• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • rosenkind
    Coca cola light skrev 2011-03-05 16:24:04 följande:
    Skulle ni våga flyga med er Bugaboo? Jag har ingen transportväska till min vagn utan tänkte använda mig av en sådan där påse som man får köpa på Arlanda. Är det lätt/svårt att få ersätting om det händer något med vagnen? 
    Vi gjorde det med vår Frog...slutade med att vi fick ut försäkringspengar eftersom vagnen blev alldeles sned o vind...men men...fick ju köpa en ny fin vagn istället
    ** carpe diem **
  • Armani
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-05 12:36:48 följande:
    Hmm lite svår den med. Var får man fram mått och mönster ? Kanske skulle strunta i att sy själv ! Tungan ute
    Alltså jag köpte ett sånt mönster på Tradera och sen fäljde jag guiden som Mamma På Vift har på sin blogg  
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • annat82
    Coca cola light skrev 2011-03-05 16:24:04 följande:
    Skulle ni våga flyga med er Bugaboo? Jag har ingen transportväska till min vagn utan tänkte använda mig av en sådan där påse som man får köpa på Arlanda. Är det lätt/svårt att få ersätting om det händer något med vagnen? 
    Man kan väl säga som så att olika flygbolag har olika regler. Vi flög med en annan vagn som blev skadad. Det flygbolaget hade inga krav på väska till vagn och vi fick full ersättning från dem. Där var det lätt och inga problem

Men vet att andra flygbolag har andra regler. Vissa får man ingen ersättning om man inte har särskild väska, så kolla upp det. Annars kan man kanske få ersättning från sitt eget försäkringsbolag, men det känns lite tråkigt.
  • annat82
    gavagai skrev 2011-03-05 15:14:37 följande:
    Eller kanske var det bara sittbasen man kunde använda från cammen till froggen? fast jag tycker mig ha läst någonstans också att det t.o.m. går att sätta en cam-ram på en frog-vagn?
    Det går att använda i princip alla Cam-delar på frog-chassi. Vi har en ram extra och nu kom vi över ett frog-chassi väldigt billigt, så nu har vi ett frog-chassi med resten cam-delar som står som extra vagn hos mina föräldrar så slipper vi släpa vagn dit och de får en vagn som de faktiskt får använda utan min kontroll så det funkar alldeles utmärkt
  • gavagai
    annat82 skrev 2011-03-05 18:45:40 följande:
    Det går att använda i princip alla Cam-delar på frog-chassi. Vi har en ram extra och nu kom vi över ett frog-chassi väldigt billigt, så nu har vi ett frog-chassi med resten cam-delar som står som extra vagn hos mina föräldrar så slipper vi släpa vagn dit och de får en vagn som de faktiskt får använda utan min kontroll så det funkar alldeles utmärkt
    Och visst är cam-ramen längre, eller? Tänkte om Mika får plats i den lite längre.
  • gavagai
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-05 22:37:13 följande:
    yes 5 cm :)
    Tack. Ja, lite längre kanske den funkar då.

Nu har jag sytt min första suflett. Lite imponerad av mig själv att jag faktiskt slutförde både mönsterkonstruktion och sömnad utan att bli tokig och svära och slänga allt ifrån mig mitt i processen. Jag tar jättegärna emot alla synpunkter på den! Jag skrev också lite om eventuella problem jag själv ser med den i bildtråden, där jag lagt upp bilderna. Jag får nog göra om mönstret lite till nästa gång, och som sagt mottages alla tips och idéer till förbättring med tacksamhet! Bilderna finns alltså i denna tråd: http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-bildtrad-177/forum/m57475943.html
    Vad gäller färgval och sådant så tog jag vad jag hade hemma. Den är lite av ett experiment.
  • Anemia

För att vara den första du sytt ser det bra ut, men jag håller med om att det såg lite"pösigt" ut. Hur du ska lösa det vet jag inte..
    Tycker det var ett coolt tyg! Får mig att längta till sommaren! Och jag blev inspirerad att faktiskt montera ut tummen ur rumpan och leta tyg och försöka sy nåt nytt själv!

• gavagai

Jag undrar om suflettspännena till min frog inte håller sufletten tillräckligt spänd, eller om det är något annat fel. Kolla gärna mina bilder i bildbloggen. Ja, jag vet att jag är otålig; postar först vid halv elva på kvällen och sedan igen vid halv åttapå morgonen. Kanske skulle man investera i cam-suflettspännen direkt för att få bra och nya spännen, som dessutom passar med nya sufletter. Om man köper cam-spännen, blir det exakt lika bra på en frog då som på en cam, eller sitter sufletterna fortfaande lite sämre?