• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    galojj skrev 2011-03-18 13:22:57 följande:
    När min äldsta var 10 månader köpte vi en emmaljunga scooter, saknade att ha han vänd mot mig faktiskt.
    Nu när våran yngsta är snart 2 år känns det nästan jobbigt att ha han framåtvänd...det är så himla mysigt när dom börjar bli lite äldre, och man kan gå och prata med dom på ett anant sätt
    men, å andra sidan är ju vagnarna så himla mycket smidigare när dom är enbart framåtvända ju!
    Jupp, det är alltid någonstans man måste kompromissa; priset, vikten eller kontakten. Själv tycker jag att kontakten är absolut prio ett och sen vikt och smidighet. Priset - ja, ibland är det helt enkelt värt att lägga extra på det man verkligen vill ha
  • galojj
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-18 14:02:30 följande:
    Usch vad jobbigt det är med vagnar. Låg och drömde mardrömmar inatt, då har det gått långt :)
    Men om jag köper en gammal cam så var det inga bekymmer med chassit, dom som har vingmuttrar? 
    Haha, ne..då har det kanske gått lite långt:-P
    Men, detta med vagnar kan verkligen få en att snurra var på nätterna!!!

Som jag förstått det så finns det inge glidrisk med vingmuttrarchassit
  • Tant Pruselius
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-18 14:02:30 följande:
    Usch vad jobbigt det är med vagnar. Låg och drömde mardrömmar inatt, då har det gått långt :)
    Men om jag köper en gammal cam så var det inga bekymmer med chassit, dom som har vingmuttrar? 
    jag har en med vingmuttrar och här glids inget
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-18 14:31:58 följande:
    hm Frog har jag ju inte ens tittat på...ännu en valmöjlighet alltså?? Blir tokig!!!!!!!
    frogen är mk trevlig! Jag är dock allergisk mot det nikotingulafodret så är man inte händig och kaan sy egna fina sufflor (*stirrar lite menandes på Asereht*) så "behöver" man byta suflett fästen och bågar till cam och kan då ha cam sufletter...
  • modestyclara
    Asereht skrev 2011-03-18 14:05:43 följande:
    Eller så gör man som jag och köper en Frog. Ingen glidrisk.
    Frog är bäst!
  • Tant Pruselius
    modestyclara skrev 2011-03-18 20:46:50 följande:
    Frog är bäst!
    Tant Pruselius skrev 2011-03-18 20:49:49 följande:
    har du kvar din?
    Jo just det det var geckon som rök va?
  • Överbandsfürern

Tog cammen för att hämta dottern på dagis i förrgår (ja, den har stått inne hela vintern )

Kommer dit och alla barna sprang fram till vagnen, roligt tyg på sufflan, PF CB)
    Och jag hojtar till

APP APP APP... RÖR INTE VAGNEN!!!!!
    *asg*
    Barnen blev helt förskräckta och sprang iväg till sin gegghåla igen. *puh*

Sen gick jag in och bytte om på dottern så hon kunde sitta i vagnen torr och ren