• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • gavagai
    Fröken Småland skrev 2011-03-06 11:39:02 följande:
    En annan sak du skall väga in och experimentera med - i första hand - är att byta plats på sufflettfästena, dvs vänster mot höger och vice versa. Om man sätter dem på fel sida så blir det säckigt, det är generalfelet man gör; tvättar suffletten, sätter fast fästena på fel sida, får en säckig sufflett och grips av panik och frågar i tråden om suffletten blivit förstörd i tvätten
    Jag testade det, och märker ingen skillnad. Obestämd Jag antar att jag borde märka skillnad. Finns det något sätt att kolla vilket fäste som ska vara på vilken sida?
  • Insomnie

...för att inte tala om hur min dotter känner sig . Hon har ju bara två hemsydda sufletter och resten finns bara i en enda uppsättning. Just nu håller jag på att fundera ut hur jag ska kunna övertala maken att hon faktiskt behöver ett offwhite topsett.. Har en grå bas och den kombon är bara såå snygg...

• rosenkind
    Coca cola light skrev 2011-03-06 12:01:55 följande:
    Om vi nu har otur och kommer hem med en trasig vagn kräver de att det ska finnas ett kvitto på vagnen? Jag har köpt min vagn begagnat och har inte något kvitto på den.
    Det skiljer säkert beroende hur man gör anmälan...
    Vi gjorde en anmälan på flygplatsen så vi fick skadan dokumenterad men gjorde sedan skadeanmälan till vårt försäkringsbolag (hade tagit separat reseförsäkring). Sedan skulle man bara fylla i hur gammal vagnen var, vilket märke och nypris. Vi fick ut fullt belopp, 500 eur och ingen ville se varken vagn eller kvitto. Vi hade också köpt vagnen begagnad...
    ** carpe diem **
  • Coca cola light
    rosenkind skrev 2011-03-06 14:23:40 följande:
    Det skiljer säkert beroende hur man gör anmälan...
    Vi gjorde en anmälan på flygplatsen så vi fick skadan dokumenterad men gjorde sedan skadeanmälan till vårt försäkringsbolag (hade tagit separat reseförsäkring). Sedan skulle man bara fylla i hur gammal vagnen var, vilket märke och nypris. Vi fick ut fullt belopp, 500 eur och ingen ville se varken vagn eller kvitto. Vi hade också köpt vagnen begagnad...
    Tack för ditt svar! Kommer nog att chansa och ta med vår bugga ändå.
  • Fröken Småland

Gavagai: Vad FIN din Bugga blev!!! Du, jag ser på dina bilder i bildtråden att du faktiskt har den jättegamla varukorgen, en sån har jag aldrig sett IRL. Har du lust att kolla om/hur den funkar som ryggsäck och gärna ta några bilder på den till mig? *lägger huvudet på sned och ser söt ut*

• stinamaria

Lindadjo och Gavagai: Vad duktiga ni är! Det är så att man själv blir sugen på att införskaffa en symaskin och göra ett försök=) Superfina grodor har ni=)

• gavagai

Tack fröken Småland för konkreta tips. Jag förkortade innertyget lite, och det fick önskvärd effekt! även om sufletten fortfarande inte är perfekt precis.

• Asereht
    gavagai skrev 2011-03-06 17:22:47 följande:
    Tack fröken Småland för konkreta tips. Jag förkortade innertyget lite, och det fick önskvärd effekt! även om sufletten fortfarande inte är perfekt precis.
    Jag hade samma problem med min första sufflett och fick då rådet att plana ut fronten på framdelen lite, om du förstår vad jag menar. Det är ju rätt rundat där längst fram och om man planar ut lite i mitten så blir det mer spänt. Har man lika på ytter och innertyg sen så blir det betydligt bättre.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • gavagai
    Asereht skrev 2011-03-06 17:38:29 följande:
    Jag hade samma problem med min första sufflett och fick då rådet att plana ut fronten på framdelen lite, om du förstår vad jag menar. Det är ju rätt rundat där längst fram och om man planar ut lite i mitten så blir det mer spänt. Har man lika på ytter och innertyg sen så blir det betydligt bättre.
    Ja, jag gjorde det också, såg hur suflettpinnarna låg och försökte följa dem. Vad gäller innertyget så tror jag att det var som frk Småland var inne på att det töjer sig mer än yttertyget. Innertyget är också tyngre än yttertyget, vilket möjligen gör att det hänger lättare? Hela konstruktionen blir kanske lite tung.

Kan man ha varukorgen som ryggsäck? Coolt! Ska testa det. Jag var egentligen inne på att köpa en cameleon, men nu när jag har min GAMLA frog så känns det nästan som om den är ännu roligare, med den gamla loggan och allt. Litet retro så där, the original!