• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • BamMyMan

Jag har en cam och är lite orolig för att den känns redan liten åt min son på 11 månader?
    Det är inte många centimeter upp till sufletten och hur tusan ska jag få i honom i en åkpåse nästa vinter?

• gavagai

Hur ska det kännas när suflettspännena klickar i läge? Jag vet, svårt att förklara hur någonting känns... Mina har olika lägen som de håller sig i, men kanske är det så att de liksom åker tillbaka lite så att säga inom läget när de klickat i. Sitter era sufletter verkligen riktigt spänt?

• Fröken Småland

Gavagal: Cameleonsuffletter sitter precis lika bra på Frog som på Cameleon när man byter fästen . Jag hade gjort den investeringen... Men superläcker sufflett du har sytt, älskar tyget!

• gavagai
    Fröken Småland skrev 2011-03-06 07:42:20 följande:
    Gavagal: Cameleonsuffletter sitter precis lika bra på Frog som på Cameleon när man byter fästen . Jag hade gjort den investeringen... Men superläcker sufflett du har sytt, älskar tyget!
    Tack! Men visst är den lite säckig. I och för sig tänker man inte mycket på det "in action", men ändå. Du som är expert ... om du tittar på min sydda suflett och originalsufletten under, tror du att man kan göra någonting åt mitt mönster så att den sitter bättre? eller sitter de lika dåligt så att det förmodligen beror på det som håller upp sufletten? Nåväl, cam-spännen är nog värt att köpa ändå.
  • imaj

Gavagal: tycker det ser ut som om du gjort tygstycket lite stor mellan de främre suflettbågarna. Testa att gör det mindre brett nästa gång och prova på vagnen innan du syr kantbanden då har du fortfarande möjlighet att justera den ytterligare. I övrigt ser sufletten fin ut tycker jag ! Det brukar ta några gånger innan man får den helt "perfekt"!

• gavagai
    imaj skrev 2011-03-06 07:59:34 följande:
    Gavagal: tycker det ser ut som om du gjort tygstycket lite stor mellan de främre suflettbågarna. Testa att gör det mindre brett nästa gång och prova på vagnen innan du syr kantbanden då har du fortfarande möjlighet att justera den ytterligare. I övrigt ser sufletten fin ut tycker jag ! Det brukar ta några gånger innan man får den helt "perfekt"!
    Ja, det är en av justeringarna jag gjort i mönstret, att göra det något lite kortare. Jag provade dock på vagnen innan jag sydde ihop allt på slutet, men det är knepigt också, eftersom jag tror att det är lite svårt att få det spänt med mina suflettspännen, eventuellt... eller så försöker jag bara hitta ursäkter. Jättetack för kommentaren"
  • Lindadjo

Jag tycker din sufflett var jättefin Gavagai! Gillar tyget! Tror som de andra att det kanske går att fixa till genom att korta av bredden på mönstret något. Jag provade min sufflett på vagnen innan jag sydde ihop den helt, då kan man nåla upp det så den sitter lite tajtare, och sen sy kantbandet.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • imaj

Lindadjo: Fy sjutton vilken snygg liggdel ! Hade det inte varit för att man vet att den färgen inte finns hade jag trott den var köpt! Du är duktig du!!

• Fröken Småland

gavagai: jag tror också att du skall lossa kantbandet fram och dra lite i innertyget så kommer den att sitta perfekt sen. Men den går inte att använda med Cameleonfästena, det är du med på va? *dubbelkollar*

• Fröken Småland
    imaj skrev 2011-03-06 09:13:32 följande:
    Lindadjo: Fy sjutton vilken snygg liggdel ! Hade det inte varit för att man vet att den färgen inte finns hade jag trott den var köpt! Du är duktig du!!
    Hon är dum tycker jag som ställer alla oss andra i dålig dager