• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • JoiPoi

Barnbutiken i Heron har bara rosa o beige sittdelstyg samt några liggdelslock
    Dock sålde de hela fleece set för 625:- är det ordinarie pris?

• miss Y

Hej hopp!!
    Har en Bugaboo cameleon och är supernöjd =) Snygg och smidig och praktisk på alla plan utom ett. Jag funderar över den här korgen under vagnen - som det är nu får man knappt in något alls i den bara ganska platta saker. Finns det något sätt att få den mer användbar? Har vi missat något som gör att den går att "öppna" på något sätt så att man kan använda hela korgen? Eller har de bara inte tänkt till när de konstruerade vagnen, vilket låter ju ologiskt då vagnen funnits på marknaden ganska länge (borde ju kunnat rätta till det)?

• Tant Pruselius

Bohus - you are always om My mind Tror inte denna Coop är tillräckligt välsorterad, får ta det på clas o i morgon tillsammans med ventilplopparna

• Fröken Småland
    miss Y skrev 2011-03-03 10:20:08 följande:
    Hej hopp!!
    Har en Bugaboo cameleon och är supernöjd =) Snygg och smidig och praktisk på alla plan utom ett. Jag funderar över den här korgen under vagnen - som det är nu får man knappt in något alls i den bara ganska platta saker. Finns det något sätt att få den mer användbar? Har vi missat något som gör att den går att "öppna" på något sätt så att man kan använda hela korgen? Eller har de bara inte tänkt till när de konstruerade vagnen, vilket låter ju ologiskt då vagnen funnits på marknaden ganska länge (borde ju kunnat rätta till det)?
    Med liggdelen på är den tyvärr ganska svår att nå och utnyttja på ett bra sätt. Det blir helt annorlunda sen när du får på sittdelen

Välkommen hit förresten!
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • gavagai
    bohusbebis skrev 2011-03-03 06:49:32 följande:
    Lite beroende på vilken typ av hjul ni behöver så skulle jag fundera på en Bee/Bee+ istället. Sitsen passar i mitt tycke en 3-åring bättre, den fälls ihop i ett stycke och blir betydligt lättare och mindre som resevagn. Men har ju lite mindre hjul som inte lämpar sig perfekt för grusvägar eller snödrivor....
    Tack för tipset, men det blir nog en frog ändå, så kan vi använda den lite mer allsisidigt. Jag har en sådan på gång, som jag hoppas att jag får. I så fall lägger jag snart upp bilder på den. Hon som har den nu har haft sin fyraåring i den, så den ska nog funka till min lilla treåring också. Tack för alla svar.
  • gavagai

Förresten, någon som vet när bugaboo ändrade från den gamla loggan? Finns det någon sida med förteckning (bilder) över olika vagnar från olika år och så, bugaboos historiska utveckling...

• Fröken Småland
    gavagai skrev 2011-03-03 12:57:24 följande:
    Förresten, någon som vet när bugaboo ändrade från den gamla loggan? Finns det någon sida med förteckning (bilder) över olika vagnar från olika år och så, bugaboos historiska utveckling...
    Finns ingen sån förteckning här i alla fall, sorry. Men jag kommer med en kvalificerad gissning att det var 2003. Jag hade en 2004 med nya loggan i alla fall
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • rosenkind

Ska Bugaboo sälja den nya denim som topset också?
    Jag kontaktade en webshops som hade lösa denim topset för några dagar sedan men de hade sålt slut. Som svar fick jag att Bugaboo kommer ut med nya denim topset som är lite mörkare i färgen än de tidigare... samma som limited edition då antagligen?

** carpe diem **
  • resemamman

Finns det någon i tråden som har köpt sin bugga från Holland? När jag tittar på priser på nätet så kostar de ca 850 euro och det är ju en bra bit billigare än att köpa här hemma... Isf skulle jag beställa på nätet och be en vän som ofta är i Amsterdam att ta hem så jag slipper fraktkostnad. 

• gavagai
    Fröken Småland skrev 2011-03-03 13:01:21 följande:
    Finns ingen sån förteckning här i alla fall, sorry. Men jag kommer med en kvalificerad gissning att det var 2003. Jag hade en 2004 med nya loggan i alla fall
    Nu kommer jag med ännu fler frågor här. Är det någon skillnad mellan gamla vagnar och nyare, om de är i samma modell, frog t.ex., så att det alltså finns andra funktioner på t.ex. frog 2004 än på 2003?