• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-03 22:04:12 följande:
    ica maxi coop forum och hemtex har iaf här
    barnbutiker brukar åxå ha
  • jean1

En åkpåsefråga ang nya vs gamla modellen:

Ni som har den nya (och har haft/har även den gamla), är den nya märkbart längre i modellen? Ligger den närmare ramen i fotändan än den gamla? Använder man dragskon eller är den finessen "onödig"? Annat värt att veta?

Tänkte köpa en ny åkpåse men velar om det ska bli en fin beagnad eller en helt ny.

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • AnPa

Jag har aldrig haft den nya, utan lyckades fynda den gamla ny i butik för 500:- Är hemvävd med den! Sitter kanon i vagnen och sonen har aldrig varit kall :) vid nollan har han haft vanliga kläder + extra tröja, sockor, mössa och vantar. Det utan att vara kall (svettig ibland tom). Jag skulle inte kunna motivera köpet av den nya då jag är SÅ nöjd med den "gamla"

• gavagai

Imorgon åker jag och hämtar min (gamla) nya vagn. Hoppas att den är så fin som den som säljer den hävdar. Det blir en heldagsutflykt med tåg för att åka och titta på den. Tur att min treåring älskar tåg.

• Snoppan
    AnPa skrev 2011-03-03 22:38:50 följande:
    Hemvävd=helnöjd på iphoenska. Har inte tokigt vävt den hemma *fniss*
    haha jag undrade just vad du menade med hemvävd :P
  • jean1
    AnPa skrev 2011-03-03 22:37:19 följande:
    Jag har aldrig haft den nya, utan lyckades fynda den gamla ny i butik för 500:- Är hemvävd med den! Sitter kanon i vagnen och sonen har aldrig varit kall :) vid nollan har han haft vanliga kläder + extra tröja, sockor, mössa och vantar. Det utan att vara kall (svettig ibland tom). Jag skulle inte kunna motivera köpet av den nya då jag är SÅ nöjd med den "gamla"
    Vi har den gamla modellen nu och vi är jättenöjda med den men nu vill jag ha en annan färg så jag funderar mest om det är värt att köpa den nya modellen..
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-03-03 21:20:29 följande:
    "Råkade" ropa in ett väsklock på Tradera för en krona... Tänkte att man kanske kunde sy om den till nåt kul... Förvaring eller nåt.... Nån kreativ idé ?
    Det kan bli en "saddlebag" till Bee:et! Bara hängde den över chassiramen på sidan
    Eller så kan man ha den som smidig skötväska hängade över handtaget, lyckades hitta två spännen och en rem som passade. Funderar på om man kan sy i en dragkedjesficka på "baksidan" för att använda tomrummet inuti som förvaring också (det är ju två små dragkedjefack på den).
    Får byta sufflett igen för att matcha...