Inlägg från: galojj |Visa alla inlägg
  • galojj

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2011-02-17 17:03:05 följande:
    Men.... Bugaboos mugghållare har flera fästen så den passar även längre ned på chassit.
    Jahaja...där ser man! det var inget jag fick med:-S
    Kan man köpa bara fästen någonstans? Vore ju bra isåfall
  • galojj
    Sjukhus Mamman skrev 2011-02-17 17:27:52 följande:
    fästen ingår alltid när man köper den ny. men ja det går bra att köpa som reservdel med brukar kosta 35 kr. 
    NK, kidzshop och bonti brukar normalt ha dom hemma men alla ÅF ska kunna ta hem om dom inte har! 
    Okej! Tack, då ska jag kolla upp det då
    Vad är det mer för festen man får med? alltså hur många olika ska man få med?
  • galojj
    annat82 skrev 2011-02-17 17:45:54 följande:
    Med mugghållaren får man 4 fästen. 2 till Cam(varav ett passar gecko och frog) och 2 till bee. Så den passar på smala och tjocka delen
    Hm..jaha!
    Jag fick bara med ett bee fäste och ett cameleonfäste:-S
    Hade ingen aning om att det var flera...men det var ju bra då, för då kan ju jag använda mugghållaren ändå ju
    Men, kostar dom 35kr/fäste eller är det 35kr för alla sammanlagt?
  • galojj
    Sjukhus Mamman skrev 2011-02-17 23:23:03 följande:
    st
    Okej, tack...då vet jag
  • galojj

cameleons regnskydd, passar det på frogen oxå?
    Sen liggdelen till cam, det funkar va? fast det blir säckigt....har jag förstått det rätt då?Eller gäller det bara sittdelen?

Mvh Maja

• galojj
    Liten Mjau skrev 2011-02-18 15:59:35 följande:
    Ser ut som mitt gamla gröna fleece -opset från 2006. Snyggare än ocean. Jag är nog den ända här inne som tycker ocean är SÅ tråkig!
    tyckte oxå det såg väldigt likt ut det gröna fleece
  • galojj
    MissR skrev 2011-02-18 17:02:25 följande:
    Den fungerar, iaf den med stora krokar. Jag har den på min Cam. Men den kna göra repor i schassit. Men med lite skum och tejp så var det löst=9
    blir der repigt trots gummibelägget? Vi har een, som vi knappt hunnit testa på buggan än...men själva krokarna är ju lixom gummibeklädda! Det kan väll itne bli mer repor än med bugaboos egna?eller?:-S

Hur har du gjort med skum och tejp? du får gärna visa!!
  • galojj

Har precis varit ute på premiärturen med min nya bugga, och fått prova attt köra en med vinterhjul på för första gången. Min förra hann jag bara testa vinterhjulen inomhus:-P
    Den funkar ju riktigt bra med vinterhjulen ju Har varit lite skeptiskt till dom, och tyckt att vagnen blivit svårkörd, me icket

Och äntligen har vi fått tillbaka en vagn sonen trivs i! Han  älskar nog buggan mer än jag, om man nu kan det:-P

• galojj
    ÄrtaMärta skrev 2011-02-20 13:26:50 följande:
    Vinterhjulen funkar bra ute men INTE inne i affärerna!
    Vagnen blir skitjobbig att svänga och man måste smålyfta uppåt hela tiden om du förstår vad jag menar.
    Men så mkt snö som vi har haft i vinter så säger jag bara att snöhjulen har varit fantastiska, utan dem hade jag inte tagit mig fram =)!
    Ja, jag gillade verkligen inte det lilla jag han testa av vinterhjulen på min förra vagn...men somsagt, då körde jag ju bara inne oxå så! Jag bytte snabbt tillbaka till swivelhjulen och använde dom tills jag sålde vagnen! och tyckte dom funkade bra, men då var det ju inte lika mycket snö heller så!
    Nu gick jag ju rakt  över 2-3 dm oplogad snö, väldigt fluffig eftersom det är så kallt...men ändå Gick så bra så!
  • galojj
    annat82 skrev 2011-02-20 13:32:00 följande:
    Härligt Jag har heller inga större invändningar mot vinterhjulen, men så klart är swivelhjulen ännu trevligare när det funkar.

Vi  bytte till Bugga framförallt för att det var den ENDA vagn vi hittade där dottern var nöjd mer än 20 minuter. Så går gör det nog Men nu är den min, bara min ... nästan
    Jo, ser verkligen fram emot våren...fast, inte enbart för att jag då får sätta på swivelhjulen, men mycket:-P

Vi har testat måååånga vagnar, det är endast buggan som han sitter i utan att gnälla. Nu när vagnen stått inne vill han ju bara sitta där helatiden:-O Visserligen har han varit sjuk och lite slö oxå, men  ändå

Vi sålde ju den andra för att inte jag var helt nöjd...men har ju fått lov att skaffa tillbaka en till oss nudå, eftersom man gärna vill ha honom i vagn ett litet tag till:-P Och nu helt plötsligt kan ajg inte förstå vad jag tänkte på förut:-O Den är ju så underbar!! Visserligen har jag inte haft i och ur den ur bilen speciellt många gånger, och inte gått runt med ståbrädan, men ne...fördelarna måste ju väga upp dom 2 nackdelarna?! Och nu har ju den äldste börjat på dagis, och kommer inte vara ute och gå lika ofta som jag och lillen, så då fösvinner ju dendär ståbrädan. Och sen har jag bestämt mig för att man vänjer sig med att kasta i och urr bilen

Vi får väll se hur jag känner här framöver!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21