• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Kajsan
    Sevilla skrev 2010-04-10 20:10:39 följande:
    Alltid härligt med snabba svar, tack! Japp jag är kinkig! vet tyvärr inte riktigt vilken färg det blir, men ska jag nu köpa en ny vagn till lillebror/syster så vill jag definitivt ha den färg jag gillar bäst Lutar åt brun bas, kanske också med brun topp (trist eller fint?) tycker att offwitetopen är fin till det bruna också men är nog för drällig för den Är också lite sugen på att komplettera den bruna basen med en retroinspirerad sufflett från nån sån duktig som mamma på vift... Brukar man förresten kunna betala nån sorts bokningsavgift eller måste man lägga hela summan på en gång?
    jag tror det är dags att börja boka nu Oftast brukar man väl betala handpenning p ånågra procent innan , och resten när vagnen kommer.
    Brun/brun är min favoritkombo, du kanske kan slå till med en offwhite sommarsuflett?
    Jo just det!
  • LR75
    Alltid härligt med snabba svar, tack! Japp jag är kinkig! vet tyvärr inte riktigt vilken färg det blir, men ska jag nu köpa en ny vagn till lillebror/syster så vill jag definitivt ha den färg jag gillar bäst Lutar åt brun bas, kanske också med brun topp (trist eller fint?) tycker att offwitetopen är fin till det bruna också men är nog för drällig för den Är också lite sugen på att komplettera den bruna basen med en retroinspirerad sufflett från nån sån duktig som mamma på vift... Brukar man förresten kunna betala nån sorts bokningsavgift eller måste man lägga hela summan på en gång?
    brun - brun är en bra kombo tycker jag, är nog villig att säga att den är bland de snyggaste"! jag har dock pimpat buggan med en cerise suffla för tillfället.
    brun - offwhite är supersnyggt. men jag har tre små med kladdiga och klåfingriga fingrar så jag har inte vågat mig på den kombon än.

men brun bas är bäst helt klat, passar till nästan allt dessutom.

lycka till med ditt färgval!
  • MiniM3
    Kajsan skrev 2010-04-10 20:15:52 följande:
    jag tror det är dags att börja boka nu Oftast brukar man väl betala handpenning p ånågra procent innan , och resten när vagnen kommer. Brun/brun är min favoritkombo, du kanske kan slå till med en offwhite sommarsuflett?
    Kajsan..
    Jag såg att du hade en UJ swift -10..
    Vad är skillnaden från 09?
  • modestyclara
    offwhite är bäst till spädbarn tycker jag, sedan skiter de ner med smutsiga händer och skor
  • HA82

Hej

Jag har typ tusen frågor till er bugga entusiaster.
    Har en dotter på 7 månader och en emmaljunga city cross, har varit supernöjd med vagnen och är det fortfarande MEN den börjar kännas rätt klumpig att köra runt med vi vill gärna ha nåt smidigare nu till våren och sommaren och funderar på en bugaboo cameleon. Vi vill ha en lätt vagn som är lätt att köra och är stabil. kan buggan vara nåt för oss?
    Vi bor i gbg och rör oss mycket i stan, jag undrar hur fjädringen på buggan är? då det är mycket kullersten här i vår vackra stad.
    Har kollat en del på blocket och sett att många vagnar har nytt chassi från -09, har det varit trassel med chassit innan den årsmodellen (har nog tänkt köpa begagnad) ska man satsa på en med nyare chassi eller spelar det ingen roll?
    Åker väldigt mycket buss och och funderar en del på om det är svårt att ta sig av på men svängbara framhjul, går alltid av med bakhjulen först och på med framhjulen först, får för mig att det ska bli vingligt med svängbara framhjul {#lang_emotions_embarassed}.
    Och hur är den att köra i terräng och i snö? vi kommer iofsig ha kvar emmaljungan men ändå bra att veta
    Är varukorgen lätt eller svåråtkomlig?
    blir väääldigt tacksam för svar på mina frågor, vi har ju tänkt åka och klämma innan köp såklart men ändå bra att få lite expertutlåtanden {#lang_emotions_wink}
  • modestyclara
    HA82 skrev 2010-04-10 20:38:17 följande:
    Hej Jag har typ tusen frågor till er bugga entusiaster. Har en dotter på 7 månader och en emmaljunga city cross, har varit supernöjd med vagnen och är det fortfarande MEN den börjar kännas rätt klumpig att köra runt med vi vill gärna ha nåt smidigare nu till våren och sommaren och funderar på en bugaboo cameleon. Vi vill ha en lätt vagn som är lätt att köra och är stabil. kan buggan vara nåt för oss? Vi bor i gbg och rör oss mycket i stan, jag undrar hur fjädringen på buggan är? då det är mycket kullersten här i vår vackra stad. Har kollat en del på blocket och sett att många vagnar har nytt chassi från -09, har det varit trassel med chassit innan den årsmodellen (har nog tänkt köpa begagnad) ska man satsa på en med nyare chassi eller spelar det ingen roll? Åker väldigt mycket buss och och funderar en del på om det är svårt att ta sig av på men svängbara framhjul, går alltid av med bakhjulen först och på med framhjulen först, får för mig att det ska bli vingligt med svängbara framhjul . Och hur är den att köra i terräng och i snö? vi kommer iofsig ha kvar emmaljungan men ändå bra att veta Är varukorgen lätt eller svåråtkomlig? blir väääldigt tacksam för svar på mina frågor, vi har ju tänkt åka och klämma innan köp såklart men ändå bra att få lite expertutlåtanden 
    om ni ska ha den som komplement till emmaljungan så skulle ja gnog satsa på nya been istället...
  • HA82

jo vi tänker väl som komplement till emmaljungan, har been liggdel? Vill ju gärna kunna använda den från start med nästa barn om det kommer under vår/sommar säsongen vet man ju aldrig {#lang_emotions_smile}

• modestyclara
    HA82 skrev 2010-04-10 21:02:41 följande:
    jo vi tänker väl som komplement till emmaljungan, har been liggdel? Vill ju gärna kunna använda den från start med nästa barn om det kommer under vår/sommar säsongen vet man ju aldrig 
    finns babysnest som tillval ja...
  • HA82

ok då skall vi defnitivt titta på den, men jag vill gärna ha svar på mina frågor och höra lite vad ni andra tror. Man kan aldrig få för mycket input {#lang_emotions_smile}

• Ellisizza

Fröken Småland:

Gick inte att citera dig av någon anledning.. Blev en khaki. Velade mellan det och blå men jag har ett brunt parasoll så jag tänkte att det kanske blev snyggast. Man kan kanske piffa upp men en snygg dyna med något roligt mönster Inte för att jag kan sy men det måste ju gå att köpa någonstans.

Haha, ingen fara att ingen svarade. Menade bara att det inte gjorde nått för nu har jag ju köpt vagnen {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21