• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • skrutthumlan2

fröken småland- ja, jag har sett tiny toten men den har inget ryggstöd tack för tipset i alla fall! vad är skillnaden mellan den nya och gamla ståbrädan egentligen?

Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • skrutthumlan2

vart kan man köpa en tiny tot?

Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-04-07 20:23:52 följande:
    Såg ni SVT:s inslag om tio underkända barnvagnar idag? De hade en Bugaboo på bilden före inslaget men Bugaboo var inte ens med i testet
    asså jag såg inte inslaget själv, men min lillebror (15år även han har tydligen blivit skadad ) hävdade i dag att det var en Diva på bilden! och att de va därför han inte panik ringde till mig
    Men i tidningen i dag var det en bild på en mamma med en UJ och en cam i bakgrunden. de kanske var den bilden som visade på TV oxå??
  • Fröken Småland
    Noas mamma skrev 2010-04-08 20:43:19 följande:
    asså jag såg inte inslaget själv, men min lillebror (15år även han har tydligen blivit skadad ) hävdade i dag att det var en Diva på bilden! och att de va därför han inte panik ringde till mig Men i tidningen i dag var det en bild på en mamma med en UJ och en cam i bakgrunden. de kanske var den bilden som visade på TV oxå??
    Hjälp, tänk om jag såg fel???

Jag satt på Volvo och väntade på min bil i två (!) timmar och slösurfade samtidigt som nyheterna gick på teven i ett hörn. Tittade upp när jag hörde "barnvagn" (såklart {#lang_emotions_dreamer}) och såg bilden snabbt från sidan.

*gömmer mig tills klarhet är bringad*
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-04-08 21:39:02 följande:
    Hjälp, tänk om jag såg fel??? Jag satt på Volvo och väntade på min bil i två (!) timmar och slösurfade samtidigt som nyheterna gick på teven i ett hörn. Tittade upp när jag hörde "barnvagn" (såklart ) och såg bilden snabbt från sidan. *gömmer mig tills klarhet är bringad*
    Haha men de  e en 15 åring oxå fast han har ju mig som syster så jag blir inte heller förvånad om han har rätt
  • EvaochAdam
    skrutthumlan2 skrev 2010-04-08 19:44:51 följande:
    vad är skillnaden mellan den nya och gamla ståbrädan egentligen?
    Puff puff, skulle också jättegärna vilja veta. Ska nämligem köpa en begangnad från -08 imorgon och undrar om den är svår att sätta på och ta av? Finns väl annars en rem att fästa upp den med? Någon som vet om det varit mycket reklamationsproblem med den gamla ståbrädan?

Jag vet att den nya ska vara enklare att fästa samt ha adaptrar som är på hela tiden. Samt att den till skillnad från en ståbräda köpt -08 passar till Bee:n.

Puhh, blir så osäker på om jag ska slå till på den begagnade eller köpa en ny. När kom förresten den nya?
  • Noiis
    EvaochAdam skrev 2010-04-08 22:31:41 följande:
    Puff puff, skulle också jättegärna vilja veta. Ska nämligem köpa en begangnad från -08 imorgon och undrar om den är svår att sätta på och ta av? Finns väl annars en rem att fästa upp den med? Någon som vet om det varit mycket reklamationsproblem med den gamla ståbrädan?Jag vet att den nya ska vara enklare att fästa samt ha adaptrar som är på hela tiden. Samt att den till skillnad från en ståbräda köpt -08 passar till Bee:n. Puhh, blir så osäker på om jag ska slå till på den begagnade eller köpa en ny. När kom förresten den nya?
    om man bara har en vagn! så ser jag ingen direkt orsak till att köpa den nya.
    Den nya e ju bättre just för att man lätt ska kunna växla mellan cam/bee.
    Sen e designen lite anorlunda.

Men om du får ett bra pris på den från 08 och den är fin så skulle jag slå till!
  • EvaochAdam
    Noas mamma skrev 2010-04-08 22:42:10 följande:
    om man bara har en vagn! så ser jag ingen direkt orsak till att köpa den nya. Den nya e ju bättre just för att man lätt ska kunna växla mellan cam/bee. Sen e designen lite anorlunda.Men om du får ett bra pris på den från 08 och den är fin så skulle jag slå till!
    Tack! Jag gör nog det. Funderar dock på om den äldre versionen är klumpig att ha på vagnen då den är uppfäst.
  • Noiis
    EvaochAdam skrev 2010-04-08 22:59:03 följande:
    Tack! Jag gör nog det. Funderar dock på om den äldre versionen är klumpig att ha på vagnen då den är uppfäst.
    Jag vet faktiskt inte! men jag tror att dom blir lika klumpiga båda två när man har dom upphängda. du får testa i morrn när du kollar på den om du tycker att den e för mycket ivägen eller ej!

Om jag skulle köpa en så skulle jag välja den gamla som sagt. det oxå av den orsaken att jag hade velat köpa till en tiny tot till! tycker att den verkar som en hel smart lösning!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21