• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Insomnie
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-26 16:29:21 följande:
    Näe man hoppar i trappor med vagnen, ska man hålla i den "fasta" delen av handtaget ?
    jag gör så fast jag vet inte om det är rätt... jag har hört/läst att man även kan dra ut handtaget till ytterläget om man måste belasta det som i t.ex. trappor..
  • Tant Pruselius
    modestyclara skrev 2011-02-25 20:23:23 följande:
    när min yngsta föddes var syskonen 2,5 år resp. 4 år. Jag hade aldrig klarat mig utan syskonvagn. Men det beror ju mycket på att vi ofta gick långa sträckor som tog åtminstone 1 timme i vuxentempo och det vill iaf inte jag gå i barntempo...
    inte ?! Hur gamal är lilla R nu? Tiden liksom rusar ju iväg ....
    men nu har trio uj flyttat ut?
  • Lindadjo
    fröken ida skrev 2011-02-26 19:01:58 följande:
    Nån som vet om det är samma varukorg på Frogen som på Camen?
    Frogens varukorg är något mindre. Men det ska visst funka med camvarukorg på en frog ändå har jag hört. Och antagligen tvärt om med.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-02-26 19:24:36 följande:
    Frogens varukorg är något mindre. Men det ska visst funka med camvarukorg på en frog ändå har jag hört. Och antagligen tvärt om med.
    Jupp, stämmer. Tror det är 18 liter resp 24 liter. Frogs blir lite liten på Cameleons chassi och tvärtom men det funkar.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-02-26 19:36:11 följande:
    Jupp, stämmer. Tror det är 18 liter resp 24 liter. Frogs blir lite liten på Cameleons chassi och tvärtom men det funkar.
    Phu! Skönt att få min kommentar bekräftad. Och det är så pass stor skillnad ändå?
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • fröken ida

Ok tack för svar Då gäller det att hitta en Frog-varukorg då, för jag vill att det ska se bra ut

Det är mäkligt för jag uppfattar, med mitt ögonmått, att Frogen och Camen är lika stora och Geckon mindre. Jag vet ju att det inte är så. Såg senast idag en Gecko och sa till mannen att vi skulle ha köpt en Gecko för den ser så liten och smidig ut, inte alls som vår Frog.

• Fröken Småland
    fröken ida skrev 2011-02-26 20:02:16 följande:
    Ok tack för svar Då gäller det att hitta en Frog-varukorg då, för jag vill att det ska se bra ut

Det är mäkligt för jag uppfattar, med mitt ögonmått, att Frogen och Camen är lika stora och Geckon mindre. Jag vet ju att det inte är så. Såg senast idag en Gecko och sa till mannen att vi skulle ha köpt en Gecko för den ser så liten och smidig ut, inte alls som vår Frog.
    Nä, Frog är bäst! Kyss
  • Pascha78

Hej!

Vet inte om denna fråga hör hemma här men chansar!! Tungan ute

Är det någon som vet om bugaboo sufletter passar till Crescent diva?

♥ Alice ♥
  • Fröken Småland
    Pascha78 skrev 2011-02-26 21:59:36 följande:
    Hej!

Vet inte om denna fråga hör hemma här men chansar!! Tungan ute

Är det någon som vet om bugaboo sufletter passar till Crescent diva?
    Storleksmässigt och formmässigt ser de ut att passa (jag har dock bara sett bilder på Crescent Diva) men frågan är hur man fäster den? Ser ut att vara en tryckknapp på bilden och då faller nog idén är jag rädd. Bugaboos suffletter fästs i de två sufflettbågarna och spänns sedan ut med hjälp av dubbla gummiband på båda sidorna som fästs i sufflettfästena.