• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    Amorficlya skrev 2010-04-09 07:32:36 följande:
    Tack ja tycker att fjädringen är JÄTTE gungig lite fööör mycket om ja säger så.. Ja har frågat kidzshop om Froghjul å de kunde inte hjälpa mig :/ Så ja vet inte riktigt vart jag ska få tag på såna. Funkar inte Cameleon bra alls till Frog?
    jodå, cameleon passar men det blir int elika lättkört som med froghjul så man förlorar en del av vitsen med att ha en frog istället för cam *nörd*
  • Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-04-09 11:02:03 följande:
    jodå, cameleon passar men det blir int elika lättkört som med froghjul så man förlorar en del av vitsen med att ha en frog istället för cam *nörd*
    Aa okej hehe det är bra att man kan få hjälp av er här.
    Så du nu som verekar väldigt inne på detta med frog och cameleon så mina hjul som ja upplever att de är lite väl mycke gung i ska de vara så eller ska de inte vara så haha.. Dottern väger inte alls så mycket heller precis passerat 8kg
    Förlåt om ja e alldeles jobbig men vill ju veta vad som är rätt å fel med vagnen så ja vet om ja måste fixa nya hjul eller om ja ska sattsa på en ny klädsel å varukorg =) hehe
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Majomajo
    Majomajo skrev 2010-04-07 08:49:44 följande:
    Vi har problem med glidande handtag. Gick till butiken där vi köpte vagnen (dec -08) och de tog serienr och kopia på kvitto, sedan skulle de höra av sig inom 2 veckor. Tydligen skulle de byta ut snäppfästena på chassit om de fick klartecken från Bugaboo. Någon som varit med om detta? Låter som om de flesta får nytt chassi?
    Vi får nytt chassi idag!
  • SchumiFerrari

hur blir det med buggas syskonvagn? Någon som vet?

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Noiis
    SchumiFerrari skrev 2010-04-09 13:46:48 följande:
    hur blir det med buggas syskonvagn? Någon som vet?
    På facebook har bugaboo gått ut och sagt att det inte blir nån syskon vagn, att det bara är ett falskt rykte! Och de sa dom för nån månad sedan.
    Medans andra säger att det kommer att visas en sysnkon vagn på barnmässan i köhln i höst som sedan kommer levereras under början av nästa år.

Men allt är som sagt bara rykten!
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2010-04-09 11:02:03 följande:
    En nörd till uttalar sig och har två Froggar, en med camhjul och en med froghjul och jag tycker inte det har stor betydelse alls för styrningen, om ens någon. Däremot lutar vagnen lite eftersom camens hjul är högre! Men jag har för mig att den blir rak igen om man även byter bakhjulen till camhjul. Iaf foamhjulen har ngt större diameter. Dock har denna lutning ingen större betydelse, men jag upptäckte det eftersom jag ställde Frogarna bredvid varandra och styrena blev inte parallella, utan lutade olika.
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Stargirl
    Noas mamma skrev 2010-04-09 16:18:04 följande:
    På facebook har bugaboo gått ut och sagt att det inte blir nån syskon vagn, att det bara är ett falskt rykte! Och de sa dom för nån månad sedan.Medans andra säger att det kommer att visas en sysnkon vagn på barnmässan i köhln i höst som sedan kommer levereras under början av nästa år.Men allt är som sagt bara rykten!
    Jo det blir en vagn för en eller flera barn med lansering i höst. Men vad det är för ngt får vi vänta på.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • straw2008

Om det inte skrivits tidigare så har nu barnbutiken i sthlm i alla fall fått in bee plus, tittade på den idag :O) Det har även kommit färgglada solsufletter till nya been :O)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Noiis
    Stargirl skrev 2010-04-09 19:14:38 följande:
    Jo det blir en vagn för en eller flera barn med lansering i höst. Men vad det är för ngt får vi vänta på.
    Jo det är vad jag har hört av flera andra dig inkl och jag litar på er!

men blir så förvirrad när bugaboo själva bestämt hävdar att det inte blir så!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21