• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    Tant Pruselius skrev 2011-03-18 20:49:49 följande:
    har du kvar din?
    Japp *klappar på* Just nu är den orange med gul pf-åkpåse och pf colourblocks sufflettHjärta
  • Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-19 12:32:24 följande:
    Om jag beställer lite från pramworld.co.uk

Mugghållare
    Terränghjul
    Topset
    Ett bärsele
    Leksak

Vad tror ni frakten hamnar på ?
    De brukar ha enhetsfrakt, tror det står på hemsidan. Maila dem annars?
  • Sweetheartno1
    Fröken Småland skrev 2011-03-19 12:34:51 följande:
    De brukar ha enhetsfrakt, tror det står på hemsidan. Maila dem annars?
    Hittar inget på hemsidan !
    Har mailat dem men har inte fått svar på ett par dagar !
  • Mamma till Rasmus

Nu har jag äntligen bestämt mig!! Det blir en cam! Men nu är frågan ska jag köpa en från -09 eller ska jag köpa en äldre med det gamla chassit?? Snälla kom med era åsikter!

• galojj
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-19 12:56:13 följande:
    Nu har jag äntligen bestämt mig!! Det blir en cam! Men nu är frågan ska jag köpa en från -09 eller ska jag köpa en äldre med det gamla chassit?? Snälla kom med era åsikter!
    Vingmuttrar skulle jag säga. Det nyare chassit är nog snäppet snyggare, men jag tycker det känns bättre att köpa ett chassi som är glidsäkert

När jag själv skulle köpa en cam tyckte jag många föreslog just det chassit med vingmuttrar....och jag ser faktiskt inget negativt alls med det chassit
  • annat82
    Har haft ett 07-chassi med vingmuttrar, inga problem alls med det kan jag säga. Sen blev det en RED istället med svart chassi och nya fästena. Har bra kontakt med dem vi köpte vagnen av och den var bara använd ett par månader och har heller inte haft något problem med det. Det chassi som har haft flest problem är det första som kom med nya fästena, det hade en skruv på insidan av fästet, men det finns även nyare chassin som haft problem.

Sen skulle jag säga att man kan se det hela som en prisfråga också. Allt går ju att köpa löst som reservdelar. Det är ju framförallt hjulen och chassit som slits på, ramen känns det som det inte märks så mycket hur länge den är använd. Och då kan man ju se det som oavsett hur gammal vagnen är om man får ett riktigt bra pris och är nöjd så kan man alltid senare uppgradera med nyare delar där man känner för. Nytt chassi kostar i dagsläger 2500:- Så möjligheten finns ju alltid. Men man får se till helhetspriset i slutänden. Vi köpte vår första väldigt billigt och kom över ett riktigt fynd, men då var vi inte säkra på att det var en Bugaboo som skulle passa oss i längden, när vi insåg att det var den vi kommer använda i princip varje dag och väldigt länge så beslöt vi oss för att köpa den vi verkligen ville ha. Beror ju på hur kul man tycker det är att byta vagn hit och dit också Och allt är mina åsikter. Men kan vara bra att veta att det går att köpa nästan allt som reservdelar, inte småskruva eller broms och liknande dock, men större delar som chassi, ram, hjul, och klädsel

Hoppas ni blir nöjda med vad det nu blir. Det är ändå viktigast
  • Tant Pruselius
    galojj skrev 2011-03-19 13:37:50 följande:
    Vingmuttrar skulle jag säga. Det nyare chassit är nog snäppet snyggare, men jag tycker det känns bättre att köpa ett chassi som är glidsäkert

När jag själv skulle köpa en cam tyckte jag många föreslog just det chassit med vingmuttrar....och jag ser faktiskt inget negativt alls med det chassit
    jah håller med föregående talare....
    när jag skulle köpa min beg cam så rådfrågade jag den kloka Fröken Småland, och jag har inte ångrat en sekund det chassit...
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-03-19 14:24:35 följande:
    galojj skrev 2011-03-19 13:37:50 följande:

jah håller med föregående talare....
    när jag skulle köpa min beg cam så rådfrågade jag den kloka Fröken Småland, och jag har inte ångrat en sekund det chassit...
    Fler borde verkligen göra det Drömmer