• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • p0o

Damer... Min bugga e ny men har redan börjat gnissla lite, kommer från fjädringen på dom små hjulen, är det en sån enkel åtgärd att spraya med silikonspray bara tro?

• Noiis
    Haven09 skrev 2011-03-06 22:21:13 följande:
    Såg också avsnittet, och alla vagnar jag har haft har vält på det viset så man ska väl alltid ha en hand mer eller mindre:)
    samma här! Alla mina vagnar har tippat, tack o lov så har Noa aldrig vart i eller så har jag lyckats fånga vagnen. 

Men så är det ju. Man får INTE ha skötväska på vagnen just pga, att den risken finns! tror inte att de finns nån barnvagnstillverkare som godkänner skötväska på vagnen så bugaboo har inget att bli ledsna över för det står i deras instuktioner att man inte får ha skötväska på vagnen! så detta handlar mer om handhavande fel än nåt annat! 
  • Noiis
    p0o skrev 2011-03-06 22:55:36 följande:
    Damer... Min bugga e ny men har redan börjat gnissla lite, kommer från fjädringen på dom små hjulen, är det en sån enkel åtgärd att spraya med silikonspray bara tro?
    ja det skulle jag tro det har räddat mina vagnar!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-03-06 18:31:47 följande:
    Du kan ju vänta en liiiten stund innan du berättar det för honom Flört
    and so I did
    stinamaria skrev 2011-03-06 19:51:08 följande:
    Hur många gånger klickar det på era vagnar innan bromsen tar i hellt? två eller tre?
    två, min har nästan inte 3 lägen...
    Joddan skrev 2011-03-06 20:13:04 följande:
    Ser nån på solsidan ? Hehe, inte så bra publicitet för BB kanske
    ja jag tänkte oxå på det...
  • Tant Pruselius
    Haven09 skrev 2011-03-06 22:21:13 följande:
    Såg också avsnittet, och alla vagnar jag har haft har vält på det viset så man ska väl alltid ha en hand mer eller mindre:)
    min uj var lite tipp belägen...
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-06 22:56:33 följande:
    ja det skulle jag tro det har räddat mina vagnar!
    och jag har nu siliconspray, dock inte sprayat än... tanken är nog att göra det utomhus ändå....
  • Sweetheartno1

Tänkte höra med er om bugaboos parasoll. Har köpt ett, men när jag testar det verkar det som man inte kan justera läget utan att behöva ta loss parasollet från fästet ! Stämmer det eller ska det skickas tillbaka ?

• Noiis
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-06 23:12:17 följande:
    Tänkte höra med er om bugaboos parasoll. Har köpt ett, men när jag testar det verkar det som man inte kan justera läget utan att behöva ta loss parasollet från fästet ! Stämmer det eller ska det skickas tillbaka ?
    du ska kunna dra det fram och tillbaka i samma linje som fästet sitter. låter snurrigt men hänger du med?
  • gavagai

Nu har jag slut på snedslå, så jag kan inte sy färdigt min andra suflett. Rynkar på näsan Någon som vet var man kan köpa billig snedslå, helst klockan halv ett på natten? Flört Oops, jag ska ju jobba imorgon också. Kanske dags att gå och lägga sig. Inte många timmars sömn blir det... Eventuellt får jag förresten vara hemma och vara vårdare imorgon. Min sambo har kräkts halva kvällen (medan jag sytt sufletter Tungan ute) och Mika har varit trött och hängig hela dagen. Jag som trodde att vi skulle klara oss ifrån vinterkräksjukan.

• Sweetheartno1
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-06 23:26:01 följande:
    du ska kunna dra det fram och tillbaka i samma linje som fästet sitter. låter snurrigt men hänger du med?
    Nu fungerade det. Men det är så trögt att man får ont i händerna och hela parasonnel viker sig. Känns som om den inte ska vara riktigt så trög ! Obestämd