• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • lissats

Någon som vet om man kan använda ett topset köpt i USA på Cameleonvagnarna i Sverige?

För visst finns dom vagnarna där? :)

• Noiis
    lissats skrev 2011-03-03 23:29:17 följande:
    Någon som vet om man kan använda ett topset köpt i USA på Cameleonvagnarna i Sverige?

För visst finns dom vagnarna där? :)
    ja det är samma stl å så men du kommer få sy om sittdelstyget. för midjebanden sitter på själva sittdelen i usa medans våra sitter på ramen. detta gör att hålen på sitdelstyget sitter annorlunda på USA topset VS europa. 
    Men det går man får bara vara lite händig med just den detaljen  
  • lissats

Sjukhus mamman - Tack! Jag är mest ute efter nya sufletter så man kanske ska nöja sig med det. Vet inte om jag är så händig ;)

Men hur är det om man vill köpa nytt bastyg/varukorg? Samma där? Då måste man kunna använda deras sittdelstyg? Tänker jag fel? •snurrig•

• Noiis
    lissats skrev 2011-03-03 23:52:01 följande:
    Sjukhus mamman - Tack! Jag är mest ute efter nya sufletter så man kanske ska nöja sig med det. Vet inte om jag är så händig ;)

Men hur är det om man vill köpa nytt bastyg/varukorg? Samma där? Då måste man kunna använda deras sittdelstyg? Tänker jag fel? •snurrig•
    liggkorgen och varukorgen är dem samma (förutom att liggdelen saknar fickorna för midjebanden)
    på sittdelen kommer då midjebanden sitta fastpå själva tyget så då kommer du ha band som hänger både från ramen och om sitter i sittdelen. och ja köper du sittdel i usa så måste du sy om dom europeiska sittdelstygerna.
    men de e ju bara ett snitt och sen sy i kanterna
    inget avancerat.

det som blir stora problem e om man köper vagnen i usa å tar hit. då kan du inte byta sittdelen utan att köpa ny ram. iom att du saknar midjebanden i sittdelstygerna här i EU

hänger du med? 
  • hjärtan81

Hej
    Har en fråga, ska liggdelen kunna vara på golvet med barnet i? För min gungar när jag lägger den på golvet med ramen! Vad har jag då gjort för fel och hur rättar jag det till?

• Tant Pruselius
    hjärtan81 skrev 2011-03-04 05:02:03 följande:
    Hej
    Har en fråga, ska liggdelen kunna vara på golvet med barnet i? För min gungar när jag lägger den på golvet med ramen! Vad har jag då gjort för fel och hur rättar jag det till?
    har du fyra svarta tassar under?
  • Fröken Småland
    hjärtan81 skrev 2011-03-04 05:02:03 följande:
    Hej
    Så länge "benen" är nere så blir det inte plant men om man tar bort kardborrarna som håller benen nedåt så går de att fälla längs sidan och då går det att få den plan. Lite synd tycker jag att man inte kommit på någon smartare lösning, utformningen av liggdelen inbjuder ju till att använda den som dagbädd/resesäng.
  • hjärtan81

Tack då förstår jag :) visste bara inte om jag monterat fel eller vad för trodde att man kunde bara lyfta korgen och ställa på golvet.
    Och ja den har 4 små tassar :)

• Haven09

Va på Heron, allt va utplockat:( haha Inge fynd idag!
    Får vänta till dom nya toppset till våren:) längtar!

• p0o

Hänger inte med här...
    Inte får dom väl in mer buggatillbehör till heron för utförsäljning? E de slut nu så e de?:)