• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Överbandsfürern

En stilla undran... Är detta verkligen swirvelhjul till en Bugaboo? Har fått för mig att det är fjädring på alla swirvelhjul

• Katjan
    Överbandsfürern skrev 2011-03-18 22:18:19 följande:
    mjaha.. länken dåra

www.tradera.com/Swivel-hjul-till-Bugaboo-Nya-...

inte min auktion
    Jag har aldrig haft några hjul som ser ut som dem till mina vagna.. man kan ju inte ens låsa de hjulen i annonsen sedan ser det ut som att det fattas en del oxå.. skulle aldrig köpa dem.
  • Överbandsfürern
    Katjan skrev 2011-03-18 22:43:01 följande:
    Jag har aldrig haft några hjul som ser ut som dem till mina vagna.. man kan ju inte ens låsa de hjulen i annonsen sedan ser det ut som att det fattas en del oxå.. skulle aldrig köpa dem.
    Nä, inte jag heller. Klickade bara upp för att se vad det var och de såg inte helt ut som de ska.
  • Katjan
    Katjan skrev 2011-03-18 22:43:01 följande:
    Ser ut som hjulen till den äldre ståbrädan förresten, men dem ska man ju inte använda som framhjul.
  • Överbandsfürern
    Katjan skrev 2011-03-18 22:47:17 följande:
    Ser ut som hjulen till den äldre ståbrädan förresten, men dem ska man ju inte använda som framhjul.
    Nej, det står ju i annonsen att de även passar ståbräda
  • Katjan
    Överbandsfürern skrev 2011-03-18 22:48:29 följande:
    Nej, det står ju i annonsen att de även passar ståbräda
    Då är det säkert hjul till ståbrädan... borde stå klart och tydligt i annonsen att det är hjul till ståbrädan och att de ej går att låsa ifall man ska ha dem spm framhjul. Undra hur säkert det är att använda dem som framhjul.
  • Mammas Kalle

Håller precis på att klippa ut tyg för morgondagens projekt ny suflett o bumperbar skydd.

Behöver kloka proffs hjälp med hur jag syr, vill undvika allt för mkt sprättande

När ni syr ihop alla delar syr ni samtidigt fast kantband eller är det det sista ni gör?

• Katjan
    Mammas Kalle skrev 2011-03-18 23:25:21 följande:
    Håller precis på att klippa ut tyg för morgondagens projekt ny suflett o bumperbar skydd.

Behöver kloka proffs hjälp med hur jag syr, vill undvika allt för mkt sprättande

När ni syr ihop alla delar syr ni samtidigt fast kantband eller är det det sista ni gör?
    mammapavift-lillagroda.blogspot.com/   <--- där står det hur du syr en egen suflett.
    Jag har aldrig själv sytt någon suflett till vagnen.
  • Lindadjo
    Mammas Kalle skrev 2011-03-18 23:25:21 följande:

Jag syr ihop den först, och sätter kantbanden sist, för då kan jag prova den på vagnen innan och göra ev ändringar innan jag spikar fast de med kantband. Att ändra med kantband på plats blir sällan snyggt.
    2010 blev ett bra år! Har +:at