• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • galojj

asereht:
    Jo, ar funderat på det oxå...men problemet är ju att vi igentligen inte har plats för en vagn att stå här hemma:-S Och dessutom är våran son väldigt kinkig av sig...han vägrar sitta i en vagn där det inte är ergonomisk sittdel:-O Det gör det ganska svårt, för dom flesta vagnar med ergonomisk sittdel måste man ju ta loss sittdelen ju!!

Fröken småland:
    Ne, tyvärr har vi ju inte det eller ja...det kanske skulle funka, men isåfall skulle vi inte få plats med något annat. å vi har ju en liten hund som gärna vill följa med ibland oxå:-P
    Det jag stör mig mest på är att jag inte vet vad jag ska göra av sittdelen medans jag fäller ihop chassit...jag vill ju helst lägga in chassit först, och sen sittdelen uppepå....
    speciellt när det är sådanthär väder ute, slaskit och blött...vill ju inte smutsa ner sittdelen i onödan:-P

Vi har funderat på att köpa oss en uj swift eller en emmaljunga ozone...vet inte om han skulel acceptera swiften...så just nu lutar det mot en ozone...men helst hade jag velat ha en lätt och smidig liiiten vagn...menmen!

• galojj

Glad tjej84:
    Kikade precis på den...
    hur är den att köra på grusväg? och kan man luta sitsen, så det blir ett bättre sovläge på den lixom?

• Fröken Småland
    galojj skrev 2011-03-18 12:03:23 följande:
    Glad tjej84:
    Kikade precis på den...
    hur är den att köra på grusväg? och kan man luta sitsen, så det blir ett bättre sovläge på den lixom?
    Den har jättebra (plant) sovläge men jag tycker inte den funkar alls på grusväg. Jag tyckte också den var svår att tilta över trottoarkanter osv, det var något med tyngdpunkten. Förutom det tyckte jag att den var toppen.
  • galojj

Okej...nja, då låter det sådär! Vill ju kunna vara ute och vandra här hemma oxå! Usch, detta med vagnar är verkligen helt hopplöst! Speciellt när man har en kräsen gosse!!!

• Fröken Småland
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-18 12:39:05 följande:
    Jag har inte den själv utan jag velar mellan den och camen.
    Den har fullt liggläge och nu har den även kommit som fyrhjuling. 
    Oj, det visste jag inte. Kollade in den nu och den verkar ju klockren! *gillar massor*
  • Mamma till Rasmus

Det jag tycker är negativt med den är att den endast är framåtvänd. Det känns sådär då vår son bara är 9 månader. Men iofs det gör kanske inte så mycket då den har två genomskinliga "tittluckor" i sufletten. Usch jag är såå velig min man vill ha cityn och jag lutar mer åt camen men är "rädd" för att köpa en med dåligt chassi.

• Fröken Småland
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-18 13:16:15 följande:
    Det jag tycker är negativt med den är att den endast är framåtvänd. Det känns sådär då vår son bara är 9 månader. Men iofs det gör kanske inte så mycket då den har två genomskinliga "tittluckor" i sufletten. Usch jag är såå velig min man vill ha cityn och jag lutar mer åt camen men är "rädd" för att köpa en med dåligt chassi.
    Nej, till så små barn skulle jag aldrig överväga framåtvänt. Runt två år skulle jag överväga den som extravagn
  • galojj
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-18 13:16:15 följande:
    När min äldsta var 10 månader köpte vi en emmaljunga scooter, saknade att ha han vänd mot mig faktiskt.
    Nu när våran yngsta är snart 2 år känns det nästan jobbigt att ha han framåtvänd...det är så himla mysigt när dom börjar bli lite äldre, och man kan gå och prata med dom på ett anant sätt
    men, å andra sidan är ju vagnarna så himla mycket smidigare när dom är enbart framåtvända ju!