efter tyg att sy en ny suflett av för att ha i sommar tänkte jag...så man slipper solbleka min fina blåa suflett

• galojj

Hade tänkt sy en suflett som jag tänkte ha i sommar!
    Tror ni att det är bäst att ha ett tyg som släpper igenom lite luft? Tänkte, brukar det bli varmt i en cameleon under sommaren? Tänkte inte sy en sommarsuflett med lufthål, utan en hel suflett lixom!

Hoppas ni som haft buggor över sommaren kan ge mig lite tips

• galojj
    galojj skrev 2011-03-23 08:04:14 följande:
    Hade tänkt sy en suflett som jag tänkte ha i sommar!
    Tror ni att det är bäst att ha ett tyg som släpper igenom lite luft? Tänkte, brukar det bli varmt i en cameleon under sommaren? Tänkte inte sy en sommarsuflett med lufthål, utan en hel suflett lixom!

Hoppas ni som haft buggor över sommaren kan ge mig lite tips
    ingen som kan komma med något?!

HAr hittat ett tyg som jag gillar...men då är det vindtätt och vattenavvisande...är det dumt? eller kan det vara till fördel?
  • galojj

Behöver man ha en sommarsuflett? hur varmt blir det i vagnen med en vanlig suflett? är det stor skillnad eller?

• galojj
    mammatill2härligavildar skrev 2011-03-23 13:19:41 följande:
    Provar igen o hoppas nån har tid att svara. Ståbräda till cameleon, vilken passar bäst förutom deras egna??? Har läst i FAQ  o hittar inte svar om d där, orkar inte leta bakåt i tråden *lat*:)
    vi har en easy rider tror jag den heter...
    har för mig att det finns 2 olika, en med små krokar och en med stora...och man måste ha den med stora krokar isåfall...men somsagt, jag är inte säker:-P
  • galojj

Kan ingen svara på mina frågor

Behöver man sommarsuflett? hur varmt blir det i en cameleon?

• galojj
    sara1981 skrev 2011-03-23 19:07:01 följande:
    Nej, man behöver inte sommarsuflett, men det är ju alltid kul att köpa nytt. Blir inte varmare än någon annan vagn. Vi hade ofta utan suflett och parasol istället, men det är ju en smaksak!
    Tack för svaret
    Nja, jag hade tänkt jag skulle sy en egen suflett till sommaren. och det tyget jag har är vindtätt, kände mig osäker på om det var dumt att sy utav det, tänkte om det hade varit bättre med ett tyg som släpper igenom lite luft! Men, så ska jag sätta mig och sy imorgon...jihoo...eller ja, måste väll börja rita lite mönster kanske:-P 
  • galojj

Nu har jag påbörjat mönsterritningen av sufletten...det tar nog sitt lilla tag dethär känner jag, inte det lättaste när man har barn som helst vill sitta mitt uppepå allt:-P

• galojj
    Armani skrev 2011-03-24 18:31:19 följande:
    Puffar lite för min fråga ang den ställbara fjädringen på cam-hjul   Vårstädade vagnen idag och satte på småhjulen (äntligen!) på vår frog. Har för mig att det är 5 kg/"hack" (?), men från vilket håll går man då? Alltså är 5 kg längst in mot låsningen på hjulet?

Lär väl gråta imorrn efter promenaden då vagnen säkert ser lika skitig ut igen
    Vet inte alls hur det är med detdär med 5kg/hack...men det lät ju som det stämmer

Nu har jag inte vagnen här, så jag kan kolla. men om du provar ha den först längst in och sedan längst ut, så borde du ju känna vilken som är mjukast...det borde ju vara den mjukaste fjädringen som ska vara till minst kg lixom
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21