• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Srandra

fröken småland: haha, kan lätt bli så :) blev ingen mässa idag för sambon var inte så sugen :/ får se om jag kan överala honom imorn istället :)

ngn annan som vart på mässan idag som vet om dom sålde åkpåsar?

• mollan nu

jag har kört bee ca en månad då vår cam gick sönder. Sonen är 5 månader och en liten tjockis på ca 10kg. Jag skulle inte ha bee som enda vagn, den är ranglig och skumpig. Svår om inte omöjlig att köra i snö, någon cm går bra men inte mer. Perfekt vagn att ha i bilen eller som vi i båten. 

Av och på bussen är inga problem med svängbara hjul, man lär sig. Camen är mycket mer rejäl vagn och bee en sulky. Jag gillar varukorgen på bee då den är lätt att komma åt, camens är lite mer som en gigantisk gömma då man kan proppa ner halva livet i den men lite svårt att hitta i.
    Köper ni en cam kan ni sälja emmaljungan då camen är både rejäl, smidig och lätt att köra. Sulky behövs inte om man inte behöver en liten vagn när den är ihopfälld.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • modestyclara
    mollan nu skrev 2010-04-10 22:34:30 följande:
    jag har kört bee ca en månad då vår cam gick sönder. Sonen är 5 månader och en liten tjockis på ca 10kg. Jag skulle inte ha bee som enda vagn, den är ranglig och skumpig. Svår om inte omöjlig att köra i snö, någon cm går bra men inte mer. Perfekt vagn att ha i bilen eller som vi i båten.  Av och på bussen är inga problem med svängbara hjul, man lär sig. Camen är mycket mer rejäl vagn och bee en sulky. Jag gillar varukorgen på bee då den är lätt att komma åt, camens är lite mer som en gigantisk gömma då man kan proppa ner halva livet i den men lite svårt att hitta i. Köper ni en cam kan ni sälja emmaljungan då camen är både rejäl, smidig och lätt att köra. Sulky behövs inte om man inte behöver en liten vagn när den är ihopfälld.
    fast jag tycker de ska behålla EL CC oavsett om de köper bee eller cam... Den är perfekt i skog och snö...
  • mollan nu
    modestyclara skrev 2010-04-10 22:38:17 följande:
    fast jag tycker de ska behålla EL CC oavsett om de köper bee eller cam... Den är perfekt i skog och snö...
    ja just ja, då är den perfekt. 
    Idag tyckte min mamma hon var rolig, vi satte August i ett babyskydd från slutet av 90-talet när vi åkte till min morfars hus 5 km bort. Jag tyckte vi skulle ha med vagnen då han behövde sova, så kunde jag gå tillbaka. Men mamma tog med sulkyn jag hade som liten. Så satte hon babyskyddet där i, passade perfekt. Fick givetvis höra: "Vad ska man med dyr bugaboo till när det här funkar så bra".
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Stargirl
    Sevilla skrev 2010-04-10 19:56:16 följande:
    Om man ska köpa en cam i butik i Stockholm, vad har de för leveranstider? Bebis är beräknad till slutet av juli - kanske börjar bli dags att beställa vagn?? Vet att det går snabbt via nätet men nu har jag fått för mig att det känns bra att ha en fysisk butik att gå till om det skulle va nåt krångel, när man nu ändå bor nära
    Jag gillar oxå fysiska butiker Det brukar vara ngn veckas leverans men de stora butikerna kan ju ha på lager men kanske inte i just den färgen du vill ha. Jag skulle boka senast i maj om du ska ha bebis i Juli.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Fröken Småland
    mollan nu skrev 2010-04-10 22:45:02 följande:
    ja just ja, då är den perfekt.  Idag tyckte min mamma hon var rolig, vi satte August i ett babyskydd från slutet av 90-talet när vi åkte till min morfars hus 5 km bort. Jag tyckte vi skulle ha med vagnen då han behövde sova, så kunde jag gå tillbaka. Men mamma tog med sulkyn jag hade som liten. Så satte hon babyskyddet där i, passade perfekt. Fick givetvis höra: "Vad ska man med dyr bugaboo till när det här funkar så bra".
    Haha, men det var faktiskt en del bra grejor förr
  • Sevilla

Låter som att det snart är dags att klämma i nån affär och bestämma sig då

Brun-brun med offwite sommarsufflett lät inte så dumt...
    Det bästa med att inte använda nätbutik är kanske just att jag är TVUNGEN att köpa den nu lite tidigare  
  • Stargirl
    Sevilla skrev 2010-04-11 10:13:43 följande:
    Låter som att det snart är dags att klämma i nån affär och bestämma sig då Brun-brun med offwite sommarsufflett lät inte så dumt... Det bästa med att inte använda nätbutik är kanske just att jag är TVUNGEN att köpa den nu lite tidigare  
    Jag tycker du ska ut och klämma och känna omedelbums! Brun/brun med en offwhite sommarsuffla och ett offwhite parasoll mums.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Fröken Småland

Dagens outfit. Har spammat bildtråden med bilder av flera olika parasoll om någon nu händelsevis är intresserad av sånt. Jag är det eftersom jag ääälskar att det börjar bli dags att använda parasoll

• Ellisizza

Imorgon kan vi hämta vår nya bee {#lang_emotions_smile}

Antingen får sambon hämta den på vägen hem eller så får jag ta sonen och åka och hämta den under dagen.

Ni som köpt nya, är den krånglig att montera? Om jag ska hämta den måste jag montera den där och köra hem den. Orkar inte släpa både sonen och lådan.

Hm, vilket dilemma {#lang_emotions_undecided} Vill ju ha min vagn så snart som möjligt!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21