• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1
    rosenkind skrev 2011-03-20 08:36:31 följande:
    Jag kan annars rekommendera babycare.nl, de har förmånlig frakt. Ca 25 euro för en Cameleon vagn och terränghjul.
    Vad är det för land ? Betalar man tull ?
  • rosenkind

*glad* fick tag i ett nytt rött topset för 77 euro
    Så nu har jag blått och rött. Har en ju-ju-between sienna swirl som jag hoppas ska passa. Den borde ju passa till rött topset men frågan är hur den går mot grå bas...får vänta och testa.

Skulle vilja att Bugaboo släpper några nya, roliga topset, men det lär ju knappast ske på länge med tanke på att pastellfärgerna kommer nu...och de gillade jag inte.

Den här väskan tycker jag annars är snygg! Men den matchar inte min vagn

** carpe diem **
  • Karo Lina

Hej alla bugaboo-experter! Väntar mitt första barn och har köpt en all black:) det jag undrar över är bara om det inte är krångligt att lägga ner barnet när bumperbaren är på? Lägger ni i det nerifrån eller uppifrån eller tog ni helt enkelt bort den? Det verkar ju smidigt att kunna lyfta liggdelen i den.

• Asereht

Jag hade aldrig bumpern på när jag körde med liggdel då jag tyckte den var i vägen. Men då hade jag aldrig behov av att bära liggdelen heller.

• modestyclara
    Karo Lina skrev 2011-03-20 19:21:44 följande:
    Hej alla bugaboo-experter! Väntar mitt första barn och har köpt en all black:) det jag undrar över är bara om det inte är krångligt att lägga ner barnet när bumperbaren är på? Lägger ni i det nerifrån eller uppifrån eller tog ni helt enkelt bort den? Det verkar ju smidigt att kunna lyfta liggdelen i den.
    jag hade inte bumperbaren på när jag hade liggdel....hade däremot i en mjuklift i liggdelen så att jag kund elyfta med mig bebben in när jag hämtade på förskolan eller skulle till bvc...
  • rosenkind
    Karo Lina skrev 2011-03-20 19:21:44 följande:
    Jag kommer inte använda den, använde den inte med dottern heller. Tycker den är snygg men opraktisk. Sedan när man använder sittdelen så är den super
    Och grattis till en all black, de är supersnygga!
    ** carpe diem **
  • Karo Lina

Ååååh vad synd! Jag älskar bumperbaren! Jag ska nog försöka trixa ner ungen under bågen, i alla fall i början, annars får jag väl ta av och på den hela tiden... Jag tycker att det är en av de snyggaste detaljerna på bugaboon!

• modestyclara
    Karo Lina skrev 2011-03-20 19:55:19 följande:
    Ååååh vad synd! Jag älskar bumperbaren! Jag ska nog försöka trixa ner ungen under bågen, i alla fall i början, annars får jag väl ta av och på den hela tiden... Jag tycker att det är en av de snyggaste detaljerna på bugaboon!
    bumpern är guld värld på sittdelen, int eminst för att fästa åkpåsen i
  • JuniMamma28

Fråga...vi har ett "all black" chassi till våran Bugga, men när vi bytte till sittdel & spände fast den bågnade chassit. Det liksom "krymte" och blev smalare så nu går det inte att sätta dit bumperbaren, den är för bred.

Någon som haft samma problem?