• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius

Var lite snabb där... Vet tyvärr inte vart dem går att få tag på, har också för mig att dem endast passar på den gamla ståbrädan ....

• linaenn
    jean1 skrev 2011-03-16 16:07:34 följande:
    I veckan fick vi hem en ny åkpåse till vagnen (Cam), den nya modellen. Är det bara jag som känner att den gamla ändå hade liiite bättre passform, denna känns lite vid och lång nertill, liksom fladdrigare? Men gillar att den är mer ombonad upptill istället. Fördelen med denna är väl att den är bra när barnet är längre men jag tror jag måste vänja mig lite vid den ett tag till .
    åh kul! vad blev det för färg?
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • Överbandsfürern

Om jag tyckte det va bökigt att köra cammen nu i vinter, hur irriterad kommer jag då bli på en Bee+?

Iofs är det ju vår nu haha

Nåväl, dottern är 18 månader och jag är sugen på nåt nytt, ska man satsa på helt nytt eller är det lika okej med begagnat?

• jean1
    linaenn skrev 2011-03-17 12:17:48 följande:
    åh kul! vad blev det för färg?
    Det blev en grå, säkert kort , passar till basen och vilken färg man än vill ha på sufletten, som snart är rooosa !
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • linaenn
    jean1 skrev 2011-03-17 20:27:18 följande:
    Det blev en grå, säkert kort , passar till basen och vilken färg man än vill ha på sufletten, som snart är rooosa !
    äntligen rosa!!!
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • galojj

Måste säga att jag tycker liggdelen på bugaboo är väldigt stor...är den inte det? eller är det bara för att jag inte använt liggdel på samma vis på mina tidigare vagnar?
    Igår fick min 2åriga son sova i liggdelen...tyvättade sittdelen, så vi fick improvisera lite:-P
    Men, han sov jättebra i den! haha, funderar starkt på att byta till liggelen för alltid..det är ju så mycket snyggare:-P
    Hehe, nedå...jag har bestämt mig för att sälja min bugga igen!
    Blir tokig på att behöva plocka isär den varje gång man ska fälla ihop den...inte någon praktisk vagn för någon som bor på landet och måste lasta ur och i bilen helatiden! Trist, när jag gillar allt annat med den ju!!

• Asereht
    galojj skrev 2011-03-18 10:19:09 följande:
    Måste säga att jag tycker liggdelen på bugaboo är väldigt stor...är den inte det? eller är det bara för att jag inte använt liggdel på samma vis på mina tidigare vagnar?
    Igår fick min 2åriga son sova i liggdelen...tyvättade sittdelen, så vi fick improvisera lite:-P
    Men, han sov jättebra i den! haha, funderar starkt på att byta till liggelen för alltid..det är ju så mycket snyggare:-P
    Hehe, nedå...jag har bestämt mig för att sälja min bugga igen!
    Blir tokig på att behöva plocka isär den varje gång man ska fälla ihop den...inte någon praktisk vagn för någon som bor på landet och måste lasta ur och i bilen helatiden! Trist, när jag gillar allt annat med den ju!!
    Du får göra om vi gjort, köra pansarvagn hemmavid och där det behövs ( i vårt fall en brio happy) och investera i en Bee som får hänga med till stan och liknande. Been blir ju liten och platt.

Vi har iofs en Frog också men den ryker nog till hösten för iom dagisstart så blir den överflödig här. *snyft*
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Fröken Småland

galojj: har du plats för en "ful-fällning" i bilen? Det gör att man slipper fälla chassit och ger mycket mindre irritationsmoment.