• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82
    Vicka81 skrev 2011-03-16 09:30:25 följande:
    Hur länge använder man en cameleon egentligen? Sist hade vi en brio som vi bytte till en sulky vid ca 1 års ålder...
    Kan inte helt svara på den, men så länge det känns bra. Vi har använt vår till dottern från hon va 4 månader och använder den fortfarande snart ett år senare. Det är där hon trivs bäst och hon vill verkligen sitta helt rakt så många andra funkar lite halvbra.
    Den är ganska lätt och liten också så vi har inte känt något behov av en sullky. Det enda som kan vara krångligare är i så fall att packa den i bilen, då man får dela den och det finns vagnar som tar lite mindre plats. Men vi kommer använda den till henne ett bra tag till som det känns nu.
  • sara1981

Vi har använt camen så länge barnen åkt vagn. På slutet har vi haft en sulky som komplement, men den har ärligt talat inte använts så mycket.

• Liten Mjau
    Vicka81 skrev 2011-03-16 09:30:25 följande:
    Hur länge använder man en cameleon egentligen? Sist hade vi en brio som vi bytte till en sulky vid ca 1 års ålder...
    Vi har precis slutat använda våran Cam. Den står undanställd till syskonet som är påväg. Dottern är 3år. Vi har en BT amsterdam ist då hon behöver ah vagn vilket är sällan.

Vad jag och min vänner märkt är att Cam med suflett passar ungefär tills barnen är strax över en meter.
    Andra kanske har andra tycken
  • Sweetheartno1

Åhh jag vill hämta min all black nu, packa upp den och bädda den. Är bara i vecka 22 idag. Är det kanske för tidigt ?!

• annat82
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-16 11:27:18 följande:
    Åhh jag vill hämta min all black nu, packa upp den och bädda den. Är bara i vecka 22 idag. Är det kanske för tidigt ?!
    Kan det nånsin va för tidigt?

Va nog runt där jag ville börja pyssla med allt när jag väntade dottern. Och gjorde det iofs också  På sitt sätt tur för sen mådde jag inge bra alls och orkade knappt något, men det vet man ju inte i förväg. Kan va bra att ha nåt att göra på slutet om inte annat
  • Sweetheartno1

Kanske ska hämta den när jag går på GP i maj. Då kanske det är dags ?! :)

• Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-03-16 08:37:07 följande:
    mini80: många hade problem med glidande handtag runt 2008, men de flesta reklamerade detta och fick nya chassin som inte har problemet. En viktig grej tycker jag är att kolla med säljaren hur de skött om vagnen. Har den rengjorts kontinuerligt och smörjts in? Jag tror att många behandlar sina vagnar som skit rent ut sagt. Kolla hur den varit förvarad osv. Testa bromsen så att den tar ordentligt! Jag skulle aldrig köpta en vagn som är äldre än 1-2 år gammal, men det är jag. Vet många som köpt äldre modeller och är nöjda men tror att det finns få guldkorn med bra föregående ägare.
    hemlig007 skrev 2011-03-16 08:59:42 följande:
    Kom på en till fråga: Hur kan man vara säker på att den inte är stulen och att det inte är en kopia?
    Man ska väl alltid be om kvittot men finns det något mer man bör tänka på?
    Jag skulle aldrig köpa en beg bugga cam om det INTE var det gamla chassit med vingmuttrar - just pga av glidande chassi risken - och eftersom det i många fall inte är mer en "några" tusen billigare en en ny med 2års garanti då....
    det är ju bara hur jag tänker....
  • Vicka81

Tant Pruzelius: Är det en sittpall på ståbrädan?? GENIALISKT!! Gud vad snyggt i denim... vit eller denim... den stora frågan... och jag måste snabba mig innan nån av de tar slut :)

• Tant Pruselius
    Vicka81 skrev 2011-03-16 13:52:07 följande:
    Tant Pruzelius: Är det en sittpall på ståbrädan?? GENIALISKT!! Gud vad snyggt i denim... vit eller denim... den stora frågan... och jag måste snabba mig innan nån av de tar slut :)
    ja det är en liten pall, its lovely! en riktigt hit för samtliga